Η μέση κατανάλωση ενέργειας κυμάνθηκε στα 17,6 kWh/100 χλμ., η οποία μεταφράζεται σε λιγότερο από 1,7 ευρώ/100 χλμ..
Ξεκίνημα με ψώνια και πολύ e-pedal
36.953 Επισκέψεις στο άρθρο (17/9/2020)
Μπαίνοντας λοιπόν στο κυρίως πιάτο της συμβίωσης με το LEAF, Σάββατο πρωί η πρώτη μας βόλτα ήταν η καθιερωμένη επίσκεψη στο σούπερ μάρκετ για τον εβδομαδιαίο ανεφοδιασμό. Αρχικά στο LEAF κάθεσαι σχετικά ψηλά (κάτω από το πάτωμα υπάρχει η συστοιχία των μπαταριών) και η ορατότητα είναι άριστη προς όλες τις κατευθύνσεις. Μετακινώντας τον… φουτουριστικό κοντό επιλογέα προς τα πίσω (έχοντας φυσικά πατήσει το κουμπί της μίζας) αρχίζεις να κινείσαι σε ένα άκρως ήσυχο περιβάλλον, αφού ο θόρυβος από τον κινητήρα είναι μηδενικός, ενώ παράλληλα σε εντυπωσιάζει η ευκολία χρήσης και η ευελιξία σε αστικό περιβάλλον, με το βάρος να κρύβεται εύκολα και στις αστικές ταχύτητες.
Πάντως μέσα στην πόλη θα εκτιμήσεις αφάνταστα το e-pedal. Με το συγκεριμένο σύστημα ο οδηγός μπορεί να κινηθεί χρησιμοποιώντας ένα μόνο πεντάλ. Το LEAF επιταχύνει, φρενάρει και σταματά εντελώς με ένα μόνο πεντάλ - ακόμα και σε ανηφόρες και κατηφόρες. Σηκώνοντας το πόδι από το γκάζι, το LEAF επιβραδύνει μόνο του με έως και 0,2g (να σημειωθεί πως υπάρχει κανονικά πεντάλ φρένου). Με μια μικρή εξοικείωση 5-10 λεπτών θα πιάσεις τον εαυτό σου να περιμένει ανυπόμονα την επόμενη χρήση του και να παιδιαρίζει με το καινούριο του παιχνιδάκι. Επίσης με το e-pedal ενεργοποιημένο στα φανάρια δεν χρειάζεται να πατάς φρένο, όπως στην κανονική λειτουργία με το LEAF να κινείται μπροστά όπως σε όλα τα αυτοκίνητα με αυτόματο κιβώτιο. Το e-pedal βοηθά τα μάλλα και στην ανάκτηση ενέργειας. Με ECO λειτουργία και e-pedal μέσα στην πόλη έχεις την αίσθηση, πως η μπαταρία δε θα τελειώσει ποτέ.
Με αυτά και με αυτά η συνολική αυτονομία είχε μείνει αμετάβλητη(!), για διαδρομή περίπου 20 χλμ.. Μάλιστα θα είχε αυξηθεί αν ο κλιματισμός δεν δούλευε υπερωρίες, καθώς στα ηλεκτρικά οχήματα με το A/C επηρεάζεται αρκετά η αυτονομία.