ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους
8 φωτογραφίες »

Οικονομικός Ισπανός: οι 105 ίπποι που διέθετε το Leon αποδείχτηκαν επαρκέστατοι. Το δε κόκκινο χρώμα και το μοντέρνο ντιζάιν, του ταιριάζουν κουτί.

Δοκιμή διαρκείας: 100.000 χλμ. με SEAT Leon

30.222 Επισκέψεις στο άρθρο (14/2/2020)

Πρώτα «Ολέ!», μετά «ωχ αμάν!»: Ήρθε, είδε και σχεδόν… νίκησε. Το μικρομεσαίο της SEAT, με το μικρό ντίζελ σύνολο, ήταν ένας υποψήφιος για καλή επίδοση. Αλλά το κιβώτιο ταχυτήτων είχε άλλη άποψη.


Quick Check
Να το αγοράσω ή όχι; 

Στιβαρές μηχανολογικές λύσεις της VW και ένα ελκυστικό «κέλυφος» από την Ισπανική θυγατρική του ομίλου: όποιος θέλει ένα μικρομεσαίο με έντονο ταμπεραμέντο, δε θα το μετανιώσει με το Leon. Kαι ο κινητήρας των 105 ίππων (ανέβηκε στους 110 στο ενδιάμεσο) είναι προτεινόμενος χωρίς επιφυλάξεις. Υπέρ του μοντέλου είναι οπωσδήποτε η οδική συμπεριφορά και η περιορισμένες ανάγκες σε καύσιμο. 

Εκπλήξεις! Μπορούν να πάνε καλά, μπορούν και όχι. Μπορεί εσύ δηλαδή να είσαι σπίτι με αδαμιαία περιβολή και να περιμένεις τη σύντροφο να της κάνεις έκπληξη για να τα γενέθλιά της… κι εκείνη να μπει στο σπίτι με τα πεθερικά σου μαζί. Και στη δοκιμή διαρκείας του Leon υπήρξαν τέτοια αναπάντεχα περιστατικά και όχι πάντα θετικά.

Όλα ξεκίνησαν μια χειμωνιάτικη νύχτα, όταν το Leon έφτασε στα γραφεία μας και, παρά τη χιονόπτωση, κατάφερε κατευθείαν να μας ζεστάνει την καρδιά. Αμέσως μετά τις πρώτες βόλτες είχε ήδη υπάρξει μάλιστα κάποιος συντάκτης ο οποίος είχε γράψει στο «ημερολόγιο καταστρώματος» ότι, «κάναμε την καλύτερη επιλογή, αυτό είναι ένα από τα πιο cool μικρομεσαία». Και είναι γεγονός ότι, σπάνια ένα οικογενειακό αποσπά τέτοια σχόλια.

Το σχήμα του μοντέλου, επίκαιρο ακόμη και τώρα στα τελειώματα της καριέρας του, κατάφερε να κερδίσει από όλους τους συναδέλφους, όχι μόνο την περιέργεια, αλλά και την επιθυμία. Αυτό τουλάχιστον, μέχρι να κοιτάξει κανείς πίσω και να δει την ένδειξη 1.6 TDI. Oύτε κάποιο μεγάλο μοτέρ, ούτε TSI, ούτε φυσικά κάτι από την Cupra πλευρά της γκάμας. Αυτό συνεπαγόταν τότε μόλις 105 ίππους (σ.σ. το τεστ κρατά αρκετό καιρό και στο ενδιάμεσο η ισχύς έχει ανέβει στους 110 ίππους) οι οποίοι, θα πρέπει να τα βάλουν με τα 1.241 κιλά που ζυγίζει το αμάξωμα. Ακόμα κι αν φαντάζει χαμηλό το βάρος, η εμπειρία δε μοιάζει να ενθουσιάζει και θα μπορούσε να απομακρύνει κάποιους υποψήφιους αγοραστές.

Μεγάλο λάθος, όπως φάνηκε. Και πολύ γρήγορα κιόλας. Και τότε – έκπληξη νούμερο δύο – αποδείχτηκε ότι, το μοτέρ έβγαζε το Leon ασπροπρόσωπο. Κι ας έγραψαν κάποιοι ότι, σε κάποιες ορεινές διαδρομές θα ήθελαν λίγα περισσότερα από τα 250 Nm ροπής του 1.600άρη κινητήρα. Γενικά όμως οι συντάκτες λάτρεψαν τα ταξίδια με το Leon: «Σβέλτο, όσο χρειάζεσαι», «γρήγορο και οικονομικό» - περίπου αυτά είναι τα σχόλια με τα οποία γέμισαν οι σελίδες του βιβλίου.

Επόμενη έκπληξη: Εξαιρώντας τις γνωστές ιδιοτροπίες, όπως το ψηλό κατώφλι φόρτωσης, υπήρξαν κι άλλες αδυναμίες οι οποίες όμως τελικά δεν πήραν σάρκα και οστά. Ο κινητήρας, εκτός από καλές επιδόσεις, έδινε και χαμηλή κατανάλωση αφού για να ξεπεράσεις τα 6 λίτρα/100 χλμ. έπρεπε να κάνεις σχεδιασμένη προσπάθεια. Επίσης, το μοτέρ έφερνε πολύ γρήγορα την καμπίνα στην επιθυμητή θερμοκρασία. Ακόμα και σε βαριές χειμωνιάτικες ημέρες που βίωσε το αμάξι, προστάτευσε πλήρως του επιβάτες του. Εντάξει, η σχετικά σφικτή ανάρτηση, περνά αρκετά τις λακκούβες στο εσωτερικό, το navi μοιάζει λίγο βαρετό, η εργονομία μέσα δεν είναι εντελώς αψεγάδιαστη ενώ και το καύσιμο που ακούγεται να παφλάζει μέσα στο ρεζερβουάρ, μόλις η στάθμη πέσει κάτω από τη μέση, θα μπορούσαν να είναι κάτι δυσάρεστο. Οι στιγμές που μας προκάλεσε γκρίνια πάντως το Leon ήταν πολύ περιορισμένες και σύντομες.

Μέχρι και την έκτη σχέση του κιβωτίου, στοιχείο σχεδόν αναπόσπαστο πλέον της καθημερινότητας σε όλα τα αυτοκίνητα, ελάχιστοι ήταν εκείνοι οι οποίοι τη σημείωσαν και τους έλειψε. Μάλιστα οι περισσότεροι παίνεψαν την αίσθηση του επιλογέα. Μόνο σπάνια έβλεπε κανείς κάποιο σχόλιο για μια λίγο πιο πυκνή κλιμάκωση. 
Κάτω από τις 2.000 σ.α.λ. ο κινητήρας δεν είχε το κορυφαίο κέφι και απαιτούσε μια κάποια υπομονή. Συχνά πάντως, οι πιο σπορτίφ οδηγοί καλομαθημένοι από το αρχοντικό κράτημα του Leon, ήθελαν το κάτι παραπάνω.

Για μια τέταρτη φορά όμως το Leon μας εξέπληξε. Και αυτή τη φορά πραγματικά. Όλα ξεκίνησαν δε, όπως συνήθως, με ανώδυνο και αθώο τρόπο. Στα 80.972 χλμ. σημείωσε ένας εκ των οδηγών –μαζί με τα κολακευτικά σχόλια για τα αυτοκίνητο- και την παρουσία κάποιων θορύβων τριβής από το χώρο της μετάδοσης. Με δική του εκτίμηση ανέφερε ότι πρόκειται για το κιβώτιο ταχυτήτων.

Kαι είχε δίκιο ο αγαπητός συνάδελφος, καθώς στη συνέχεια του μαραθωνίου των 100.000 χλμ., ο θόρυβος έγινε σταδιακά πιο έντονος και ταυτόχρονα δυσκόλευε η επιλογή ταχυτήτων. Το σέρβις είναι ούτως ή άλλως κοντά και η επίσκεψη στο συνεργείο επιφέρει μια αλλαγή του λιπαντικού της μετάδοσης, μια καλή κίνηση η οποία ωστόσο δεν αποδείχτηκε επιτυχημένη.

Και όλα έτσι εξελίχτηκαν φυσιολογικά. Το κιβώτιο αρνιόταν όλο και πιο συχνά πλέον να συνεργαστεί μέχρι που η παραμικρή μετακίνηση με το Leon έμοιαζε έτοιμη να προκαλέσει μεγάλη ζημιά. Κι αυτό ήταν κάτι που δε θέλαμε να συμβεί. Καλέσαμε λοιπόν την οδική βοήθεια, το Leon ανέβηκε πάνω με τελικό προορισμό τη Βαρκελώνη. Το Leon είχε φτάσει στην «πηγή» των 100.000 χλμ. κι εμείς αναφέραμε στη SEAT με κάθε λεπτομέρεια ό,τι είχαμε αντιληφθεί και ότι κάτι δεν πήγαινε καλά με το κιβώτιο.

Στο εργοστάσιο της φίρμας στην Ισπανία είχαμε την πέμπτη έκπληξη, με όλη τη θλιβερή αλήθεια να βγαίνει στο φως. Ένα ρουλεμάν στο κιβώτιο είχε φθαρεί και σχεδόν διαλυθεί, γεγονός που δημιούργησε ζημιές και στα γρανάζια. Η ενδελεχής έρευνα έδειξε ότι μια αστοχία υλικού στο συγκεκριμένο κωνικό εξάρτημα ήταν το στοιχείο που έφθειρε τον δακτύλιο του ρουλεμάν έπειτα από σχεδόν 100.000 χλμ.. Το θετικό στοιχείο ήταν ότι πρόκειται προφανώς για κάποιο μεμονωμένο περιστατικό, οπότε και οι κάτοχοι Leon με το πεντάρι σαζμάν μπορούν να αναπνεύσουν με ηρεμία.

Είναι αξιοσημείωτο επίσης ότι, το Leon πήγαινε καρφί για μια πολύ ψηλή αξιολόγηση στη δοκιμή, μέχρι το σημείο που προέκυψε το θέμα του σαζμάν. Αυτή ήταν η έκπληξη, για λογαριασμό της SEAT.

Επόμενη σελίδα

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ (κάντε κλικ στη σελίδα που σας ενδιαφέρει)

Mercedes
NEXEN VS CONTINENTAL