ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Ferrari F80: 10 τεχνολογίες για το μηχανολογικό θαύμα με τα 1.200 άλογα!

 Σχολιάστε 
3.867 Επισκέψεις στο άρθρο
Ferrari F80: 10 τεχνολογίες για το μηχανολογικό θαύμα με τα 1.200 άλογα!
5 Φωτογραφίες »

- Είναι το πιο ισχυρό αυτοκίνητο δρόμου που έχει φτιάξει ποτέ η Ferrari
- Έχει αεροδυναμική από Formula 1, π.χ. κάθετη δύναμη 1.000 κιλών όταν τρέχεις με 250 χλμ./ώρα
Ανάρτηση με ανθρακονημάτινα μέρη, όπως οι McLaren
- Στην οδήγηση σε πίστα, η F80 μαθαίνει τις στροφές & τις ευθείες ώστε να δίνει μέγιστη ισχύ στο αυτοκίνητο στα κομμάτια της πίστας που χρειάζεσαι

10 πράγματα που πρέπει να ξέρεις για το πιο ισχυρό αυτοκίνητο δρόμου που έχει φτιάξει ποτέ η Ferrari

Κοστίζει 3,6 εκατομμύρια και θα την απολαύσουν μόνο 799 υπερ-τυχεροί. Είναι η ολοκαίνουργια Ferrari F80, το νέο δημιούργημα - διαμάντι της ιταλικής μάρκας. Ένα αυτοκίνητο 2-θέσιο αλλά με λογική +1. Αυτό σημαίνει ότι ο οδηγός είναι σχεδόν μόνος του μπροστά για καλύτερη εμπειρία οδήγησης, καθώς ο συνοδηγός κάθεται δεξιά μεν, αλλά πιο πίσω από τον οδηγό.
 
Βέβαια, το βασικό χαρακτηριστικό της Ferrari F80 είναι πως πρόκειται για το ισχυρότερο αυτοκίνητο δρόμου που βγήκε ποτέ από τις πύλες του Maranello! Κάτω από το καπό του απόλυτου supercar βρίσκεται ένας 3λιτρος V6 κινητήρας ο οποίος αποδίδει 900 ίππους στις 9.000 σ.α.λ. (κόφτης στις 9.200 σ.α.λ.). Θυμίζουμε πως τα τελευταία 3 supercars της Ferrari είχαν V12 κινητήρα (LaFerrari, Enzo and F50). Μαζί με τον V6 της F80 υπάρχουν επίσης, τρεις ηλεκτροκινητήρες (δύο στον μπροστινό άξονα και ένας στον πίσω). Αυτά τα τρία μοτέρ αναπτύχθηκαν, testαρίστηκαν και κατασκευάστηκαν εσωτερικά από τη Ferrari, βασιζόμενα πάνω στην τεχνογνωσία της μάρκας στους αγώνες Φόρμουλα 1.
 
Η συνεργασία όλων των παραπάνω εξασφαλίζουν καταιγιστικές επιδόσεις (0-100 χλμ./ώρα σε 2,15 δλ. και τελική ταχύτητα 350 χλμ./ώρα), που προέκυψαν βέβαια κι από πολλές άλλες, καινοτομίες αιχμής. Εμείς συγκεντρώσαμε τις 10 σημαντικότερες τεχνολογίες της F80, 10 πράγματα που ΠΡΕΠΕΙ να γνωρίζετε για τη νέα ναυαρχίδα της Ferrari!

Από τον κινητήρα & την αεροδυναμική, έως το χαμηλότερο βάρος και το πρόγραμμα που διαβάζει τις πίστες

  1. Είναι η πρώτη Ferrari με τεχνολογία ηλεκτρικού turbo (e-turbo). Ένας ηλεκτροκινητήρας τοποθετήθηκε μεταξύ της τουρμπίνας και του συμπιεστή κάθε turbo, εξασφαλίζοντας εντυπωσιακή ισχύ και στιγμιαία απόκριση, από πολύ χαμηλό εύρος στροφών.
  2. Η Ferrari F80 έχει ειδικό σύστημα διαχείρισης καυσίμου που επιτρέπει την υψηλότερη πίεση μέσα στο θάλαμο καύσης. Με τον τρόπο αυτό εκμεταλλεύεται στο έπακρο τις δυνατότητες του κινητήρα της. Για να το πούμε πιο απλά, η F80 έχει ειδικό σύστημα για τα «πυράκια» ώστε να εκμεταλλεύεται στο όριο, όλα τα οκτάνια του καυσίμου. Αυτό το σύστημα εφαρμόζεται για πρώτη φορά σε αυτοκίνητο δρόμου της Ferrari και δίνει 20% μεγαλύτερες πιέσεις σε σχέση με την Ferrari 296 GTB, στης οποίας τον κινητήρα βασίζεται η F80.
  3. Είναι η πρώτη Ferrari δρόμου με σύστημα διαχείρισης ροπής (850 Nm), που καλιμπράρει την καμπύλη της ροπής σε κάθε σχέση του 8-τάχυτου αυτόματου κιβωτίου. Έτσι προσφέρεται άμεση απόκριση και απόδοση της διαθέσιμης ροπής, που θυμίζει περισσότερο έναν ατμοσφαιρικό κινητήρα. Αυτό επιτυγχάνεται με συνεχώς προσαρμοζόμενη λειτουργία του e-turbo, ανάλογα με τις οδηγικές συνθήκες και ανάγκες.
  4. Η Ferrari ανακοινώνει φρενάρισμα στα 28 μέτρα για το 100-0 χλμ./ώρα και 98 μέτρα για το 200-0 χλμ./ώρα. Για να λειτουργεί το σύστημα των φρένων βέλτιστα σε όλες τις συνθήκες η Ferrari λάνσαρε μία αποκλειστική της πατέντα (δίπλωμα ευρεσιτεχνίας). Η κατασκευή της F80 είναι τέτοια, ώστε κρύος αέρας να διοχετεύεται από τον προφυλακτήρα σε όλα τα μέρη του συστήματος φρένων (δίσκους - δαγκάνες) προκειμένου αυτά να μην υπερθερμαίνονται. Κι αυτό συμβαίνει χωρίς να υστερεί η F80 στον τομέα της εμπρός αεροδυναμικής.
  5. Ειδικά για τα φρένα, υπήρξε συνεργασία της Ferrari με την Brembo για νέας τεχνολογίας υλικά που προσφέρουν διπλάσια μηχανική αντοχή και 300% καλύτερη θερμική αγωγιμότητα σε σχέση με το παρελθόν.
  6. Για πρώτη φορά σε αυτοκίνητο δρόμου της Ferrari βλέπουμε στοχευμένη τεχνολογία στο κομμάτι των dynamics. Η Ferrari F80 διαθέτει εντελώς ανεξάρτητη ανάρτηση που ενεργοποιείται από τέσσερις ηλεκτροκινητήρες 48V (όπως η Purosangue), διάταξη με διπλά ψαλίδια, ενεργούς αποσβεστήρες (dambers) και άνω ψαλίδια που δημιουργήθηκαν μέσω τρισδιάστατης εκτύπωσης (3D printing). Χάρη στην συγκεκριμένη διαμόρφωση η Ferrari F80 έχει βελτιστοποιημένη διάταξη, ακριβέστερο έλεγχο των τροχών, ελαφρύτερη μάζα ανάρτησης, δεν χρειάζεται αντιστρεπτική ράβδο ενώ υποστηρίζει λειτουργία που ρυθμίζει την γωνία Κάμπερ (Camber).
  7. Γενικότερα η F80 έχει πολλά εξαρτήματα με μικρότερο βάρος από το συνηθισμένο. Πέραν των στοιχείων της ανάρτησης που είναι προϊόν εκτύπωσης 3D, χρησιμοποιούντα πολλά ανθρακονήματα (η μοναδική Ferrari F80 με carbon σασί, όταν το έχουν όλες οι McLaren), καθώς επίσης και αλουμινένια έμβολα (μεταξύ άλλων).
  8. Υπάρχουν πολλά αεροδυναμικά στοιχεία, εμπνευσμένα από την Formula 1, τα οποία λειτουργούν παράλληλα και δημιουργούν ιλιγγιώδη κάθετη δύναμη 1.000 κιλών στα 250 χλμ./ώρα. Στο πίσω μέρος της F80 υπάρχει ενεργή αεροτομή που αλλάζει θέση και γωνία για αυξήσει την κάθετη δύναμη και να μειώσει την οπισθέλκουσα, μαζί με τη λειτουργία DRS.
  9. Στο εμπρός μέρος υπάρχει μία τεράστια εισαγωγή αέρα και τεχνολογία S-duct (F1) που μεγιστοποιεί τη ροή αέρα κάτω από το αυτοκίνητο, εξασφαλίζοντας την απαραίτητη αντιστάθμιση (ο αέρας «φεύγει» πιο ομαλά, από κάτω).
  10. Για πρώτη φορά ever σε αυτοκίνητο, η Ferrari F80 καταγράφει τα δεδομένα της πίστας που οδηγείς, δηλαδή μαθαίνει τις στροφές και τις ευθείες στους πρώτους αναγνωριστικούς γύρους, ώστε μετά να δίνει έξτρα ώθηση στα κομμάτια της πίστας που «πρέπει», για ακόμη καλύτερους χρόνους. Η τεχνολογία αυτή ονομάζεται «Boost Optimization» και ενεργοποιείται από τα modes οδήγησης «Performance» (δίνει όλες τις διαθέσιμες επιδόσεις για όσο το δυνατόν περισσότερο) και «Qualify» (δίνει όση ισχύ μπορεί να συγκεντρώσει με κόστος την αποφόρτιση της μπαταρίας).


Στο εμπρός μέρος υπάρχει μία τεράστια εισαγωγή αέρα και τεχνολογία S-duct (F1) που μεγιστοποιεί τη ροή αέρα κάτω από το αυτοκίνητο, εξασφαλίζοντας την απαραίτητη αντιστάθμιση (ο αέρας «φεύγει» πιο ομαλά, από κάτω).
5 Φωτογραφίες »

Στο εμπρός μέρος υπάρχει μία τεράστια εισαγωγή αέρα και τεχνολογία S-duct (F1) που μεγιστοποιεί τη ροή αέρα κάτω από το αυτοκίνητο, εξασφαλίζοντας την απαραίτητη αντιστάθμιση (ο αέρας «φεύγει» πιο ομαλά, από κάτω).

Toyota
OPEL