Η εμφάνισή του «φωνάζει» την ηλεκτρική του φύση (κλειστή μάσκα, «αέρο» ζάντες κτλ.), ενώ σαν σχήμα όχι μόνο δεν ξενίζει, αλλά δείχνει και απόλυτα αποδεκτό.
Η απόβαση των κινέζικων ηλεκτρικών στην ελληνική αγορά συνεχίζεται. Αυτήν τη φορά είναι η BYD (Build Your Dreams) που «άνοιξε και σας περιμένει» μετά τη αντιπροσώπευσή της στην Ελλάδα από τον Όμιλο Εταιρειών Σφακιανάκη. Μιλάμε για την εταιρεία που έχει αφήσει πίσω μέχρι και την Tesla στην κούρσα των πωλήσεων ηλεκτρικών παγκοσμίως, αν και είναι ελάχιστο το ποσοστό ηλεκτρικών BYD, που αφορά τις αγορές εκτός Κίνας. Παράλληλα, βλέπουμε τους Κινέζους να αγοράζουν σε τιμές «χώμα», κάτι που προκύπτει από την πίεση του σκληρού ανταγωνισμού της εκεί αγοράς των ηλεκτρικών και τα αναγκαστικά στενά περιθώρια κέρδους. Επίσης βοηθά και το χαμηλό κόστος κατασκευής για τη BYD που προκύπτει από πολλούς παράγοντες όπως για παράδειγμα η in-house κατασκευή εξαρτημάτων και κυρίως μπαταριών.
Η εμφάνισή του «φωνάζει» την ηλεκτρική του φύση (κλειστή μάσκα, «αέρο» ζάντες κτλ.), ενώ σαν σχήμα όχι μόνο δεν ξενίζει, αλλά δείχνει και απόλυτα αποδεκτό.
Και κάπως έτσι λοιπόν έρχεται η Ευρώπη (και όχι μόνο) να καλείται να πληρώσει τα… σπασμένα ή για την ακρίβεια να δώσει μεγαλύτερο κέρδος στον κινεζικό κολοσσό. Πάρτε για παράδειγμα το οικογενειακό SUV Atto 3, που δοκιμάζουμε και που είναι το best seller της BYD στις αγορές της Δύσης. Η τιμή του στην Κίνα είναι λίγο πάνω από 18.000 ευρώ, ενώ στην Ελλάδα έχει 37.990 ευρώ (χωρίς κρατική επιδότηση) στη βασική έκδοση Comfort. Σύμφωνα μάλιστα με το Reuters σε 5 κορυφαίες -για την BYD- αγορές εκτός Κίνας (Γερμανία, Βραζιλία, Ισραήλ, Αυστραλία και Ταϋλάνδη) η τιμή «από» για το BYD Atto 3 είναι από 81% έως 174% υψηλότερη από αυτή της Κίνας. Σύμφωνα με το ίδιο δημοσίευμα λίγο μικρότερο (30%-136%) αποδείχθηκε το «καπέλο» για το Seal, το οικογενειακό σεντάν, που είναι το δεύτερο μοντέλο της BYD, που πωλείται προς το παρόν στην ελληνική αγορά.
Πάντως ακόμα και με το άδικο αυτό «καπέλο» η τιμή του BYD Atto 3 στην Ελλάδα είναι ανταγωνιστική για τα δεδομένα των ηλεκτρικών οικογενειακών SUV, ενώ η εταιρεία προσφέρει εγγύηση 6 ετών ή 150.000 χλμ. για τα μηχανικά μέρη, ενώ για την μπαταρία και τον ηλεκτροκινητήρα η εγγύηση είναι 8 ετών ή 200.000 χλμ. (150.000 χλμ. για τον κινητήρα).
Το Atto 3 βασίζεται στη νέα πλατφόρμα της BYD με την ονομασία e-platform 3.0 και με μήκος 4,455 μ. τοποθετείται στην «καρδιά» της κατηγορίας των μικρομεσαίων οικογενειακών SUV. Η εμφάνισή του προϊδεάζει για την ηλεκτρική του φύση (κλειστή μάσκα, «αέρο» ζάντες κτλ.), ενώ σαν σχήμα δεν ξενίζει, αλλά δείχνει αποδεκτό για τα ευρωπαϊκά γούστα όντας πάντως σχετικά συμβατικό. Είναι όμως το Atto 3 καλό σαν ηλεκτρικό αυτοκίνητο;
Σελίδα 1 | Δοκιμάζουμε το BYD Atto 3 - Ηλεκτρικό SUV που κοστίζει 38 χιλιάρικα |
Σελίδα 2 | Σχεδίαση, εμφάνιση, τιμή |
Σελίδα 3 | Εσωτερικό-Χώροι: Με οθόνη που περιστρέφεται και «άπλα» |
Σελίδα 4 | Κινητήρας-Αυτονομία: Κινείται σβέλτα, δεν πας μακριά με 120 στο ταξίδι |
Σελίδα 5 | Στο δρόμο: «Στέκεται» σωστά, δίνει έμφαση στην άνεση |
Σελίδα 6 | Η γνώμη μας & Μετρήσεις / Τεχνικά Χαρακτηριστικά |