ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Λάθος πιέσεις ελαστικών

30.203 Επισκέψεις στο άρθρο - Ημερομηνία δημοσίευσης: 12/1/2016

To 85% των οδηγών οδηγεί με λάθος πιέσεις ελαστικών αυξάνοντας την κατανάλωση καυσίμου και την απόσταση φρεναρίσματος.

 
Στο τεύχους 50 του Autoτρίτη που κυκλοφόρησε στα περίπτερα στις 15 Δεκεμβρίου ανακοινώσαμε τα αποτελέσματα της μεγάλης δοκιμής ασφάλειας και οικονομίας σχετικά με το πόσο επηρεάζεται το φρενάρισμα και η κατανάλωση ενός οχήματος με λάθος πιέσεις στα ελαστικά. Τα αποτελέσματα ήταν σοκαριστικά, σε βαθμό που μας έκαναν να τρέξουμε στο γκαράζ και να κοιτάξουμε τις πιέσεις των ελαστικών όλων των οχημάτων που ήταν παρκαρισμένα εκεί!

Πιο αναλυτικά, όπως αποκαλύψαμε στη μεγάλη δοκιμής μας, η κατανάλωση ενός οχήματος με λάθος αέρα στα ελαστικά μπορεί να αυξηθεί έως και 20%, κάτι που μεταφράζεται σε 5 γεμίσματα που πάνε στράφι κάθε χρόνο (κόστος πάνω από 230 ευρώ), ενώ το φρενάρισμα από τα 100 χλμ./ώρα αυξάνεται έως και 3,1 μέτρα! Φανταστείτε δηλαδή να οδηγείς, φρενάρεις απότομα και τελικά να εμπλακείς σε ατύχημα λόγω λάθος πίεσης στα ελαστικά. Για το λόγο αυτό ζητήσαμε από τους αναγνώστες, μέσω της ιστοσελίδας του περιοδικού, να απαντήσουν σε 5 ερωτήσεις σχετικά με το πώς νομίζουν ότι επηρεάζεται το φρενάρισμα και η κατανάλωση με λάθος πιέσεις, καθώς και το κάθε πότε πρέπει να ελέγχουν τις πιέσεις των ελαστικών. 

Όπως θα δείτε και παρακάτω οι απαντήσεις δείχνουν ότι είμαστε καλοί στην θεωρία, αλλά στην πράξη… Για παράδειγμα, οι περισσότεροι απάντησαν σωστά ότι το 63% των οδηγών οδηγεί με λάθος πιέσεις ελαστικών, όμως στην ερώτηση κάθε πότε πρέπει να κοιτάμε τον αέρα των ελαστικών, μόνο το 33,2% βρήκε τη σωστή απάντηση.

1. Πόσο είναι το ποσοστό των οδηγών που οδηγούν με ξεφούσκωτα ελαστικά (έως 0,5 bar ή 7,3 psi) και πόσο με αρκετά ξεφούσκωτα ελαστικά (πάνω από 0,5 bar ή 7,3 psi); Σύμφωνα με πανευρωπαϊκές έρευνες το 63% των οδηγών οδηγεί με χαμηλότερη του κανονικού πίεση αέρα στα ελαστικά τους, το 17,5% των οδηγών οδηγεί με 0,5 bar κάτω από την προτεινόμενη πίεση, ενώ το 4,3% θέτουν την ασφάλειά τους σε κίνδυνο οδηγώντας με αρκετά χαμηλότερη πίεση (τουλάχιστον 0,75 bar κάτω από την προτεινόμενη). Αυτό μεταφράζεται, ότι σχεδόν το 85% των οδηγών οδηγεί με λάθος πιέσεις στα ελαστικά τους, με ό,τι αυτό μεταφράζεται σε κατανάλωση και απόσταση φρεναρίσματος!

2. Πόσο αυξάνεται η κατανάλωση με χαμηλότερη πίεση 0,5 bar (7,3 psi) και ταχύτητα 100 χλμ./ώρα; Όπως φάνηκε από τις μετρήσεις μας, η κατανάλωση με λάθος πίεση στα ελαστικά μπορεί να αυξηθεί ακόμη και κατά 20%! Τη σωστή απάντηση βρήκε το 16,8% των ερωτηθέντων, ενώ άξιο αναφοράς είναι πως το 75% απάντησε πως η κατανάλωση ήταν μικρότερη…

3. Πόσο τακτικά πρέπει να κοιτάει ο οδηγός την πίεση των ελαστικών (αν το αυτοκίνητο δεν έχει αισθητήρα πίεσης ελαστικών);
- To 62,6% απάντησε 1 φορά το μήνα
- To 33,2% απάντησε 2 φορές το μήνα
- To 2,5% απάντησε 1 φορά το χρόνο
- To 1,7% απάντησε 2 φορές το χρόνο

Η σωστή απάντηση είναι 2 φορές το μήνα, δηλαδή αν και είμαστε καλοί στη θεωρία, τελικά στην πράξη μάλλον υστερούμε λίγο. Τουλάχιστον ενθαρρυντικό είναι πως 62,6% των ερωτηθέντων απάντησε μία φορά το μήνα. Ωστόσο, σε αυτό το διάστημα, όπως αποκαλύπτεται από τις μετρήσεις, η απώλεια πίεσης των ελαστικών είναι σημαντική.

4. Με ξεφούσκωτα ελαστικά κατά 0,5 bar (7,3 psi) ένα αυτοκίνητο φρενάρει:
- To 11,8% απάντησε: Καλύτερα, γιατί το ελαστικό έχει μεγαλύτερη επιφάνεια επαφής με το οδόστρωμα­­
- To 4,5% απάντησε: Το ίδιο, γιατί υπάρχει το ABS και το ESP που διορθώνουν το φρενάρισμα
- To 83,7% απάντησε: Χειρότερα. υπάρχει και ερώτημα; 

Η σωστή απάντηση είναι: Χειρότερα, υπάρχει και ερώτημα; Το 83% απάντησε σωστά που σημαίνει πως όλοι μας έχουμε κατά νου ότι οι λάθος πιέσεις των ελαστικών επηρεάζουν το φρενάρισμα. Αρα, το μόνο που μένει είναι να ελέγχουμε τακτικά και επιμελώς τον αέρα στα ελαστικά μας…

 
  • Antonis

    Εκείνο που θέλω να παρατηρήσω ειναι να βάζουμε τον αερα με βαση αυτο που λέει ο κατασκευαστής και όχι ο βενζινάς η ο λαστιχας που όλοι σου λένε βάλε 30.

      14
  • Panagiotis

    Ειδήσεις : Πέρα από τα γνωστά προβλήματα των λάθος; πιέσεων θα πρέπει να διευκρινιστεί επιτέλους ποια είναι η σωστή πίεση! Για παράδειγμα σε ένα Ford Fiesta που έχω ο κατασκευαστής λέει 26 μπροστά 28 πίσω. Το θεωρώ τραγικό το 26 ειδικά από την στιγμή που ο κατασκευαστής των ελαστικών μου προτείνει 30 με 35 για σωστή λειτουργία !! Ποια λοιπόν είναι η σωστή πίεση και μήπως παίζει ρόλο ο τύπος ελαστικών πρώτης τοποθέτησης?

      5
  • Νικος Μπλετας

    Εγω αυτο που ξερω ειναι οτι ο κατασκευαστης δινει ενα νουμερο εχοντας στο μυαλο του αλλους δρομους! Οταν μου λεει στο yaris 35 ατμοσφαιρες, ειναι δυνατον να τις βαλω? Να διαλυθει το αμαξι δηλαδη και το κεφαλι μου επειδη τοσο προτεινει? Προσωπικα προτιμω να εχω 28-32 αναλογα το φορτιο και την εποχη (και αν ταξιδευω ή αν κινουμαι τοπικα) παρα να διαλυεται στους ****δρομους της χωρας μας. Αν ζουσα Γερμανια θα εβαζα και 40, δεν εχω προβλημα. Πρεπει λοιπον να ειμαστε και σκεπτομενοι ανθρωποι περα απο τα τυπικα.

      4
  • οσο πιο αδυναμο

    αυτοκινητο εχεις,τοσο πιο ευκολα καταλαβαινεις οτι δεν εχει αερα γιατι δε παει μια στο δρομο

      1