ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Κινητήρας-Αυτονομία: Κινείται σβέλτα, δεν πας μακριά με 120 στο ταξίδι

7.051 Επισκέψεις στο άρθρο (15/5/2024)
Στο ταξίδι με 120 χλμ./ώρα (με Normal πρόγραμμα λειτουργίας) η αυτονομία είναι γύρω από τα 280 χλμ. κάτι που σε συνδυασμό με την αργή ταχυφόρτιση απαιτεί καλό προγραμματισμό και… υπομονή.

Στο ταξίδι με 120 χλμ./ώρα (με Normal πρόγραμμα λειτουργίας) η αυτονομία είναι γύρω από τα 280 χλμ. κάτι που σε συνδυασμό με την αργή ταχυφόρτιση απαιτεί καλό προγραμματισμό και… υπομονή.

Για το Atto 3 υπάρχει μια και μόνο επιλογή κινητήρα και μπαταρίας. Η τελευταία ονομάζεται «Blade», έχει ωφέλιμη χωρητικότητα 60,48 kWh (62 kWh ονομαστική) και κατασκευάζεται από την ίδια την BYD. Είναι τύπου φωσφορικού σιδήρου λιθίου (LiFEPO4) και δεν έχει πολύτιμα μέταλλα όπως κοβάλτιο ή νικέλιο, ενώ έχει περιορισμένη ποσότητα λιθίου. Σύμφωνα με τη BYD αυτό έχει οικονομικά και περιβαλλοντικά πλεονεκτήματα μαζί με μεγαλύτερη διάρκεια ζωής (πάνω από 5.000 κύκλους φόρτισης), μειωμένη φθορά και λιγότερες πιθανότητες ανάφλεξης σε σχέση με την πιο διαδεδομένη τεχνολογία μπαταριών ιόντων λιθίου. Από την άλλη υστερεί σε βάρος, κυρίως όμως στην «υποδοχή» ταχυφόρτισης κάτι που φαίνεται από τα μόλις 88 kW του Atto 3, όταν ο ανταγωνισμός «παίζει» πάνω από τα 120 kW.


Στην πράξη, τα 204 άλογα και τα 310 Nm ροπής είναι άμεσα διαθέσιμα και κινούν σβέλτα τα 1.750 κιλά του αμαξώματος. Με επιλεγμένο το Sport πρόγραμμα λειτουργίας, η αρχική επιτάχυνση είναι έντονη, αν και όσο ανεβαίνει η ταχύτητα η αίσθηση αμβλύνεται, όπως σε όλα τα mainstream ηλεκτρικά άλλωστε. Οι μετρήσεις μας έδειξαν 0-100 σε 7,4 δλ. (7,3 δλ. υπόσχεται η BYD) και προσπέρασμα 60-100 σε 3,7 δλ.. Επιπλέον, το 80-120 γίνεται σε 4,9 δλ., ενώ η τελική ταχύτητα περιορίζεται στα 160 χλμ./ώρα.

Τι παίζει όμως με την αυτονομία; Από τις μετρήσεις μας σε όλη τη διάρκεια της δοκιμής διαπιστώσαμε πως η μέση κατανάλωση ενέργειας είναι 17,1 kWh/100 χλμ. κάτι που με δεδομένη την ωφέλιμη χωρητικότητα των 60,48 kWh μας δίνει μια αυτονομία περί των 350 χλμ. (420 υπόσχεται η BYD). Στην πόλη, η κατανάλωση που μετρήσαμε ήταν 15,1 kWh/100 χλμ. ή με άλλα λόγια κάνεις 400 χλμ. με μια φόρτιση χάρη και στο ρυθμιζόμενο σύστημα ανάκτησης ενέργειας, που προσφέρει και λειτουργίας οδήγησης με ένα πεντάλ (έντονη επιβράδυνση στο σήκωμα του ποδιού από το δεξί πεντάλ). Στις πολύ χαμηλές ταχύτητες όμως δεν λειτουργεί όπως περιμένεις και πρέπει να πατήσεις φρένο.

Όσον αφορά τέλος την φόρτιση, χάρη στην στάνταρ υποδοχή των 11 kW, η φόρτιση στο σπίτι διαρκεί περίπου 6 ώρες και 30 λεπτά, ενώ η ταχυφόρτιση με 88 kW γίνεται σε 40 λεπτά (10-80 %). Στο ταξίδι όμως με 120 χλμ./ώρα (με Normal πρόγραμμα λειτουργίας) η αυτονομία είναι γύρω από τα 280 χλμ. κάτι που σε συνδυασμό με την αργή ταχυφόρτιση απαιτεί καλό προγραμματισμό και… υπομονή.

Σελίδα 1Δοκιμάζουμε το BYD Atto 3 - Ηλεκτρικό SUV που κοστίζει 38 χιλιάρικα
Σελίδα 2Σχεδίαση, εμφάνιση, τιμή
Σελίδα 3Εσωτερικό-Χώροι: Με οθόνη που περιστρέφεται και «άπλα»
Σελίδα 4Κινητήρας-Αυτονομία: Κινείται σβέλτα, δεν πας μακριά με 120 στο ταξίδι
Σελίδα 5Στο δρόμο: «Στέκεται» σωστά, δίνει έμφαση στην άνεση
Σελίδα 6Η γνώμη μας & Μετρήσεις / Τεχνικά Χαρακτηριστικά
FORD
WINTER SEAT