Με τη λειτουργία «Battery Level», αφήσαμε να δουλεύει μόνος του ο θερμικό κινητήρας, ο οποίος με σταθερή ταχύτητα 120 χλμ./ώρα είχε κατανάλωση που γυρόφερνε στα 7,0 λτ./100 χλμ..
Κυριακάτικη εξόρμηση & επιστροφή
27.030 Επισκέψεις στο άρθρο (10/4/2021)
Απόδραση σε χαλαρούς ρυθμούς
Φορτίσαμε την μπαταρία για ακόμα μία φορά Σάββατο βράδυ και έχοντας την απαραίτητη άδεια μετακίνησης, πήγαμε μέχρι τη Χαλκίδα προσομοιώνοντας μία απόδραση από τα αστικό περιβάλλον. Συνολικά η διαδρομή ήταν κοντά στα 150 χλμ.. Δεν επιλέξαμε να κινηθούμε ηλεκτρικά, αλλά στο Comfort. ¶λλωστε δεν θα μας έφτανε η μπαταρία και επιπλέον το σύστημα έχοντας ως προτεραιότητα την οικονομία από μόνο του επέλεγε ηλεκτροκίνηση όταν μπορούσε. Όσο υπήρχε μπαταρία, η μέση κατανάλωση καυσίμου δεν ξεπέρασε το 1,5 λτ./100 χλμ.. Μάλιστα ιδιαίτερο ενδιαφέρον έχει στην οθόνη το εργαλείο που απεικονίζει γραφικά τη ροή της ενέργειας ανάμεσα στα βασικά τμήματα του συστήματος και την πηγή της ενέργειας που χρησιμοποιήθηκε κατά την κίνησή σας. Έτσι μπορείς να δεις ανά πάσα στιγμή που οδηγείς ποια είναι η πηγή που προσφέρει ενέργεια στο αυτοκίνητο, αλλά και ποιο μέρος είναι αυτό που λαμβάνει την ενέργεια.
Όταν λοιπόν η μπαταρία μας έφτασε σε χαμηλό επίπεδο, για να διατηρήσουμε λίγη ακόμα ηλεκτρική αυτονομία όταν επιστρέψουμε στην πόλη, επιλέξαμε το «Battery Level». Στην ουσία απενεργοποιήσαμε τον ηλεκτροκινητήρα και αφήσαμε μόνο του τον θερμικό, ο οποίος με σταθερή ταχύτητα 120 χλμ./ώρα είχε κατανάλωση που γυρόφερνε στα 7,2 λτ./100 χλμ..
Επιστροφή και συμπεράσματα
Δευτέρα πρωί κλείνοντας τη βδομάδα επιστρέψαμε στα γραφεία της Mercedes, χρησιμοποιώντας το απόθεμα που «φυλάξαμε» την προηγούμενη μέρα για να παραδώσουμε της CLA 250 e. Σε μια πλήρη βδομάδα λοιπόν με καθημερινές υποχρεώσεις και αρκετά βόλτες το Σ/Κ, κάναμε συνολικά 500 χλμ. και χρειάστηκε να φορτίσουμε 4 φόρες την Mercedes μας συν τη βενζίνη που κάψαμε. Πόση ήταν αυτή… κοιτάζοντας τον δείκτη καυσίμου βλέπουμε πως από το ρεζερβουάρ των 35 λίτρων, άδειο είναι μόλις το 1/3 του…
Μπορεί ακόμα να είναι μια σχετικά μη διαδεδομένη τεχνολογία αυτή των plug-in υβριδικών, ωστόσο θα λέγαμε μετά και από την εβδομαδιαία μας συμβίωση ότι αποτελεί μια εξαιρετική επιλογή για όσους το τολμήσουν και θα κάνουμε μια πρόβλεψη πως οι πωλήσεις τους θα αυξηθούν ραγδαία. Αυτή τη στιγμή ένας χρήστης που κατοικεί σε πόλη, μπορεί στην ουσία να κινείται σαν να έχει αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο, χωρίς ωστόσο να έχει το άγχος της αυτονομίας ή να χρειάζεται να περιμένει 20 και 30 ώρες για να φορτιστεί από την πρίζα του. Μάλιστα θα λέγαμε πως για τα PHEV δε χρειάζεται καν να εγκαταστήσετε wall box. Η αποστάσεις στις ελληνικές πόλεις είναι μικρές και έτσι είναι πολύ πιθανό ακόμα και μια μέρα να μην το φορτίσετε να σας φτάσει η μπαταρία και για την επόμενη. Βέβαια αυτό δεν αλλάζει το γεγονός ότι θα πρέπει να αλλάξετε λίγο τρόπο σκέψης και να θυμάστε το βράδυ να βάλετε το αμάξι σας στην πρίζα.
Συνολικά η οικονομία που θα έχετε από τα καύσιμα στον προϋπολογισμό σας με τις παραπάνω συνθήκες, είναι υπερβολικά καλύτερη απΆ ότι ενός diesel μοντέλου. Μόνο στο ταξίδι υπερτερεί το diesel και αυτό για αποστάσεις από 150 χλμ. και πάνω. Από εκεί και πέρα με ένα PHEV έχετε το πλεονέκτημα των υπερβολικά ήσυχων μετακινήσεων και φυσικά σε κάθε περίπτωση η άμεση απόκριση στο γκάζι μπορεί να σας χαρίσει πολύ δυναμικές επιταχύνσεις.
70 χλμ ηλεκτρική αυτονομία, 12 λίτρα κατανάλωση, 50.000 ευρώ κόστος αγοράς, δεν είναι αυτόνομο, δεν είναι οικονομικό, δεν είναι οικολογικό, δε μας κάνει, δεν έχει λόγο ύπαρξης, νεξτ πλιζ
Με Swift υβριδικό και πολύ προσοχή στο γκάζι το ρεζερβουάρ των 37 λίτρων δίνει μέγιστο που έχω δει 730 χλμ. Πρακτικά με ένα ρεζερβουάρ συνήθως πάω βενζινάδικο μετά τα 600 χλμ. Τώρα αν βάλεις τη διαφορά τιμής Suzuki Merc ε χμμμ αυτό που χάνεις είναι prestige και το sport των 200+ ίππων. Αλλά για μες στη πόλη who cares (ps μας δουλεύουν τα Τζαπόνια αν αυτό είναι 83 ίππους τότε κάτι άλλο έχουν κάνει συν ότι το ταμπελάκι του απόβαρου στο πλάι στον αριθμό πλαισίου ξεκινάει από τον αριθμό 7!!! κάτω από 800 κιλά!!!!;;;;)
Αυτο που θα ηθελα να ρωτησω ειναι εαν μπορει ενα plug in να κινειται κανονικα μονο με τον θερμικο κινητηρα οταν τελειωσουν οι μπαταρίες ;ή εισαι αναγκασμενος να τις αντικαταστησεις;
....Θα δωσεις 50.000 ευρω για να παρεις ενα αυτοκινητο τέρας με δυο κινητηρες και σημαντικα αυξημενο βαρος για να κυκλοφορεις στην...πόλη?????
70 χλμ ηλεκτρική αυτονομία, 12 λίτρα κατανάλωση, 50.000 ευρώ κόστος αγοράς, δεν είναι αυτόνομο, δεν είναι οικονομικό, δεν είναι οικολογικό, δε μας κάνει, δεν έχει λόγο ύπαρξης, νεξτ πλιζ
Με Swift υβριδικό και πολύ προσοχή στο γκάζι το ρεζερβουάρ των 37 λίτρων δίνει μέγιστο που έχω δει 730 χλμ. Πρακτικά με ένα ρεζερβουάρ συνήθως πάω βενζινάδικο μετά τα 600 χλμ. Τώρα αν βάλεις τη διαφορά τιμής Suzuki Merc ε χμμμ αυτό που χάνεις είναι prestige και το sport των 200+ ίππων. Αλλά για μες στη πόλη who cares (ps μας δουλεύουν τα Τζαπόνια αν αυτό είναι 83 ίππους τότε κάτι άλλο έχουν κάνει συν ότι το ταμπελάκι του απόβαρου στο πλάι στον αριθμό πλαισίου ξεκινάει από τον αριθμό 7!!! κάτω από 800 κιλά!!!!;;;;)
Με 50.000€ αυτοκίνητο σε χασάπη, μανάβη και supermarket; Σιγά μην πήγαινα και λαϊκή. Το υπηρετικό προσωπικό τι θα κάνει;
Αυτο που θα ηθελα να ρωτησω ειναι εαν μπορει ενα plug in να κινειται κανονικα μονο με τον θερμικο κινητηρα οταν τελειωσουν οι μπαταρίες ;ή εισαι αναγκασμενος να τις αντικαταστησεις;