Μία εναλλακτική και εξηλεκτρισμένη εβδομάδα: Περάσαμε μία εβδομάδα με την plug-in υβριδική Mercedes CLA 250 e για να διαπιστώσουμε τελικά αν και κατά πόσο συμφέρει σε καθημερινή χρήση, αλλά και πόσο βολικό είναι να κινείσαι με plug-in.
Η ηλεκτροκίνηση κάνει όλο και πιο έντονη την παρουσία της στα τεκταινόμενα της ελληνικής αγοράς. Διαρκώς λανσάρονται νέα μοντέλα, ενώ παράλληλα η απόκτηση τους συνοδεύεται από διάφορα προνόμια, οικονομικής φύσης. Μέχρι λοιπόν να υπάρξουν οι υποδομές και οι προϋποθέσεις ώστε να στραφούμε σε πλήρως ηλεκτρικά μοντέλα, το ενδιάμεσο στάδιο λέγεται plug-in υβριδική τεχνολογία. Δηλαδή μοντέλα που διαθέτουν και κινητήρα εσωτερικής καύσης, αλλά και ηλεκτροκινητήρα, όντας ικανοί να λειτουργήσουν ανεξάρτητα μεταξύ τους.
Στα plug-in οχήματα (PHEV), η μπαταρία μπορεί και φορτίζεται από εξωτερική πηγή, από κοινή οικιακή πρίζα ή wallbox και η χωρητικότητα τους, επιτρέπει την κίνησή τους μόνο με ρεύμα για παραπάνω από 50 χιλιόμετρα. Συνεπώς η αυτονομία τους επαρκεί για τις καθημερινές ανάγκες ενός μέσου ανθρώπου, ειδικά σε όσους κατοικούν σε αστικά κέντρα, ενώ παράλληλα υπάρχει η ασφάλεια του θερμικού κινητήρα ότι δεν πρόκειται να μείνετε στο δρόμο.
ΕQ Power, η γκάμα των Plug-In Hybrid μοντέλων της Mercedes
Όλοι οι μεγάλοι κατασκευαστές έχουν στραφεί προς τις εξηλεκτρισμένες λύσεις και ετοιμάζουν προτάσεις για μαζικές πωλήσεις στο άμεσο μέλλον. H Mercedes, ως μια από τις διαχρονικά πιο καινοτόμες εταιρείες, κινούμενη συστηματικά προς αυτή την κατεύθυνση, έχει δημιουργήσει και επεκτείνει συστηματικά τη γκάμα των Plug-In hybrid μοντέλων της, με την ονομασία EQ Power, η οποία έως και το τέλος του έτους, θα διαθέτει περισσότερες από 20 εκδόσεις μοντέλων, από A-Class έως S-Class και από GLA έως GLE.
Έτσι λοιπόν αποφασίσαμε να περάσουμε μια εβδομάδα με ένα PHEV μοντέλο της Mercedes να διαπιστώσουμε σε πραγματικές συνθήκες πόσο εύκολη είναι η συμβίωση με ένα plug-in μοντέλο. Έτσι για της ανάγκες της δοκιμής, για μία εβδομάδα συμβιώσαμε με την CLA 250 e.
Χωρίς τέλη και με μηδενικό εταιρικό φόρο
Το όμορφο γερμανικό κουπέ είναι διαθέσιμο με 47.190 ευρώ. Με δεδομένο το τεχνολογικό προφίλ, τον πλήρη εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας, αλλά και την οικονομία στη χρήση, η τιμή δεν είναι παράλογη για τα δεδομένα του premium ανταγωνισμού. Παράλληλα λόγω των χαμηλών ρύπων απαλλάσσεται από τη καταβολή τελών κυκλοφορίας και συγχρόνως ως εταιρικό όχημα πληρώνει μηδενικό φόρο.
Συγκριτικά μάλιστα με τη συμβατική CLΑ 250 των 224 ίππων με 2λιτρο κινητήρα και 107 ευρώ ετήσια τέλη είναι και 560 ευρώ φθηνότερη.
Το κινητήριo σύνολο της CLA 250 e
Το μηχανικό σύνολο της CLA 250 e αποτελείται από το συνδυασμό του τούρμπο τετρακύλινδρου 1,33 λίτρων βενζινοκινητήρα απόδοσης 160 ίππων και ενός ηλεκτροκινητήρα 112 ίππων. Η συνεργασία τους προσφέρει συνδυαστική απόδοση 218 ίππων και συνολική μέγιστη ροπή 450 Νm.
Το υδρόψυκτο πακέτο μπαταριών ζυγίζει περίπου 150 κιλά και έχει χωρητικότητα 15,6 kWh και μπορεί να προσφέρει αυτονομία αμιγώς ηλεκτρικής κίνησης 61 με 69 χιλιόμετρα σύμφωνα με τα νέα πρότυπα μετρήσεων WLTP. Η χρήση της μπορεί να γίνει σε ταχύτητες έως και 140 χλμ./ώρα, ενώ σύμφωνα με την Mercedes, χρησιμοποιώντας μόνο την ηλεκτρική ενέργεια, μπορούν να πραγματοποιηθεί το 90% των αστικών μετακινήσεων. Η μπαταρία είναι τοποθετημένη στο πίσω μέρος, με αποτέλεσμα ο χώρος αποσκευών έχει χάσει 70 λίτρα πέφτοντας στα 390 λίτρα.
Όσον αφορά στην φόρτισή της, σε απλή οικιακή πρίζα η μπαταρία φορτίζει σε περίπου 5 ώρες και 30 λεπτά, ενώ σε wallbox 7,4 kW χρειάζονται περίπου 1 ώρα και 45 λεπτά για μια πλήρη φόρτιση, ενώ σε ταχυφορτιστή 24 kW μέσα σε 25 λεπτά φτάνει στο 80%.
70 χλμ ηλεκτρική αυτονομία, 12 λίτρα κατανάλωση, 50.000 ευρώ κόστος αγοράς, δεν είναι αυτόνομο, δεν είναι οικονομικό, δεν είναι οικολογικό, δε μας κάνει, δεν έχει λόγο ύπαρξης, νεξτ πλιζ
Με Swift υβριδικό και πολύ προσοχή στο γκάζι το ρεζερβουάρ των 37 λίτρων δίνει μέγιστο που έχω δει 730 χλμ. Πρακτικά με ένα ρεζερβουάρ συνήθως πάω βενζινάδικο μετά τα 600 χλμ. Τώρα αν βάλεις τη διαφορά τιμής Suzuki Merc ε χμμμ αυτό που χάνεις είναι prestige και το sport των 200+ ίππων. Αλλά για μες στη πόλη who cares (ps μας δουλεύουν τα Τζαπόνια αν αυτό είναι 83 ίππους τότε κάτι άλλο έχουν κάνει συν ότι το ταμπελάκι του απόβαρου στο πλάι στον αριθμό πλαισίου ξεκινάει από τον αριθμό 7!!! κάτω από 800 κιλά!!!!;;;;)
Αυτο που θα ηθελα να ρωτησω ειναι εαν μπορει ενα plug in να κινειται κανονικα μονο με τον θερμικο κινητηρα οταν τελειωσουν οι μπαταρίες ;ή εισαι αναγκασμενος να τις αντικαταστησεις;
....Θα δωσεις 50.000 ευρω για να παρεις ενα αυτοκινητο τέρας με δυο κινητηρες και σημαντικα αυξημενο βαρος για να κυκλοφορεις στην...πόλη?????
70 χλμ ηλεκτρική αυτονομία, 12 λίτρα κατανάλωση, 50.000 ευρώ κόστος αγοράς, δεν είναι αυτόνομο, δεν είναι οικονομικό, δεν είναι οικολογικό, δε μας κάνει, δεν έχει λόγο ύπαρξης, νεξτ πλιζ
Με Swift υβριδικό και πολύ προσοχή στο γκάζι το ρεζερβουάρ των 37 λίτρων δίνει μέγιστο που έχω δει 730 χλμ. Πρακτικά με ένα ρεζερβουάρ συνήθως πάω βενζινάδικο μετά τα 600 χλμ. Τώρα αν βάλεις τη διαφορά τιμής Suzuki Merc ε χμμμ αυτό που χάνεις είναι prestige και το sport των 200+ ίππων. Αλλά για μες στη πόλη who cares (ps μας δουλεύουν τα Τζαπόνια αν αυτό είναι 83 ίππους τότε κάτι άλλο έχουν κάνει συν ότι το ταμπελάκι του απόβαρου στο πλάι στον αριθμό πλαισίου ξεκινάει από τον αριθμό 7!!! κάτω από 800 κιλά!!!!;;;;)
Με 50.000€ αυτοκίνητο σε χασάπη, μανάβη και supermarket; Σιγά μην πήγαινα και λαϊκή. Το υπηρετικό προσωπικό τι θα κάνει;
Αυτο που θα ηθελα να ρωτησω ειναι εαν μπορει ενα plug in να κινειται κανονικα μονο με τον θερμικο κινητηρα οταν τελειωσουν οι μπαταρίες ;ή εισαι αναγκασμενος να τις αντικαταστησεις;