Αυξημένη κατανάλωση λαδιού και διαρροή από το διαφορικό οι κύριες ζημιές
11.206 Επισκέψεις στο άρθρο (12/1/2024)
Το Mazda MX-5 που δοκιμάζουμε ως μεταχειρισμένο διαθέτει τον εισαγωγικό κινητήρα, ο οποίος είναι ατμοσφαιρικός 1,8 λίτρων με ισχύ 126 ίππους. Το κιβώτιο ταχυτήτων είναι χειροκίνητο 5 σχέσεων.
Μπορεί η ισχύς να ακούγεται «λίγη», όμως το χαμηλό βάρος των 1.150 κιλών λειτουργεί προς όφελος των επιδόσεων, με το 0-100 χλμ/ώρα να ολοκληρώνεται σε 9,9 δευτερόλεπτα. Κατά την οδήγηση ο κινητήρας λειτουργεί απροβλημάτιστα, χωρίς αρρυθμίες και κομπιάσματα, ενώ η ατμοσφαιρική «φύση» του σημαίνει πως η περισσότερη ισχύς βρίσκεται στο υψηλότερο φάσμα στροφών. Η αίσθηση του επιλογέα ταχυτήτων είναι εξαιρετική και οι αλλαγές γίνονται άμεσα και ομαλά. Κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας, η μέση κατανάλωση κυμάνθηκε γύρω στα 7,5 λτ/100 χλμ.
Για όσους θέλουν το κάτι παραπάνω σε ισχύ, το Mazda MX-5 NC είναι διαθέσιμο και με δίλιτρο κινητήρα 160 ίππων. Η συγκεκριμένη έκδοση μάλιστα έχει ως standard μπλοκέ διαφορικό. Σύμφωνα με αναφορές, η πιθανή ζημιά στους κινητήρες της συγκεκριμένης γενιάς του Mazda MX-5 είναι αυξημένη κατανάλωση λιπαντικού. Τα υπόλοιπα έχουν να κάνουν με τα περιφερειακά του κινητήρα, και πιο αναλυτικά αφορούν σε διαρροή από το διαφορικό ανεξαρτήτως χιλιομέτρων, σε θερμοστάτες, καθώς και στο δοχείο του αντιψυκτικού υγρού που ενδέχεται να ραγίσει λόγω παλαιότητας.
Πέραν αυτών, στα πρώτα MX-5 τρίτης γενιάς υπάρχει η πιθανότητα να εμφανιστεί διάβρωση στο σωλήνα ψύξης του υγρού για το υδραυλικό τιμόνι, το οποίο αν αμεληθεί θα οδηγήσει σε διαρροή. Το αυτοκίνητο που είχαμε στη διάθεσή μας ωστόσο δεν εμφάνισε κάποιο πρόβλημα, ούτε είχε ορατές διαρροές λαδιών και βαλβολινών από τα μηχανικά μέρη.