Ωδή στο diesel είναι το κινητήριο σύνολο της E 220 d, που δοκιμάσαμε. Ο 2λιτρος, 4κύλινδρος, turbodiesel της Mercedes είναι εξέλιξη του παλαιότερου μοτέρ, αποδίδει 197 άλογα με 440 Nm ροπής (στις 1.800-2.800 σ.α.λ.) και συνδυάζεται με 48βολτο ηλεκτρικό σύστημα.
Ωδή στο diesel είναι το κινητήριο σύνολο της E 220 d, που δοκιμάσαμε. Ο 2λιτρος, 4κύλινδρος, turbodiesel της Mercedes είναι εξέλιξη του παλαιότερου μοτέρ, αποδίδει 197 άλογα με 440 Nm ροπής (στις 1.800-2.800 σ.α.λ.) και συνδυάζεται με 48βολτο ηλεκτρικό σύστημα και ένα μικρό ηλεκτρομοτέρ με 23 άλογα και 205 Nm μέσα στο αυτόματο κιβώτιο.
Η λειτουργία του συνόλου είναι εξαιρετικά πολιτισμένη χωρίς τον παραμικρό κραδασμό ή έντονο θόρυβο, τη στιγμή που το απίθανο αυτόματο αλλάζει τις 9 σχέσεις του μεταξένια και γρήγορα. Και παρά τα 1.900+ κιλά του συνόλου οι επιδόσεις είναι εξαιρετικές: 0-100 σε 7,6 δλ., 60-100 σε 4,2 δλ. και 80-120 σε 5,1 δλ. με την τελική ταχύτητα να πλησιάζει τα 240 χλμ./ώρα. Ένα έξτρα πλεονέκτημα του εξηλεκτρισμένου diesel συνόλου είναι η διατήρηση της κατανάλωσης σε επίπεδα μικρού αυτοκινήτου. Μπορεί η θεωρητική μέση κατανάλωση των 4,8 λτ./100 χλμ. να είναι ιδιαίτερα αισιόδοξη, αλλά τα 6,9 λτ./100 χλμ. που μετρήσαμε είναι μια ιδιαίτερα καλή για τα δεδομένα του μεγέθους και των επιδόσεων του αυτοκινήτου. Η πολύ καλή αεροδυναμική βοηθά και την κατανάλωση στο ταξίδι, όπου σύμφωνα με τις μετρήσεις μας η E 220 d με κατανάλωση 5,0 λτ./100 χλμ. έχει ταχύτητα 140 χλμ./ώρα. Mέσα σε όλα πληρώνει ελάχιστα τέλη και έχει ελεύθερη είσοδο στον δακτύλιο της Αθήνας…