Στο δρόμο: H λιμουζίνα που θα ταπεινώσει πολύ κόσμο
30.641 Επισκέψεις στο άρθρο (8/12/2018)
H CLS έχει τη φήμη ότι, οδηγικά είναι η λιγότερο «Mercedes» από τις τετράθυρες Mercedes. Στις προηγούμενες γενιές αυτό ίσχυε, εν μέρει. Η τρίτη εκδοχή έρχεται να το κάνει πεποίθηση. Δεν ξεχνά εντελώς την άνεση, αλλά είναι ξεκάθαρα σφικτά στημένη με τη βασική ανάρτηση που γνωρίσαμε (υπάρχει και ρυθμιζόμενη αλλά και ρυθμιζόμενη με αεροθαλάμους). Η ποιότητα κύλισης παραμένει σε υψηλό επίπεδο αν και η 20άρα ζάντα δε βοηθάει πάνω από το έντονο ελληνικό ανάγλυφο και το πέρασμα από λακκούβες θα εισέλθει ηχητικά στο εσωτερικό.
Σημείο εκκίνησης της εμπειρίας «CLS» είναι η χαμηλή θέση οδήγησης, οπωσδήποτε 2-3 πόντους κάτω από μια E-Class. Τέλειες οι ηλεκτρικές ρυθμίσεις σε τιμόνι και κάθισμα και έτσι αρχίζεις μια βόλτα να δεις πώς είναι ο κόσμος μέσα από ένα τόσο μεγάλο θόλο με τόσο μικρά γυάλινα τμήματα ολόγυρα. Ο φρενήρης ρυθμός του κινητήρα κολλάει εσένα στο κάθισμα, αλλά δεν αγχώνει το μακρύ μεταξόνιο της CLS (ίδιο με της E-Class). Οι κλίσεις είναι απόλυτα ελεγχόμενες ενώ τα φαρδιά Pirelli καταλαβαίνεις ότι δεν πρόκειται να αφήσουν την άσφαλτο μέσα από την αγκαλιά τους ότι κι αν γίνει.
Η αλήθεια είναι ότι η μόνιμη τετρακίνηση είναι στοιχείο που δίνει πολλούς πόντους. Έχει πισωκίνητη προδιάθεση στην κατανομή της ροπής (αναλογία 45:55) και υπάρχουν στιγμές που η πίεση μέσα στη στροφή κάνει το πίσω μέρος να ανοίξει την τροχιά του. Για λίγο βέβαια, διότι η τάξη επανέρχεται γρήγορα όσο συνεχίζει να τροφοδοτείται σταθερά ο εμπρός άξονας. Από την άλλη σκέφτεσαι ότι, στην Ελλάδα θα χαλούσε πολύ ο χαρακτήρας αν αυτή η 450 δεν ήταν 4Matic. Το βλέπεις παντού, τα ηλεκτρονικά π.χ. δεν εμπλέκονται παρά ελάχιστα και σε σημείο που έχεις κάνει υπερβολή – άλλη μία απόδειξη ότι η δύναμη περνά σχεδόν τέλεια στο δρόμο. Παρά το τιμόνι που δεν είναι απόλυτο σε αίσθηση ή την ανάρτηση που δε διώχνει τις ταλαντώσεις σε γρήγορη διαδρομή με στροφές, αυτή η λιμουζίνα είναι ικανή να ταπεινώσει πολλούς κλασσικούς γρήγορους της ασφάλτου, ακόμα και σε ορεινό πεδίο.
Είναι τόση η δύναμη αλλά παίζει ρόλο και το 9άρι κιβώτιο. Έχεις τέταρτη μέσα και η CLS εκτοξεύεται σα να έχει δεύτερη… Έχει φοβερό ενδιαφέρον ο πίνακας οργάνων (σου δείχνει πλευρικές επιταχύνσεις, πόσα Nm αποδίδονται τη δεδομένη στιγμή κλπ), αλλά δεν τολμάς να μείνεις εκεί, διότι η CLS έχει μαζέψει τρελά χιλιόμετρα από στροφή σε στροφή και πρέπει να πάρεις την επόμενη καμπή, πριν καν το καταλάβεις. Τη γενική ψυχραιμία έρχονται να ενισχύσουν και τα πανίσχυρα φρένα, αεριζόμενα all around και τρυπητά εμπρός. Έτσι, να ακούς και το γουργουρητό που κάνει το υλικό τριβής πάνω στον περφορέ δίσκο και να καταλαβαίνεις ότι οδηγείς κάτι πολύ σπέσιαλ. Τα 36,3 μέτρα που μεσολαβούν μέχρι να ακινητοποιηθεί το πεντάμετρο μοντέλο από 100 χλμ./ώρα δείχνουν σε τι επίπεδο παίζει η Mercedes.
Πεταμένα χρήματα. Σε 10 χρόνια θα πιάνει δεν θα πιάνει 5.000 ευρώ, αφού είναι τέτοια η πολιτική των εταιρειών που μηδενίζουν την αξία ακόμα και πολύ αξιόλογων αυτοκινήτων. Φτάνουν σε σημείο να εξισώνουν τις τιμές fiat και mercedes ίδιας χρονολογίας ως μεταχειρισμένα
Πεταμένα χρήματα. Σε 10 χρόνια θα πιάνει δεν θα πιάνει 5.000 ευρώ, αφού είναι τέτοια η πολιτική των εταιρειών που μηδενίζουν την αξία ακόμα και πολύ αξιόλογων αυτοκινήτων. Φτάνουν σε σημείο να εξισώνουν τις τιμές fiat και mercedes ίδιας χρονολογίας ως μεταχειρισμένα