Με μια μέση κατανάλωση ενέργειας στη διάρκεια της δοκιμής γύρω στις 17 kWh/100 χλμ., το EV3 έβγαλε με άνεση 460 χλμ. με μια φόρτιση. Με μπόλικη αστική χρήση, η πραγματική αυτονομία εκτοξεύεται στα 560 χλμ., ενώ σε συνεχή χρήση εντός πόλης το trip computer μας έδειξε και το μαγικό 750 χλμ..
Είτε με τη στάνταρ, είτε με τη μεγάλη μπαταρία του μοντέλου δοκιμής, το Kia EV3 κινείται από ένα μπροστά τοποθετημένο ηλεκτροκινητήρα με 204 άλογα και 283 Nm ροπής. Στην πράξη και παρά τα 1.800+ κιλά, το EV3 επιταχύνει σβέλτα, κυρίως όμως γραμμικά και ομαλά, χωρίς υστερικές επιταχύνσεις. Οι μετρήσεις μας έδειξαν 7,8 δλ. για το 0-100, ενώ οι κρίσιμες για την καθημερινότητα ρεπρίζ, 60-100 και 80-120 χλμ./ώρα είναι επίσης δυναμικές με 3,8 και 5,2 δλ. αντίστοιχα. Η τελική ταχύτητα περιορίζεται στα 170 χλμ./ώρα.
Αυτό όμως που «μετράει» πάνω από όλα σε ένα ηλεκτρικό είναι η αυτονομία και εδώ το Long Range ΕV3 ξεχωρίζει. Με μια μέση κατανάλωση ενέργειας στη διάρκεια της δοκιμής γύρω στις 17 kWh/100 χλμ., το EV3 έβγαλε με άνεση 460 χλμ. με μια φόρτιση. Με μπόλικη αστική χρήση, η πραγματική αυτονομία εκτοξεύεται στα 560 χλμ., ενώ σε συνεχή χρήση εντός πόλης το trip computer μας έδειξε και το μαγικό 750 χλμ..
Καλοδεχούμενη η στάνταρ υποδοχή φόρτισης στα 11 kW (από το 2026 θα υπάρχει δυνατότητα υποδοχής φόρτισης έως 22 kW) που μεταφράζεται σε 7,5 ώρες για μια πλήρη φόρτιση. Στην ταχυφόρτιση τώρα (υποδοχή στα 128 kW) δεν υπάρχουν οι wow δυνατότητες που ξέρουμε από την εφαρμογή τεχνολογίας 800 Volt στα EV6 και ΕV9 (προφανώς για συγκράτηση του κόστους), αλλά και πάλι ο χρόνος φόρτισης της μπαταρίας με την ωφέλιμη χωρητικότητα των 78 kWh είναι ανταγωνιστικός (31 λεπτά για το 10-80%). Ανάμεσα στις καινοτομίες του EV3 για την κατηγορία είναι και η δυνατότητα για πρίζα 220 Volt (3,6 kW) με σκοπό τη φόρτιση ηλεκτρικών συσκευών όπως ένα laptop, ένα ψυγειάκι, μια καφετιέρα ή ένα ηλεκτρικό ποδήλατο ακόμη κι αν είσαι στη μέση του πουθενά! Στο μέλλον και όπου οι υποδομές το επιτρέπουν θα μπορεί να επιστρέφει και ενέργεια στο δίκτυο.