
Το Yaris Cross, το δημοφιλές μικρό της Toyota και best seller στην ελληνική αγορά για το 2024 είναι πλέον διαθέσιμο και με υβριδικό κινητήρα 130 ίππων. Δοκιμάζουμε την ισχυρότερη έκδοσή του.
autotriti team
Όσο μικρό, άλλο τόσο οικονομικό το Yaris Cross με τα 130 άλογα
Τα παλαιότερα χρόνια όριζαν πως τα SUV πρέπει να είναι μεγάλα σε διαστάσεις και «λαίμαργα» σε κατανάλωση. Σήμερα, τα δεδομένα έχουν αλλάξει με το αγοραστικό κοινό να αναζητά δυναμική εμφάνιση και ψηλή θέση οδήγησης, χωρίς απαραίτητα να συνοδεύονται από υψηλά νούμερα απόδοσης και off-road ικανότητες. Γι΄ αυτούς, οι Ιάπωνες έχουν εντάξει το Yaris Cross στην γκάμα της Toyota, το οποίο συνδυάζει τα πλεονεκτήματα των SUV με λογικές διαστάσεις και, κυρίως, εξαιρετικά χαμηλή κατανάλωση καυσίμου. Αυτό επιτυγχάνεται εφαρμόζοντας την έξυπνη υβριδική τεχνολογία, συνδυάζοντας έναν μικρό τρικύλινδρο κινητήρα βενζίνης με έναν ηλεκτρικό και τοποθετώντας τα όλα σε ένα συμπαγές αυτοκίνητο 4,18 μέτρων.
SUVάκι με 130 άλογα και κατανάλωση... scooter
Κατά τη δοκιμή μας, διαπιστώσαμε πως η ελάχιστη δυνατή κατανάλωση εντυπωσιάζει με την Toyota να τηρεί την υπόσχεση για οικονομία καυσίμου και με το παραπάνω. Σε γρήγορο αυτοκινητόδρομο ο υπολογιστής κατέγραψε κατανάλωση 6,1 λτ./100 χλμ., αλλά εκεί που πραγματικά εξέπληξε το Yaris Cross είναι σε αστικό κύκλο. Με ελαφρύ πόδι, κατάφερε να πετύχει κατανάλωση 3,9 λτ./100 χλμ. Στην χώρα μας, για τα συγκεκριμένα νούμερα οικονομίας και απόδοσης, θα πρέπει να διαθέσει κανείς 31.460 ευρώ για την βασική του έκδοση, Elegant (δες εδώ τις τιμές για όλες τις εκδόσεις του Yaris Cross).

Διπλή δύναμη: Κάτω από το καπό του Cross δουλεύουν δύο κινητήρες που συνδυαστικά αποδίδουν 130 ίππους.
«Διαβάζει» την κίνηση και τις κατηφόρες για να φορτίζει όταν χρειάζεται
Οι 130 ίπποι αποδίδονται συνδυαστικά από τους δύο κινητήρες. Ο βενζινοκινητήρας 1,5 λτ. από μόνος του αποδίδει 92 ίππους και δεν λαμβάνει συνεχή υποστήριξη από την ηλεκτρική μονάδα με αποτέλεσμα όταν είναι ενεργός να συνοδεύεται από τον χαρακτηριστικό ήχο ενός τρικύλινδρου. Για να το ισοσταθμίσει, το Yaris Cross μπορεί επίσης να κινηθεί «σιωπηλά» με ηλεκτρική ενέργεια. Έτσι, ξεκινά αθόρυβα και μπορεί να προσφέρει αρκετή ισχύ σε ένα ευρύ φάσμα στροφών για να παρέχει καλό τράβηγμα. Όταν φορτίζει τις μπαταρίες του, το Cross ακολουθεί μια πολύ έξυπνη στρατηγική. Για παράδειγμα, μπορεί να προβλέψει κατηφόρες μέσω των δεδομένων του συστήματος πλοήγησης και να αξιοποιήσει την ενέργεια από την κατηφόρα ή να «αναγνωρίσει» μποτιλιαρίσματα και να φορτίσει εκ των προτέρων. Έτσι, θα μπορεί να κινηθεί ως αμιγώς ηλεκτρικό στην κίνηση.