Τι είναι το ELK Test;
Στο ELK test, ΜΟΝΟ ΜΕ ΤΟ ΤΙΜΟΝΙ, πρέπει να αποφύγεις ένα εμπόδιο που πετάχτηκε ξαφνικά μπροστά σου και να επιστρέψεις πάλι στη λωρίδα σου. Η διαδρομή είναι στενή, όσο η λωρίδα ενός επαρχιακού δρόμου. Έτσι δεν υπάρχει δυνατότητα να διορθώσεις, όπως δεν υπάρχει και στην πραγματική ζωή. Αν το αυτοκίνητο χάσει έστω και ελάχιστα την πρόσφυση του, χτύπησες στο εμπόδιο ή στο πεζοδρόμιο ή στο αυτοκίνητο που έρχεται από απέναντι. Η δοκιμή γίνεται με 4 άτομα και τις αποσκευές τους.
Και τι διαφορά έχει αν ένα αυτοκίνητο μπορεί να «περάσει», για παράδειγμα, με 72 ενώ ένα άλλο με 74 χλμ./ώρα; Σιγά την διαφορά. Και όμως! Τι ρόλο παίζει εδω το ESP και τι τα λάστιχα; Πόσο καλά τα κατα φέρνουν τα SUV που έχουν ψηλότερα το κέντρο βάρους;
Πώς θα γίνει η δοκιμή:
Σε όλα τα αυτοκίνητα η πρώτη δοκιμή θα γίνει με ταχύτητα 67 χλμ./ώρα, που την έχουμε επιλέξει γιατί εκτιμάμε ότι θα τα καταφέρουν όλα. Στην προσπάθεια αυτή, ανάλογα με την συμπεριφορά κάθε μοντέλου, ο οδηγός θα κάνει μια εκτίμηση της μέγιστης ταχύτητας με την οποία το μοντέλο μπορεί να ολοκληρώσει τη δοκιμή. Για παράδειγμα 70-72 χλμ./ώρα.
Η δεύτερη προσπάθεια θα γίνει με το πάνω όριο της εκτίμησης του οδηγού. Στο παράδειγμα μας με 72 χλμ./ώρα.
Αν η προσπάθεια είναι πετυχημένη, θα γίνει 3η (ή και 4η ) προσπάθεια με ακόμα μεγαλύτερη ταχύτητα, αν είναι αποτυχημένη με μικρότερη.
Η δοκιμή θα γίνει με βενζινοκίνητα μοντέλα.
Από τις 3 εκδόσεις εξοπλισμού που έχουν όλα τα μοντέλα, διαλέξαμε την μεσαία, αφού αυτή είναι που κάνει τις περισσότερες πωλήσεις. Κάποια από τα μοντέλα της δοκιμής έχουν λάστιχα 1" μεγαλύτερα, από αυτά που φοράει η μεσαία έκδοση, ενώ ένα μοντέλο είναι τετρακίνητο. Στα μοντέλα με τις μεγαλύτερες ζάντες θα αφαιρέσουμε 1,5 χλμ./ώρα από την επίδοση τους, αφού τόσο περίπου κερδίζουν στη δοκιμή αυτή σε σχέση με την μεσαία έκδοση εξοπλισμού, που έχουν όλα τα άλλα μοντέλα, ενώ το τετρακίνητο μοντέλο θα δεχτεί «ποινή» 2,5 χλμ./ώρα (όσο δηλαδή υπολογίζεται ότι θα έκανε η δικίνητη έκδοση).
Τι βλέπετε στο LIVE
Σήμερα, στις 18:30 πραγματοποιήθηκε η LIVE μετάδοση του ELK Test στο Facebook και την ιστοσελίδα του autotriti.gr!
Δείτε στις επόμενες «σελίδες» όλες τις προσπάθειες Live στο Facebook, μέσα από το αυτοκίνητο.
Σε κάθε προσπάθεια, ο οδηγός, αλλά και οι επιβάτες του πίσω καθίσματος, σχολιάζουν την συμπεριφορά του αυτοκινήτου και του ESP, ενώ βλέπουμε στην ειδική οθόνη την ταχύτητα του αυτοκινήτου.
Όλα τα σχόλια του οδηγού και των επιβατών θα γράφονται κανονικά και στην ροή του LIVE στο autotriti.gr, όπου θα ανεβαίνουν videos και φωτογραφίες κάθε μοντέλου.
LIVE στη σελίδα του Auto Τρίτη στο Facebook μέσα από το κάθε αυτοκίνητο, με σχολιασμό από τον οδηγό μετά την κάθε προσπάθεια! Κάντε like στην σελίδα για να σας έρθει ειδοποίηση μόλις ξεκινήσει η μεγάλη δοκιμή!
LIVE και στο autotriti.gr, με σχολιασμό, βίντεο και φωτογραφίες!
Αγαπητο Autotriti συγχαρητηρια για τη δοκιμη αυτη πιστευω οτι ενας πραγματικος οδηγος ( όπως έλεγαν οι παλαιότεροι..) και υποψηφιος αγοραστης πρεπει να εχει στην κορυφη των κριτηρίων του 1) την ενεργητική ασφάλεια (που φαινεται ολοκληρωμένα στο ELK test αλλά εξαρταται και απο την αποδοση του κινητηρα δηλ επιταχυνσεις για ασφαλές προσπέρασμα) και 2)δευτερο κριτηριο την παθητική ασφάλεια. Ισως θα μπορουσατε να κανετε ενα συγκριτικο ενεργητικης ασφαλειας βλεπωντας ELK test και επιδοσεις οπότε θα ηταν καλυτερη η εικονα. Με την ευκαιρια κοιτωντας αλλα site διαπιστώνω οτι η στο ELK test η τετρακίνηση δεν παίζει κανένα ρόλο, γιατί η δοκιμή γίνεται με άφημα του γκαζιού από την είσοδο στον 1ο διάδρομο. Εαν ισχυεί να αποσυρετε την ποινη -2,5 κμ/ωρα απο το Ρενω Kadjar και το Mitsubishi Eclipse Cross.
παρατηρώ ότι την πιο χαμηλή επίδοση την έχει το Kadjar, το οποίο όμως είναι και το μοναδικό diesel της δοκιμής. Γεννάται το ερώτημα, μήπως η αύξηση βάρους του diesel κινητήρα συνετέλεσε στο αποτέλεσμα αυτό. Σε κινητήρα βενζίνης κάποιος θα περίμενε επιδόσεις qashqai...
Απάντηση: Το Kadjar που μας παραχωρήθηκε για την δοκιμή είναι διαφορετικών προδιαγραφών από τα υπόλοιπα μοντέλα του τεστ, με κινητήρα diesel και 4X4 και για αυτό πήρε την ποινή των 2,5 χλμ.
Το Volvo επρεπε να 'ετρωγε' ποινη και για τις ζαντες αλλα και για την τετρακινηση.Αν δεν κανω λαθος η ποινη αναφερεται μονο στις 19' ζαντες.Και στο Οpel οι ζαντες ειναι 18' και δεν πηρε καποια ποινη...
Οταν οι ισπανοι περνουν το 2wd mitsubishi με 80 km/h και παραλιγο με 83 σε λουριδα που χωραει ισα ισα τ αυτοκινητα δειχνουν τι εστι αυτοκινητο
Εσεις καντε τεστ στις Ελληνικες λακουβες
Εδω και με 60 km σε κακο οδοστρωμα αμα δεν ξερεις πεταγεσαι εκτος αλλα το τεστ δειχνει το μεγιστο που μπορει να πιασει το αυτοκινηο οπως και η φορμουλα 1 δεν εχει λακουβες για να πιασουν το μεγιστο τα αυτοκινητα
Ευτυχώς που υπάρχει το ισπανικό τεστ γιατί αυτή η γελοιότητα με τις ποινές των τετρακίνητων εκδόσεων δεν υπάρχει! Δοκιμάσατε τις δικίνητες εκδόσεις των μοντέλων και είχαν διαφορετικά αποτελέσματα; Το λέω αυτό γιατί σε σελίδες του εξωτερικού οι επιδόσεις ενός μοντέλου 4x2 και 4x4 είναι ταυτόσημες. Ίσα ίσα που το 4x4 είναι βαρύτερο και χωρίς γκάζι δεν παίζει ρόλο στις στροφές.
ΔΕΝ ΒΑΡΕΘΗΚΑΤΕ ΠΙΑ? ΣΥΝΑΦΗ ΜΕ ΤΟ ΛΑΤΡΕΜΕΝΟ ΓΚΡΟΥΠΑΚΙ...ΚΑΙ ΕΔΩ Η ΑΠΟΔΕΙΞΗ https://www.youtube.com/watch?v=fR1yxzizNBE
Απάντηση: Εμείς χρησιμοποιούμε διαφορετικές προδιαγραφές (πλάτη λωρίδας, οδόστρωμα κ.λπ.) που ταιριάζουν στην ελληνική πραγματικότητα.
Αγαπητο Autotriti συγχαρητηρια για τη δοκιμη αυτη πιστευω οτι ενας πραγματικος οδηγος ( όπως έλεγαν οι παλαιότεροι..) και υποψηφιος αγοραστης πρεπει να εχει στην κορυφη των κριτηρίων του 1) την ενεργητική ασφάλεια (που φαινεται ολοκληρωμένα στο ELK test αλλά εξαρταται και απο την αποδοση του κινητηρα δηλ επιταχυνσεις για ασφαλές προσπέρασμα) και 2)δευτερο κριτηριο την παθητική ασφάλεια. Ισως θα μπορουσατε να κανετε ενα συγκριτικο ενεργητικης ασφαλειας βλεπωντας ELK test και επιδοσεις οπότε θα ηταν καλυτερη η εικονα. Με την ευκαιρια κοιτωντας αλλα site διαπιστώνω οτι η στο ELK test η τετρακίνηση δεν παίζει κανένα ρόλο, γιατί η δοκιμή γίνεται με άφημα του γκαζιού από την είσοδο στον 1ο διάδρομο. Εαν ισχυεί να αποσυρετε την ποινη -2,5 κμ/ωρα απο το Ρενω Kadjar και το Mitsubishi Eclipse Cross.
Και το hyundai tucson δεν ανήκει σε αυτήν την κατηγορία??????.......Μουφατζήδες!!!!....πεφτει γερό χατζηλικι από "VAG" και "PSA"
παρατηρώ ότι την πιο χαμηλή επίδοση την έχει το Kadjar, το οποίο όμως είναι και το μοναδικό diesel της δοκιμής. Γεννάται το ερώτημα, μήπως η αύξηση βάρους του diesel κινητήρα συνετέλεσε στο αποτέλεσμα αυτό. Σε κινητήρα βενζίνης κάποιος θα περίμενε επιδόσεις qashqai...
Απάντηση: Το Kadjar που μας παραχωρήθηκε για την δοκιμή είναι διαφορετικών προδιαγραφών από τα υπόλοιπα μοντέλα του τεστ, με κινητήρα diesel και 4X4 και για αυτό πήρε την ποινή των 2,5 χλμ.
Το stelvio της alfa romeo γιατι δεν ειναι καν μεσα στο τεστ?
Απάντηση: Γιατί δεν ανήκει σε αυτή την κατηγορία.
Γιατι δεν εχετε το HRV ρε παιδια ?
Το Volvo επρεπε να 'ετρωγε' ποινη και για τις ζαντες αλλα και για την τετρακινηση.Αν δεν κανω λαθος η ποινη αναφερεται μονο στις 19' ζαντες.Και στο Οpel οι ζαντες ειναι 18' και δεν πηρε καποια ποινη...
Δεν υπαρχει η Suzuki η Stelvio η HONDA...Φυσικα καλυτερα του ομιλου που ειναι και τα μονα που τα βλεπεις με ανοιχτο το καπο συνηθως....
το elk test που κανατε, σε σχεση με αυτα αλλων χωρων, σε τι διαφερουν? τα αποτελεσματα συγκλινουν? αν οχι, γιατι?
Απάντηση: Εμείς χρησιμοποιούμε διαφορετικές προδιαγραφές (πλάτη λωρίδας, οδόστρωμα κ.λπ.) που ταιριάζουν στην ελληνική πραγματικότητα.
Οταν οι ισπανοι περνουν το 2wd mitsubishi με 80 km/h και παραλιγο με 83 σε λουριδα που χωραει ισα ισα τ αυτοκινητα δειχνουν τι εστι αυτοκινητο Εσεις καντε τεστ στις Ελληνικες λακουβες Εδω και με 60 km σε κακο οδοστρωμα αμα δεν ξερεις πεταγεσαι εκτος αλλα το τεστ δειχνει το μεγιστο που μπορει να πιασει το αυτοκινηο οπως και η φορμουλα 1 δεν εχει λακουβες για να πιασουν το μεγιστο τα αυτοκινητα
Ευτυχώς που υπάρχει το ισπανικό τεστ γιατί αυτή η γελοιότητα με τις ποινές των τετρακίνητων εκδόσεων δεν υπάρχει! Δοκιμάσατε τις δικίνητες εκδόσεις των μοντέλων και είχαν διαφορετικά αποτελέσματα; Το λέω αυτό γιατί σε σελίδες του εξωτερικού οι επιδόσεις ενός μοντέλου 4x2 και 4x4 είναι ταυτόσημες. Ίσα ίσα που το 4x4 είναι βαρύτερο και χωρίς γκάζι δεν παίζει ρόλο στις στροφές.
Συγχαρητηρια για την πολυ καλη δουλεια!