Ας πάμε όμως στο ζουμί της υπόθεσης, που δεν είναι άλλο από το υβριδικό σύνολο. Το Nissan Qashqai e-Power λοιπόν είναι ένα υβριδικό που δεν μοιάζει με κανένα άλλο στην αγορά. Διαθέτει έναν 3κύλινδρο θερμικό κινητήρα μεταβλητής συμπίεσης (!!!) 1,5 λτ. (156 ίππων) ο οποίος λειτουργεί ως γεννήτρια, παρέχοντας ενέργεια, η οποία αποθηκεύεται σε μια μπαταρία υψηλής τάσης (400 V) με χωρητικότητα 2,1 kWh ή διοχετεύοντάς την απευθείας στον ηλεκτροκινητήρα.
Επιβάλλεται εδώ να σταθούμε στην ικανότητα του κινητήρα για μεταβλητή συμπίεση. Η διακύμανση του λόγου συμπίεσης κυμαίνεται αυτόματα μεταξύ 8:1 και 14:1. Αυτό επιτυγχάνεται με την κίνηση ενός μηχανισμού που αλλάζει το μήκος της διαδρομής του εμβόλου ανάλογα με τη ζήτηση ισχύος: Με συνθήκες χαμηλού φορτίου η αναλογία συμπίεσης θα είναι στο υψηλότερο εύρος που βελτιστοποιεί την κατανάλωση και τις εκπομπές ρύπων. Υπό υψηλή ζήτηση ισχύος, για τη φόρτιση της μπαταρίας ή την παροχή ρεύματος απευθείας στον κινητήρα, θα ενεργοποιηθεί ένας χαμηλότερος λόγος συμπίεσης! Και έτσι, με απλά λόγια, μπορεί να αλλάξουν τα κυβικά του από 1.476 έως 1.497 κ.εκ..
Όπως και να έχει, βασικός υπεύθυνος για την κίνηση του Qashqai e-Power είναι ένας ηλεκτροκινητήρας 190 ίππων. Η ηλεκτρική ενέργεια που παράγεται από τον 1.500άρη κινητήρα μπορεί να μεταδοθεί μέσω ενός μετατροπέα στην μπαταρία, στον ηλεκτροκινητήρα ή και στα δύο αυτά μέρη. Έτσι ο κινητήρας εσωτερικής καύσης λειτουργεί στο βέλτιστο εύρος στροφών και στην καλύτερη αναλογία συμπίεσης, οδηγώντας σε αυξημένη απόδοση και χαμηλότερες εκπομπές CO2, οι οποίες ανακοινώνονται από 119 γρμ./χλμ..