Η A 180 είναι η A-Class που έχει επιτέλους τιμή με το «2» εμπρός, φοράει τον 1,33 κινητήρα πιθανώς στην πιο εμπορική εκδοχή του με 136 ίππους και manual εξάρι κιβώτιο. Είναι η τρίτη έκδοση που δοκιμάζουμε από τη νέα γενιά του μοντέλου, όμως τώρα αρχίζει πραγματικά το ματς.
Γεμίζει το οπλοστάσιο της A-Class με νέες εκδόσεις και όσο συμληρώνονται οι επιλογές ειδικά προς τη βάση της γκάμας, τόσο έχει κανείς την αίσθηση ότι αποκτά πιο πολύ ευκρίνεια η εικόνα της μικρομεσαίας Mercedes.
H βενζινοκίνητη A 180 μπορεί να αναδειχτεί σε «ήρωα» για όλη την τρέχουσα γενιά της A-Class. Καλή και η Α 200, με τον ίδιο αλλά πιο δυναμικά ρυθμισμένο κινητήρα, όμως εδώ ο 1,33 έχει τις προδιαγραφές να βρει μια καλύτερη ισορροπία ανάμεσα σε δύναμη, κατανάλωση και τελική τιμή. Οι 136 ίπποι μοιάζουν σα μια χρυσή τομή, ενώ τα 27.859 ευρώ που αναγράφονται στο ταμπελάκι της, δίνουν μια νέα επιλογή στον εν δυνάμει αγοραστή.
Εξωτερικά φυσικά, η εμφάνιση δε μαρτυρεί ότι πρόκειται για τη βασική έκδοση της τρέχουσας περιόδου. Μίνιμαλ αισθητική, πιο ήπιοι τόνοι σε σχέση με το πρόσφατο παρελθόν αλλά και πιο σίγουρες συνολικά γραμμές έχουν δώσει τοπ βαθμό στις σχεδιαστικές επιλογές των Γερμανών από όταν πρωτοείδαμε την A-Class στις διεθνείς εκθέσεις.
Ο 4κύλινδρος κινητήρας της A 180 έχει τον ίδιο κυλινδρισμό με της Α 200 μόνο που εδώ η ισχύς είναι 136 ίπποι αντί για 163. Το σύνολο είναι πλήρως αλουμινένιο, έχει φίλτρο σωματιδίων βενζίνης, ειδικές επιστρώσεις στα χιτώνιά του για μειωμένες τριβές, έχει τις εισαγωγές και τις εξαγωγές σχεδόν ενσωματωμένες στην κεφαλή, ενώ έχει και μια πολύ έξυπνη ηλεκτρονικά ελεγχόμενη wastegate για καλύτερο control της πίεσης υπερπλήρωσης ανάλογα με τις ανάγκες.
Δεν είναι εντελώς απαρατήρητος ηχητικά, όμως δεν είναι και δυσάρεστος καθώς έχει μια ελαφρώς σπορτίφ χροιά. Ξεκινά λίγο διστακτικά στις πολύ χαμηλές στροφές για να ζωντανέψει στις 1.700 σ.α.λ. περίπου. Στο μεσαίο φάσμα είναι πανίσχυρος και σε συνδυασμό με την πολύ θετική κλιμάκωση του κιβωτίου δημιουργεί ένα πολύ ευρύ φάσμα εκμετάλλευσης, είτε για ευελιξία εντός πόλης είτε για σπορτίφ κίνηση. Με μια 3η-4η σχέση κάνεις τα πάντα. Και φτάνουμε στο κιβώτιο. Πόσο καιρό έχετε να δείτε δοκιμή με χειροκίνητη Mercedes; Σίγουρα πάρα πολύ. Κι εμείς και είναι κρίμα, διότι το manual σαζμάν έδειξε να είναι πολύ καλό.
Έχει μια σίγουρη και ταυτόχρονα εξευγενισμένη, «βουτυρένια» αίσθηση στο κούμπωμα. Μanual λειτουργία αλλά με το φίνο στιλ της Mercedes, όχι τραχιά. Και είναι και συνταγή προσαρμοσμένη στο 2018: π.χ. το rev matching που κάνει στα κατεβάσματα (και διαδοχικα αν το δοκιμάσεις) είναι κάτι που δεν το συναντάς συχνά και σε φτιάχνει τόσο με το συγχρονισμό όσο και με το ηχητικό σόου που συνεπάγεται. Οι επιδόσεις είναι πάρα πολύ καλές. To «0-100» φέρνει σε δύσκολη θέση την Α 200, ωστόσο η κλιμάκωση στις μεγάλες σχέσεις του κιβωτίου είναι αραίη και ρίχνει τους τόνους. Ρίχνει όμως και την κατανάλωση, διότι το κέφι του εν λόγω ξυραφένιου μοτέρ μπορεί να φέρει τις τιμές σε διψήφιο νούμερο αν αφεθεί ελεύθερο.
Το αυτοκίνητο δοκιμής, δεν μας είπατε το κόστος του και άμα αφεθεί ελεύθερο το μοτέρ, όπως γράφεται σε ποια επίπεδα φτάνει η κατανάλωση καυσίμου, ευχαριστώ αλλά σε μια δοκιμή αυτά πρέπει να αναγράφονται.
Πολύ πλαστικούρα, ειδικά αυτο το κενό μεταξυ των οθονών θυμίζει φθηνή κινεζιά, δεν ξέρω πως είναι από κοντά. Εν τω μεταξύ αυτή η τάση να γεμίζουμε οθόνες ταμπλό και κονσόλα, δεν τη καταλαβαίνω. Ωραίες οι φωτογραφίες από τις κατασκοπευτικές φωτογραφίες δοκιμών των αυτοκινήτων σε πολικές θερμοκρασίες και χιονισμένα μέρη, αλλά θέλω να δω την αντοχή τους σε ελληνικό καλοκαίρι μετά από πολύωρη έκθεση στον ήλιο. Θα κλάψουν πολλοί...
Εκφράζω πάντα προσωπική άποψη. Μετά από οδήγηση αρκετών MB και μετά από κατοχή ενός από αυτά ( SLK 200) θεωρώ ότι έχει κλείσει πολύ η ψαλίδα στην ποιότητα κατασκευής και οδικής συμπεριφοράς στα αυτοκίνητα. Στην A class φαίνεται ξεκάθαρα. Είναι ένα αυτοκίνητο που δεν αξίζει τα χρήματα του. Φτηνά πλαστικά , συνολική κατασκευή που δεν ξέρω πως θα ανταποκριθεί στο ελληνικό οδικό δίκτυο. Σημαντικό στοιχείο επίσης ειναι και η απώλεια χρημάτων σε πιθανή μεταπώληση. Ταυτόχρονα έτυχε να οδηγήσω αυτοκίνητο κορεάτικης προέλευσης με αξία αγοράς κάτω των 20000 ευρώ και η σύγκριση αλλά κυρίως η αίσθηση ήταν τραγική ,υπέρ της κορεάτικης πρότασης. Στα παραπάνω δεν βάζω μέσα την αξιοπιστία και το κόστος συντήρησης.
Μέτριο αυτοκίνητο, το εικονιζόμενο της δοκιμής κοστίζει πολύ παραπάνω, με δύο οθόνες, αυτόματο κλιματισμό, ζάντες αλουμινίου κλπ. Ο κινητήρας της renault δεν είναι κάτι το ιδιαίτερο, καθότι η τιμή της ροπής που έχει τη συναντούμε σε κινητήρα τρικίλινδρο 1000 κυβικά εδώ και αρκετά χρόνια. Και πάλι είναι πίσω από το audi A3
Αν και γίνεται αναφορά στο άρθρο, δεν δηλώνονται: 1) η πραγματική κατανάλωση, β) η τιμή με τον εξοπλισμό του αυτοκινήτου δοκιμής, 3) η απόσταση ακινητοποίησης. Θα σας παρακαλούσα να συμπεριλάβετε και τα παραπάνω στοιχεία ώστε το άρθρο να είναι πληρέστερο.
Το αυτοκίνητο δοκιμής, δεν μας είπατε το κόστος του και άμα αφεθεί ελεύθερο το μοτέρ, όπως γράφεται σε ποια επίπεδα φτάνει η κατανάλωση καυσίμου, ευχαριστώ αλλά σε μια δοκιμή αυτά πρέπει να αναγράφονται.
Πολύ πλαστικούρα, ειδικά αυτο το κενό μεταξυ των οθονών θυμίζει φθηνή κινεζιά, δεν ξέρω πως είναι από κοντά. Εν τω μεταξύ αυτή η τάση να γεμίζουμε οθόνες ταμπλό και κονσόλα, δεν τη καταλαβαίνω. Ωραίες οι φωτογραφίες από τις κατασκοπευτικές φωτογραφίες δοκιμών των αυτοκινήτων σε πολικές θερμοκρασίες και χιονισμένα μέρη, αλλά θέλω να δω την αντοχή τους σε ελληνικό καλοκαίρι μετά από πολύωρη έκθεση στον ήλιο. Θα κλάψουν πολλοί...
Εκφράζω πάντα προσωπική άποψη. Μετά από οδήγηση αρκετών MB και μετά από κατοχή ενός από αυτά ( SLK 200) θεωρώ ότι έχει κλείσει πολύ η ψαλίδα στην ποιότητα κατασκευής και οδικής συμπεριφοράς στα αυτοκίνητα. Στην A class φαίνεται ξεκάθαρα. Είναι ένα αυτοκίνητο που δεν αξίζει τα χρήματα του. Φτηνά πλαστικά , συνολική κατασκευή που δεν ξέρω πως θα ανταποκριθεί στο ελληνικό οδικό δίκτυο. Σημαντικό στοιχείο επίσης ειναι και η απώλεια χρημάτων σε πιθανή μεταπώληση. Ταυτόχρονα έτυχε να οδηγήσω αυτοκίνητο κορεάτικης προέλευσης με αξία αγοράς κάτω των 20000 ευρώ και η σύγκριση αλλά κυρίως η αίσθηση ήταν τραγική ,υπέρ της κορεάτικης πρότασης. Στα παραπάνω δεν βάζω μέσα την αξιοπιστία και το κόστος συντήρησης.
Μέτριο αυτοκίνητο, το εικονιζόμενο της δοκιμής κοστίζει πολύ παραπάνω, με δύο οθόνες, αυτόματο κλιματισμό, ζάντες αλουμινίου κλπ. Ο κινητήρας της renault δεν είναι κάτι το ιδιαίτερο, καθότι η τιμή της ροπής που έχει τη συναντούμε σε κινητήρα τρικίλινδρο 1000 κυβικά εδώ και αρκετά χρόνια. Και πάλι είναι πίσω από το audi A3
Αν και γίνεται αναφορά στο άρθρο, δεν δηλώνονται: 1) η πραγματική κατανάλωση, β) η τιμή με τον εξοπλισμό του αυτοκινήτου δοκιμής, 3) η απόσταση ακινητοποίησης. Θα σας παρακαλούσα να συμπεριλάβετε και τα παραπάνω στοιχεία ώστε το άρθρο να είναι πληρέστερο.