Με σχεδίαση βγαλμένη από τα όνειρα των πιο πιστών φίλων της Mercedes-Benz, η νέα CLS έρχεται να δείξει ότι, ακόμη και στις μέρες μας, μπορείς να επιβληθείς άνετα με την εμφάνισή σου, χωρίς να χρειάζεται να είσαι… SUV!
Το τετράθυρο κουπέ σχήμα είναι μια σχεδιαστική σχολή πλέον και διευθύντρια «σπουδών» εκεί είναι η CLS, η οποία πρωτοπαρουσιάστηκε το 2004 και έδωσε νέα πνοή στο τετράθυρο σχήμα. Η επιτυχία μετριέται με πολλούς τρόπος και το πώς καταφέρνεις να ξυπνήσεις τον ανταγωνισμό είναι σίγουρα ένας από αυτούς. Και η CLS αφύπνησε τους αντιπάλους της, από την Porsche και την Audi μέχρι την Aston Martin και τη Maserati. Mάλιστα, η αρχική ιδέα άρεσε τόσο ώστε οι Γερμανοί την υλοποίησαν και στη μικρομεσαία κλάση με αντίστοιχη επιτυχία.
Τώρα όμως τα πράγματα είναι πιο δύσκολα. Η νέα CLS, στο εσωτερικό της Mercedes, βρίσκεται μέσα σε ένα πλήθος από ανταγωνιστικά μοντέλα. Aνάμεσα στα 4θυρα και τα Coupe τα οποία είναι πολλά, η CLS πρέπει να δώσει κάτι διαφορετικό: γιΆαυτό και ποντάρει σχεδόν τα πάντα στην εμφάνιση. Αυτο το αυτοκίνητο το παίρνεις αποκλειστικά με το συναίσθημα. Ακόμα κι ένα μεγάλο κουπέ όπως της E-Class είναι πιο πολύ κατοχυρωμένο και λογικό ως επιλογή: είναι δίθυρο, έχει ξεκάθαρο χαρακτήρα.
Η CLS ακριβώς επειδή κινείται πάνω σε θολές διαχωριστικές γραμμές μεγεθών και κατηγοριών, πρέπει να έχει εμφάνιση που «τα σπάει». Και το πετυχαίνει. Η νέα, τρίτη κατά σειρά CLS είναι λεία, καμπυλόγραμμη και σούπερ χαμηλή. Πόσο; Αρκεί να πούμε ότι είναι πιο χαμηλή ακόμα κι από μια A-Class. Εύκολα πέφτει πιο κάτω από C- και E- και S-Class, σε ότι αφορά τις τετράθυρες εκδόσεις και είναι ψηλότερη μόνο από κλασσικά δίθυρα όπως η C-Class Coupe ή έστω η CLA που είναι η αντανάκλαση της CLS στη μικρομεσαία κλάση. Και πάλι όμως είναι το θέμα της αναλογίας στη μέση και κλέβει την παράσταση. Αυτό είναι που αλλάζει τα πάντα.
Η CLS δηλαδή, έχει μεν αυτό το χαμηλό ύψος (1.439 χλστ.) αλλά ταυτόχρονα είναι και 5 μέτρα σε μήκος (4.988 χλστ. για την ακρίβεια). Αυτό είναι που ενισχύει την επίδραση στο μάτι, «αυξάνει» το πλάτος και πολλαπλασιάζει την επιβλητικότητα. Η μάσκα από τα κουπέ μοντέλα εμπρός κι ένα απίθανο πίσω μέρος έρχονται να συμπληρώσουν τη γοητεία. Η οροφή πάλι χαμηλώνει έντονα, αλλά πιο γλυκα, βρέθηκε μια καινούρια ισορροπία εδώ. Πρόκειται για ένα σχεδόν fastback σχήμα με ξεκάθαρη υπογραφή Mercedes (όπως αυτή που υπάρχει «κρυμμένη» στο εμπρός παρμπρίζ με καλλιγραφικά γράμματα).
Γενικά δύσκολα αντιλαμβάνεσαι οπτικά το πέρασμα από το ένα πάνελ στο άλλο, π.χ. από το πορτμπαγκάζ μέχρι το πίσω φτερό και από εκεί στις πόρτες. Ούτε «νεύρα», ούτε αυλακώσεις και πτυχώσεις. Ούτε όμως και εύκολες στρογγυλάδες – είναι πράγματι μίνιμαλ η νέα CLS, την ίδια στιγμή όμως μοιάζει όχι απλώς δυναμική αλλά σε διαρκή θέση επίθεσης.
Tέλεια τα κάλλη λοιπόν και μπροστά τους η τιμή των 85.186 ευρώ που κοστίζει η διαστημική, από πλευράς τεχνολογίας και επιδόσεων, CLS 450 της δοκιμής, είναι ένας «πόνος» ο οποίος ξεπερνιέται μάλλον εύκολα για όποιον θέλει να ζήσει μέσα σε ένα τόσο δυναμικό και λίγο διαφορετικό «κουπέ».
Πεταμένα χρήματα. Σε 10 χρόνια θα πιάνει δεν θα πιάνει 5.000 ευρώ, αφού είναι τέτοια η πολιτική των εταιρειών που μηδενίζουν την αξία ακόμα και πολύ αξιόλογων αυτοκινήτων. Φτάνουν σε σημείο να εξισώνουν τις τιμές fiat και mercedes ίδιας χρονολογίας ως μεταχειρισμένα
Πεταμένα χρήματα. Σε 10 χρόνια θα πιάνει δεν θα πιάνει 5.000 ευρώ, αφού είναι τέτοια η πολιτική των εταιρειών που μηδενίζουν την αξία ακόμα και πολύ αξιόλογων αυτοκινήτων. Φτάνουν σε σημείο να εξισώνουν τις τιμές fiat και mercedes ίδιας χρονολογίας ως μεταχειρισμένα