Weekend από το μέλλον: Περάσαμε ένα καλοκαιρινό Σαββατοκύριακο παρέα με το Nissan LEAF. Τελικά πόσο πραγματικά βολικό είναι ένα ηλεκτρικό μοντέλο σήμερα;
Σε απλή οικιακή πρίζα η φόρτιση 0-100% διαρκεί 21 ώρες. Σε Wallbox 7 kW o χρόνος μειώνεται στις 7,5 ώρες, ενώ σε ταχυφορτιστή 50 kW το 80% της φόρτισης γίνεται σε μόλις 40 λεπτά.
Η ηλεκτροκίνηση κάνει όλο και πιο έντονη την παρουσία της στα τεκταινόμενα της ελληνικής αγοράς. Πρόσφατα εξαγγέλθηκαν οικονομικά κίνητρα για την απόκτησή τους, χρησιμοποιούνται πλέον από αρκετούς φορείς του κράτους, ενώ παράλληλα και η αγορά διαθέτει περισσότερες επιλογές συγκριτικά με ένα χρόνο πριν.
Όλοι οι μεγάλοι κατασκευαστές έχουν στραφεί προς τα εκεί και ετοιμάζουν προτάσεις για μαζικές πωλήσεις στο άμεσο μέλλον. Η Nissan πάντως εδώ και δύο χρόνια έχει λανσάρει ήδη τη 2η γενιά του LEAF. Ουσιαστικά το πρώτο προσιτό και ικανό για real life οδήγηση, 100% ηλεκτρικό μοντέλο και μάλιστα ευρύχωρο για μια οικογένεια. Και κάπως έτσι το LEAF έγινε παγκόσμιο ηλεκτρικό best seller.
Είτε το θέλουμε, είτε όχι, το μέλλον της αυτοκίνησης είναι ηλεκτρικό και σε λίγα χρόνια θα συμβιώσουμε με αυτά. Έτσι λοιπόν αποφασίσαμε να περάσουμε ένα Σαββατοκύριακο με το παγκόσμιο best seller, Nissan LEAF, για να δούμε και στην πράξη αν και στο σήμερα η συνύπαρξη είναι αρμονική.
Μπαίνοντας στην πρίζα
Πρώτη μας μέριμνα ήταν να φορτίσουμε πλήρως τις μπαταρίες του LEAF, οι οποίες να υπενθυμίσουμε ότι είναι τοποθετημένες στο πάτωμα του μοντέλου και σε ειδικό υποπλαίσιο. Πρόκειται για μπαταρίες ιόντων λιθίου χωρητικότητας 40 kWh. Σε απλή οικιακή πρίζα η φόρτιση 0-100% διαρκεί 21 ώρες. Σε Wallbox 7 kW o χρόνος μειώνεται στις 7,5 ώρες, ενώ σε ταχυφορτιστή 50 kW το 80% της φόρτισης γίνεται σε μόλις 40 λεπτά. Καθότι αρχικά ήταν σχεδόν φορτισμένο όταν το παραλάβαμε από την αντιπροσωπεία της Nissan, απλά το τοποθετήσαμε σε μια οικιακή πρίζα στο γκαράζ μας για να εξασφαλίσουμε το 100% της μπαταρίας. Παράλληλα πριν εκκινήσουμε ενεργοποιήσαμε τον κλιματισμό μέσω κινητού για να δροσιστεί η καμπίνα χωρίς να απολέσουμε ενέργεια. Έτσι Παρασκευή απόγευμα ξεκίνησε το εγχείρημά μας με τον πίνακα οργάνων να γράφει αυτονομία 278 χλμ..