ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Κινητήρας-Κατανάλωση: Επαρκής κινητήρας και λογική κατανάλωση για οικογενειακό SUV

 Σχολιάστε 
70.743 Επισκέψεις στο άρθρο (12/4/2024)
Επαρκείς σε επιδόσεις ο 1,0 turbo των 120 ίππων, αλλά παρά το ήπια υβριδικό σύστημα «τσιμπάει» σε κατανάλωση με τη μέση τιμή της να είναι γύρω στα 8,5 λτ./100 χλμ..
2 Φωτογραφίες »

Επαρκείς σε επιδόσεις ο 1,0 turbo των 120 ίππων, αλλά παρά το ήπια υβριδικό σύστημα «τσιμπάει» σε κατανάλωση με τη μέση τιμή της να είναι γύρω στα 8,5 λτ./100 χλμ..

Ο βασικός κινητήρας του νέου Kona είναι ο γνωστός 3κύλινδρος 1.000άρης turbo, της Hyundai, απόδοσης 120 ίππων στις 6.000 σ.α.λ.. που ενσωματώνει άμεσο ψεκασμό καυσίμου με την τεχνολογία μεταβλητού χρονισμού SmartStream CVVD. Αυτή ελέγχει τη διάρκεια βύθισης των βαλβίδων, προσαρμόζοντας την ταχύτητα και διάρκεια καύσης ανάλογα με τις οδηγικές απαιτήσεις, προσφέροντας καλύτερη απόδοση και μειωμένη κατανάλωση και ρύπους. Συνδυάζεται με 48-βολτο ηλεκτρικό σύστημα, που αποτελείται από μια γεννήτρια εκκίνησης, συνδεδεμένη με το στροφαλοφόρο άξονα, η οποία «βοηθάει» τον κινητήρα κατά την επιτάχυνση και αναλαμβάνει την λειτουργία του start/stop μέσα στην πόλη.


Αν αφήσεις το γκάζι «ρολάρει» σαν να έχει νεκρά, ακόμα και με κουμπωμένη ταχύτητα, χάρη στο κιβώτιο iMT.
2 Φωτογραφίες »

Αν αφήσεις το γκάζι «ρολάρει» σαν να έχει νεκρά, ακόμα και με κουμπωμένη ταχύτητα, χάρη στο κιβώτιο iMT.


Η ενέργεια του ήπια υβριδικού συστήματος προέρχεται από μια δεύτερη μπαταρία 0,44KWh, η οποία φορτίζει κατά το άφημα του γκαζιού ή το φρενάρισμα. Και εδώ έρχεται το 6τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο τεχνολογίας iMT της Hyundai, που βασίζεται σε έναν ηλεκτρονικά ελεγχόμενο by-wire συμπλέκτη, ο οποίος επιτρέπει στο σύστημα stop/start να σβήνει τον κινητήρα όταν ο οδηγός αφήνει το γκάζι, ακόμα και με επιλεγμένη σχέση στο κιβώτιο, αφήνοντας το αυτοκίνητο να «ρολάρει» ελεύθερο.
 
Στην πράξη το σύστημα λειτουργεί μόνο με το πρόγραμμα ECO και σε συγκεκριμένες συνθήκες ανάλογα με την ταχύτητα, τη σχέση στο κιβώτιο και την κλίση του δρόμου, ενώ μόλις πατηθεί το γκάζι, το φρένο ή ο συμπλέκτης ο κινητήρας ξαναπαίρνει μπροστά χωρίς να το καταλάβεις καν και εμπλέκεται ξανά η σχέση που υπήρχε στο κιβώτιο. Στην πράξη ο κινητήρας κινεί επαρκώς το Kona, είναι ελαστικός και το μόνο που θα ενοχλήσει είναι ο θόρυβος και ο κραδασμός στις υψηλές στροφές.

Από την άλλη, τη μέση κατανάλωση των 8,3-8,5 λτ./100 χλμ. μπορείς να την πεις και «τσιμπημένη» για τα δεδομένα των ήπια υβριδικών 1.000άρηδων κινητήρων, όχι όμως και για τα δεδομένα των οικογενειακών SUV. Πάντως υπάρχουν περιθώρια βελτίωσης οδηγώντας σε ήπιους ρυθμούς και με την επιλογή ECO. Επίσης χάρη στο boost-άρισμα του ήπια υβριδικού συστήματος, η απόκριση του κινητήρα είναι άμεση (τόσο στη λειτουργία Normal και ακόμα περισσότερο στη λειτουργία Sport), αποδίδοντας με περίσσια άνεση την ισχύ του και προσφέροντάς του άκρως ικανοποιητικές επιδόσεις.

Σελίδα 1Δοκιμή: Nέο Hyundai Kona 1.0Τ 120 PS 48V
Σελίδα 2Κινητήρας-Κατανάλωση: Επαρκής κινητήρας και λογική κατανάλωση για οικογενειακό SUV
Σελίδα 3Στο δρόμο: Αποτελεσματικό και ασφαλές σε όλες τις συνθήκες
Σελίδα 4Η γνώμη μας
Σελίδα 5Μετρήσεις & τεχνικά χαρακτηριστικά
Autotriti.gr
Mototriti.gr