5 φωτογραφίες »

Το Focus Focus εκφράζει ένα αρκετά δυναμικό σχεδιαστικό προφίλ, ειδικά με το έξτρα πακέτο ST-Line και τις σπορτίφ λεπτομέρειες που αυτό επιβάλλει.

Κινητήρες: Βέλτιστη «ισορροπία» από την υβριδική Corolla

119.325 Επισκέψεις στο άρθρο (16/4/2020)

Χάρη στον ισχυρότερο ηλεκτροκινητήρα (108 ίππων) και φυσικά το νέο 2λιτρο βενζίνης, η «καλή» υβριδική Corolla έχει συνδυαστική απόδοση 184 ίππων. Στην πράξη το σύνολο προσφέρει κορυφαία ισορροπία μεταξύ επιδόσεων και κατανάλωσης, όπως ενδεικτικά δείχνουν τα 8,5 δλ. για το 0-100 και τα 6,9 λτ./100 χλμ. για την πραγματική μέση κατανάλωση. Μάλιστα σε αστικές συνθήκες, όπου το υβριδικό σύστημα έχει και μεγαλύτερο ρόλο με δυνατότητα για αμιγώς ηλεκτρική λειτουργία σε μικρή απόσταση (οι αυτοφορτιζόμενες μπαταρίες είναι νικελίου υβριδίου μετάλλου, αντί των μικρότερων σε χωρητικότητα ιόντων λιθίου της 1,8 λτ. έκδοσης) με ταχύτητα έως 115 χλμ./ώρα, η κατανάλωση δεν ξεπερνά τα 5,5 λτ./100 χλμ. Η ζωντάνια του συνόλου ενισχύει τον σπορ χαρακτήρα της έκδοσης, ωστόσο η τελική περιορίζεται στα 180 χλμ./ώρα και το αναβαθμισμένο κιβώτιο αν και σαφώς καλύτερο από το απλό e-CVT δεν δείχνει να μπορεί να ανταποκριθεί σε ξεκάθαρες σπορ αναζητήσεις. Επιπλέον, το βουητό στην απότομη επιτάχυνση δεν έχει εξαλειφτεί. 

Ακριβώς αντίθετο είναι το 7άρι, διπλού συμπλέκτη, ημιαυτόματο κιβώτιο DSG7 του Golf που έχει ξεκάθαρα πιο σπορ διαθέσεις και δυνατότητες με εμφατικές εναλλαγές σχέσεων, ειδικά στη λειτουργία Sport. H mild υβριδική έκδοση των 150 ίππων βασίζεται στον γνωστό 1,5 TSI κινητήρα με δυνατότητα απενεργοποίησης δύο κυλίνδρων. Πάνω σε αυτόν προστίθεται ένα δίκτυο 48 Volt (δεν αναιρείται το κλασικό 12βολτο δίκτυο) με μια μονάδα μίζας-γεννήτριας μαζί. Σκοπός είναι να μαζεύεται ενέργεια από το φρενάρισμα, να μπορεί να ο κινητήρας να απεμπλέκεται και να σβήνει εν κινήσει όποτε αυτό είναι εφικτό και ένα κομμάτι της δύναμης από το ηλεκτρικό μοτεράκι να γυρίζει στο θερμικό μοτέρ ως υποστήριξη. Σε τελική ανάλυση η λειτουργία είναι άκρως πολιτισμένη και το εύρος λειτουργίας ευχάριστα πλατύ. Με το άφημα του γκαζιού η ανάκτηση της ενέργειας είναι αισθητή, όχι σαν ηλεκτρικό, αλλά σίγουρα πολύ δυναμικά για mild hybrid. Οι ρεπρίζ είναι πολύ καλές και το 0-100 εξαιρετικό (8,3 δλ.) ως απόρροια και της ηλεκτρικής βοήθειας η οποία γεμίζει κενά και κρατάει σε λογικά επίπεδα τη μέση κατανάλωση (7,1 λτ./100 χλμ.).

Με 120 ίππους από τον high-tech 1,5 λτ. EcoBlue turbodiesel κινητήρα, το Focus δεν μπορεί να είναι άμεσα ανταγωνιστικό σε επιδόσεις, αν και τα 300 Nm ροπής κολακεύουν τις ενδιάμεσες επιταχύνσεις. Πάντως ο EcoBlue διακρίνεται για τα πολιτισμένα χαρακτηριστικά λειτουργίας του που ορίζονται από τα χαμηλά επίπεδα θορύβου, το θετικό του τράβηγμα από χαμηλά και την επάρκεια ροπής στις μεσαίες στροφές. Στα ίδια μήκη κύματος και το 8τάχυτο αυτόματο κιβώτιο, το οποίο είναι με μετατροπέα ροπής και ενσωματώνει «έξυπνες» λειτουργίες όπως είναι το Adpative Shift Scheduling και το Adaptive Shift Quality Control που αναγνωρίζουν τις συνθήκες και προσαρμόζουν ανάλογα τις αλλαγές. Τη θέση του κλασικού επιλογέα έχει πάρει πλέον ένα όμορφο και πρακτικό περιστροφικό χειριστήριο, ενώ οι αλλαγές μπορούν να γίνουν και χειροκίνητα μέσω των paddles στο τιμόνι. Όπως και να έχει το Focus, συνδυάζοντας χαμηλότερη μέση κατανάλωση (6,5 λτ./100 χλμ.) και πιο φθηνό καύσιμο προσφέρει, συγκριτικά, το χαμηλότερο κόστος κίνησης.

ΠροηγούμενηΕπόμενη σελίδα

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ (κάντε κλικ στη σελίδα που σας ενδιαφέρει)

FORD E-TRANSIT
OPEL