ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Δοκιμή: Volvo EX30 AWD με 428 άλογα

 Σχολιάστε 
5.039 Επισκέψεις στο άρθρο (25/3/2025)
Δοκιμή: Volvo EX30 AWD με 428 άλογα
11 Φωτογραφίες »

428 ίπποι σε ένα μικρό SUV από τη Volvo; Και όμως γίνεται, αλλά το ηλεκτρικό Volvo EX30 εμφάνισε αδυναμίες στη δοκιμή μας.

autotriti team

Ψηφιακή Έκθεση: «Τώρα που τα Ηλεκτρικά γίνονται φθηνότερα από τα βενζινοκίνητα...»

Στιλάτη και στιβαρή εμφάνιση για το Volvo EX30 που βασίζεται σε δάπεδο της κινεζικής Geely

Δεν υπάρχει αμφιβολία: Αυτό το Volvo μοιάζει όντως με... Volvo. Τουλάχιστον οπτικά. Όμως το γεγονός ότι η μάσκα και το πίσω μέρος, μαζί με τα φωτιστικά σώματα είναι πρωτοποριακά στη σχεδίασή τους, δεν συνεπάγεται ότι το ηλεκτρικό SUV της Volvo είναι και καλό αυτοκίνητο. Η παράδοση της Volvo επιβάλλει στιλάτη και ταυτόχρονα στιβαρή εμφάνιση, που την συναντάμε και στην περίπτωση του Volvo EX30, το οποίο βασίζεται στην πλατφόρμα SEA της «μαμάς» Geely, ξεκίνησε να κατασκευάζεται στην Zhangjiakou της Κίνας, αν και το καθεστώς των δασμών στα «made in China» προϊόντα έκανε τη Volvo και την μητρική Geely να φέρει την παραγωγή του στη Γάνδη.

Φαινομενικά ευρύχωρο και παραπάνω μίνιμαλ από όσο χρειάζεται το εσωτερικό

Περνώντας στο εσωτερικό γίνεται αμέσως σαφές ότι κυριαρχεί ο μινιμαλισμός. Το γεγονός ότι και εδώ επικρατεί η σκανδιναβική απλότητα δεν αποτελεί έκπληξη, αλλά στην περίπτωση του EX30 αυτή η τάση εκδηλώνεται τόσο ακραία που «γυρίζει μπούμερανγκ». Ας ξεκινήσουμε από την οθόνη για το σύστημα infotainment: Έχει διαγώνιο 12,9 ίντσες, είναι τοποθετημένη σε διάταξη πορτρέτο, ωστόσο λείπουν τα φυσικά κουμπιά και οι ενδείξεις που θα έκαναν τον χειρισμό της πιο εύκολο. Ακόμη πιο κραυγαλέα είναι η έλλειψη πίνακα οργάνων ή έστω ενός head-up display, που σημαίνει ότι ο οδηγός πρέπει να προσαρμοστεί στο ότι σημαντικές ενδείξεις για την ασφάλειά του προβάλλονται σε μία κονσόλα οροφής έναντι του παρμπρίζ.

Και σαν να μην έφτανε αυτό, υπάρχουν σημαντικές αδυναμίες σε λεπτομέρειες όπως το σύστημα πλοήγησης και ο φωνητικός βοηθός, που φαίνεται πως βασίζονται εξ ολοκλήρου σε online δεδομένα. Αλλωστε η αγορά του EX30 συνοδεύεται από τετραετή συνδρομή σε online υπηρεσίες της Volvo. Ακόμα, παρά τη φαινομενική ευρυχωρία, στην πραγματικότητα ακόμη και ενήλικες με διαστάσεις κοντά στον μέσο όρο θα δυσκολευτούν να χωρέσουν με άνεση τα πόδια τους στο πίσω κάθισμα. Με χωρητικότητα 318 λίτρων (904 όταν πέφτει η πλάτη του πίσω καθίσματος), το πορτ-μπαγκάζ του EX30 δεν ανήκει στα μεγαλύτερα της κατηγορίας.


Η ισχύς φόρτισης συνεχούς ρεύματος είναι σταθερή στα 175 kW, αλλά το EX30 αξιοποίησε μόνο περίπου 4 kW αντί για 22 kW μέσω εναλλασσόμενου ρεύματος στη δοκιμή.
11 Φωτογραφίες »

Η ισχύς φόρτισης συνεχούς ρεύματος είναι σταθερή στα 175 kW, αλλά το EX30 αξιοποίησε μόνο περίπου 4 kW αντί για 22 kW μέσω εναλλασσόμενου ρεύματος στη δοκιμή.

Πραγματική αυτονομία 318 χιλιόμετρα με μία φόρτιση

Όσον αφορά στις επιδόσεις, μπορούμε να δηλώσουμε με σιγουριά ότι οι 428 ίπποι δεν εντυπωσιάζουν μόνο στα χαρτιά. Στην τετρακίνητη έκδοση, που διαθέτει δύο ηλεκτροκινητήρες, οι 428 ίπποι καταφέρνουν επίδοση 3,8 δλ. για το κλασικό σπριντ 0-100. Το EX30 φτάνει τα 160 χλμ./ώρα σε μόλις 8,8 δλ., ενώ από εκεί και έπειτα δεν θέλει και πολλή προσπάθεια για να φτάσεις τα 180 χλμ./ώρα, που είναι και η τελική ταχύτητα.
 

Συνέχεια του άρθρου >>>
Ford
NISSAN