Τα 6 διαφορετικά προγράμματα οδήγησης
Οι plug-in εκδόσεις της Mercedes διαθέτουν έξι διαφορετικά προγράμματα οδήγησης, ώστε να προσαρμόζεται η οδήγηση στο στιλ του οδηγού, αλλά και στις συνθήκες διαδρομής: Individual, Sport, Comfort, Electric, Battery Level, ECO. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζουν το Electric και το Battery Level. Το πρώτο κινεί αποκλειστικά ηλεκτρικά τo όχημα και είναι διαθέσιμο σε ταχύτητες έως και 140 χλμ./ώρα, προσφέροντας ρυθμιζόμενη ανάκτηση ενέργειας από το φρενάρισμα, μέσω των χειριστηρίων αλλαγής ταχυτήτων στο τιμόνι. Το δεύτερο δίνει προτεραιότητα στη διατήρηση του επιπέδου φόρτισης της μπαταρίας υψηλής τάσης, π.χ. για αστικές διαδρομές / ζώνες χαμηλών εκπομπών ρύπων.
Αν δεν επιλέξετε κάποιο από αυτά τα δύο προγράμματα, η by default hybrid επιλογή του συστήματος έχει ως προτεραιότητας τον ιδανικό συνδυασμό ηλεκτρικής και συμβατικής αυτονομίας. Έτσι η επιλογή εξαρτάται από τις συνθήκες οδήγησης και την απόσταση, λαμβάνοντας υπΆ όψιν τα δεδομένα πλοήγησης και κυκλοφορίας, καθώς και τα όρια που ισχύουν στη διαδρομή.
Ξεκινώντας την εξηλεκτρισμένη εβδομάδα
Ήρθε λοιπόν η στιγμή να μοιραστούμε την εμπειρία μιας εβδομάδος πίσω από το τιμόνι της CLA 250 e. Δευτέρα μεσημέρι λοιπόν με τη μπαταρία φορτισμένη στο 93% δείχνοντας ηλεκτρική αυτονομία 58 χλμ.. Αποφασίσαμε να επιλέξουμε τo πρόγραμμα «Electric» μιας και προτεραιότητα μας ήταν να κινηθούμε οικονομικά και «καθαρά», χωρίς ωστόσο να αλλάξουμε το στυλ οδήγησής μας. Με επιλεγμένη την ηλεκτρική λειτουργία τα paddles στο τιμόνι δεν παίζουν το ρόλο πλέον της αλλαγής ταχυτήτων, αλλά ρυθμίζουν τη δύναμη της ανάκτησης ενέργειας (με D+ η κύλιση είναι πιο ελεύθερη, με D- το φρενάρισμα είναι πιο έντονο).
Η πρώτη μας βόλτα λοιπόν ήταν από τη Ν. Κηφισιά μέχρι τα το τέρμα της Συγγρού για τις ανάγκες της σύνταξης. Μια διαδρομή 25 περίπου χλμ., μέσω Ε.Ο και οδών ταχείας κυκλοφορίας. Σε κανένα σημείο δεν υπερβήκαμε τα 120 χλμ./ώρα, συνεπώς κινηθήκαμε πλήρως ηλεκτρικά. Εκτός φυσικά από κάποιες στιγμές που πιέστηκε απότομα το γκάζι ώστε να προσπεράσουμε αργότερα οχήματα, όπου και ενεργοποιήθηκε ο κινητήρας για να πάρουμε πλήρη ισχύ. ¶λλωστε επειδή στην εθνική οδό χρειάζεσαι την απόκριση, αφήσαμε την επιλογή «Normal» γι αυτό το λόγο. Στην εθνική η κατανάλωση ενέργειας μεγαλώνει (αντίθετα με τα ορυκτά καύσιμα) με αποτέλεσμα η αυτονομία να φτάσει λίγο πάνω από τα 25 χλμ.. Μετά από τέρμα Συγγρού βρεθήκαμε Χαλάνδρι, κάνοντας ακόμα 17 περίπου χιλιόμετρα μέσα δρόμους με αυξημένη κίνηση. Εκεί επιλέξαμε το «ΕCO», το οποίο σε συνάρτηση με την ανάκτηση ενέργειας του συστήματος περιόρισε αρκετά την κατανάλωση ρεύματος, φτάνοντας εν τέλει στον προορισμό μας με 13 χλμ. ηλεκτρικής αυτονομίας και έχοντας κάψει ελάχιστη βενζίνη.
Η ηρεμία που σου προσφέρει η ηλεκτροκίνηση
Αξίζει να σχολιάσουμε πως εκτός από την οικονομία αυτό που σου κάνει αίσθηση είναι πως γυρνάς από δρόμους πηγμένους στην κίνηση, χωρίς να βράζει το κεφάλι σου. Ο ηλεκτροκινητήρας είναι αθόρυβος και με χαμηλές ταχύτητες οι αεροδυναμικοί θόρυβοι ελάχιστοι. Συνεπώς μέσα στην καμπίνα διαμορφώνεται ένα ευχάριστο περιβάλλον. Βοηθάει φυσικά και η ποιοτική κύλιση της CLA που δεν αφήνει πολλά περιθώρια για να εισέρθουν στην καμπίνα θόρυβοι από τα λάστιχα ή τις κακοτεχνίες του δρόμου. Είναι ίσως το κομμάτι που εκτιμήσαμε περισσότερο, μετά φυσικά από την οικονομία. Γυρνάς σπίτι σου κα δεν έχεις την ένταση της μέρας στο πρόσωπό σου. Τώρα που είπαμε σπίτι, κάπου εδώ είναι σημαντικό να αναφέρουμε πως για τη φόρτιση δεν υπήρχε διαθέσιμο κάποιο wallbox, παρά μόνο οικιακές πρίζες.
Συνεχίζοντας την πρώτη μας μέρα με την CLΑ 250 e, το πρόγραμμα είχε υποχρεώσεις πέριξ της οικίας, οπότε και η αυτονομία επηρεάστηκε ελάχιστα φτάνοντας στα 9 χλμ.. Συνεπώς ήρθε η στιγμή να μπει στην πρίζα. Πάντως είναι εξαιρετικό πως σε μια μέρα που κάναμε τον κύκλο της Αττικής (Κηφισιά -Τζιτζιφιές- Χαλάνδρι) και τις καθημερινές μας υποχρεώσεις, οι οποίες για άλλους μπορεί να είναι σουπερ μάρκετ, για άλλους σχολείο των παιδιών ή επίσκεψη σε συγγενικό πρόσωπο, η μπαταρία δεν άδειασε, αντίθετα είχε και επιπλέον απόθεμα.
70 χλμ ηλεκτρική αυτονομία, 12 λίτρα κατανάλωση, 50.000 ευρώ κόστος αγοράς, δεν είναι αυτόνομο, δεν είναι οικονομικό, δεν είναι οικολογικό, δε μας κάνει, δεν έχει λόγο ύπαρξης, νεξτ πλιζ
Με Swift υβριδικό και πολύ προσοχή στο γκάζι το ρεζερβουάρ των 37 λίτρων δίνει μέγιστο που έχω δει 730 χλμ. Πρακτικά με ένα ρεζερβουάρ συνήθως πάω βενζινάδικο μετά τα 600 χλμ. Τώρα αν βάλεις τη διαφορά τιμής Suzuki Merc ε χμμμ αυτό που χάνεις είναι prestige και το sport των 200+ ίππων. Αλλά για μες στη πόλη who cares (ps μας δουλεύουν τα Τζαπόνια αν αυτό είναι 83 ίππους τότε κάτι άλλο έχουν κάνει συν ότι το ταμπελάκι του απόβαρου στο πλάι στον αριθμό πλαισίου ξεκινάει από τον αριθμό 7!!! κάτω από 800 κιλά!!!!;;;;)
Αυτο που θα ηθελα να ρωτησω ειναι εαν μπορει ενα plug in να κινειται κανονικα μονο με τον θερμικο κινητηρα οταν τελειωσουν οι μπαταρίες ;ή εισαι αναγκασμενος να τις αντικαταστησεις;
....Θα δωσεις 50.000 ευρω για να παρεις ενα αυτοκινητο τέρας με δυο κινητηρες και σημαντικα αυξημενο βαρος για να κυκλοφορεις στην...πόλη?????
70 χλμ ηλεκτρική αυτονομία, 12 λίτρα κατανάλωση, 50.000 ευρώ κόστος αγοράς, δεν είναι αυτόνομο, δεν είναι οικονομικό, δεν είναι οικολογικό, δε μας κάνει, δεν έχει λόγο ύπαρξης, νεξτ πλιζ
Με Swift υβριδικό και πολύ προσοχή στο γκάζι το ρεζερβουάρ των 37 λίτρων δίνει μέγιστο που έχω δει 730 χλμ. Πρακτικά με ένα ρεζερβουάρ συνήθως πάω βενζινάδικο μετά τα 600 χλμ. Τώρα αν βάλεις τη διαφορά τιμής Suzuki Merc ε χμμμ αυτό που χάνεις είναι prestige και το sport των 200+ ίππων. Αλλά για μες στη πόλη who cares (ps μας δουλεύουν τα Τζαπόνια αν αυτό είναι 83 ίππους τότε κάτι άλλο έχουν κάνει συν ότι το ταμπελάκι του απόβαρου στο πλάι στον αριθμό πλαισίου ξεκινάει από τον αριθμό 7!!! κάτω από 800 κιλά!!!!;;;;)
Με 50.000€ αυτοκίνητο σε χασάπη, μανάβη και supermarket; Σιγά μην πήγαινα και λαϊκή. Το υπηρετικό προσωπικό τι θα κάνει;
Αυτο που θα ηθελα να ρωτησω ειναι εαν μπορει ενα plug in να κινειται κανονικα μονο με τον θερμικο κινητηρα οταν τελειωσουν οι μπαταρίες ;ή εισαι αναγκασμενος να τις αντικαταστησεις;