Τα Ford Kuga, Nissan Qashqai και Toyota C-HR είναι best seller στην κατηγορία των μικρομεσαίων crossover στις λιανικές πωλήσεις, χάρη στο μοντέρνο και ολοκληρωμένο προφίλ τους.
Όταν 1 στα 4 νέα μοντέλα που ταξινομούνται στη χώρα μας είναι crossover/SUV, δεν αποτελεί έκπληξη πως οι εταιρίες ποντάρουν πολλά πάνω τους και προσπαθούν να δημιουργήσουν όσο το δυνατόν ελκυστικότερα «πακέτα» για να προσελκύσουν το αγοραστικό κοινό. Η ανταπόκριση που τυγχάνουν οι προσπάθειές τους καθρεφτίζονται στις πωλήσεις τους και δη σε αυτές της λιανικής. Εκ του αποτελέσματος λοιπόν οι Ford, Nissan και Toyota τα έχουν καταφέρει περίφημα καταφέρνοντας να σημειώσουν πολύ καλά νούμερα στις λιανικές πωλήσεις των μοντέλων τους, Kuga, Qashqai και C-HR αντίστοιχα.
Ορμώμενοι από αυτή τη βάση λοιπόν, επιλέξαμε να συγκρίνουμε τις βασικές εκδόσεις των τριών μοντέλων. Το Kuga που εφοδιάζεται με τον 1.500άρη Ecoboost των 150 ίππων, είναι το ισχυρότερο όλων, καθώς επίσης και το μεγαλύτερο, αφού βρίσκεται στο ανώτερο άκρο της κατηγορίας, ενώ τα άλλα δύο μοντέλα «φλερτάρουν» με το κάτω άκρο. Κάτι που δικαιολογεί απόλυτα και τη διαφορά που έχει στην τιμή, που είναι της τάξης των 2.000 ευρώ. Τα Qashqai και C-HR αποδίδουν 115 ίππους, αμφότερα με τούρμπο μοτέρ 1,2 λτ., ωστόσο για να βάλουμε μεγαλύτερη ποικιλία στο θέμα μας, επιλέξαμε για το πρώτο, την πιο ενισχυμένη εκδοχή με τους επιπλέον 20 ίππους (μέσω κιτ), που προσφέρει η ελληνική αντιπροσωπεία.
Σχεδίαση: To Toyota C-HR παίζει χωρίς αντίπαλο
Παρόλο που η κατηγορία είναι μαθημένη σε πιο συνηθισμένα σχεδιαστικά μοτίβα, η Toyota άλλαξε τα δεδομένα με το C-HR. Το μικρομεσαίο crossover της δείχνει πολύ πιο compact από ότι είναι (4.360 χλστ.), χάρη στο άκρως δυναμικό και φουτουριστικό σχεδιασμό του, που καταφέρνει και επισκιάζει όχι μόνο τα μοντέλα του θέματός μας, αλλά ολόκληρη την κατηγορία. Αιχμηρό όσο δεν πάει, με γωνίες και ακμές «ξυράφια», coupe λογική και ύφος, αλλά και πίσω φώτα κατευθείαν από το… 2025, δε γίνεται παρά να τραβάει όλα τα βλέμματα στο πέρασμά του. Για τους πιο συντηρητικούς βέβαια που θα βρουν το C-HR υπερβολικό, τα Ford Kuga και Nissan Qashqai είναι πιο εύπεπτα. Το πρώτο ξεχωρίζει κυρίως χάρη στην τραπεζοειδή μάσκα, αλλά και τις πιο μεγάλες του διαστάσεις (μήκος 4.531 χλστ.), βγάζοντας αρκετό δυναμισμό και πιο επιβλητικό παρουσιαστικό. Από την άλλη το νέο Qashqai συνδυάζει αρμονικά τις ακμές του αμαξώματός με τις καμπύλες του επιφάνειες, δημιουργώντας ένα σύγχρονο και πιο ισορροπημένο προφίλ, ενώ σε κάθε περίπτωση είναι πολύ πιο ενδιαφέρον αισθητικά, συγκριτικά με το παρελθόν.
Από τα 3 μόνο το Kuga δικαιολογεί τη φήμη του. Το Qashqai είναι μέτριο οδηγικά, κακή ποιότητα βαφής (πολύ φανοποιείο θα το δείτε), και τετρακίνηση μόνο στο diesel. Η καλύτερη έκδοση βενζίνης είναι προσθιοκίνητη και πολύ πιο ακριβή από το τετρακίνητο, αυτόματο Kuga βενζίνης, με υπερπλούσιο εξοπλισμό. Το Toyota, είναι άκυρο στη σύγκριση εδώ, καθώς είναι μικρότερης κατηγορίας SUV, και θα συγκρινόταν μόνο με το Ecosport και το Juke. Το Kuga και το Qashqai συγκρίνονται μόνο με το RAV4, καθώς αυτή είναι η σωστή κατηγορία για την Toyota.
Μιας και το συγκρίνατε, το Toyota όταν έψαχνα για SUV για την Ελλάδα, δε με συγκίνησε, καθώς οδηγικά είναι ελαφρώς ψόφιο, έχει μικρούς χώρους για 4μελή οικογένεια και είναι αρκετά εφετζίδικο μέσα για τον μέσο 40άρη και πιστεύω απευθύνεται σε νεότερο κοινό.
Συμπέρασμα και καθώς κοίταξα πολλά SUV της κατηγορίας και πριν πάρω(Peugeot, Nissan, Huyndai, Kia, Opel, Renault, Suzuki), κατέληξα ότι value for money, οδηγικά απολαυστικό, εργονομικό, ποιοτικό και στιβαρό σαν σύνολο χαρακτηριστικών είναι μόνο το Kuga, τόσο από αυτά τα 3, όσο και από πολλά άλλα. Π.χ. και το Tiguan είναι μια καλή λύση αλλά πρέπει να πας στα 40+ αν θέλεις να πλησιάσεις τον εξοπλισμό του Kuga ST-Line. Το ίδιο και σε πολλά άλλα. Χώροι επίσης στο Kuga είναι μεγαλύτεροι και των 3, καθώς τα πίσω καθίσματα μετακινούνται από ελαφρώς επικλινούμενα σε όρθια οπότε ο χώρος των αποσκευών πάει στα 460 ενώ το Qashqai έχει 430.
Αγόρασα το Kuga ST-Line βενζίνη, αυτόματο, τετρακίνηση 182 άλογα. Εκπληκτικό σε όλα, εκτός από την κατανάλωση που η Ford κοροιδεύει αβέρτα. Μέση κατανάλωση ταξιδίου 9.5 με 120χλμ και μέσα στην πόλη ανάλογα με την περιοχή, ανηφόρες κλπ, έως και 14 κύκλος πόλης. Αν το παραβλέψετε και είστε αποφασισμένοι όπως και εγώ, είναι η καλύτερη αγορά στην κατηγορία των SUV, εξαιρουμένων των SUV της premium κατηγορίας (BMW, Mercedes, Volvo, Audi κλπ).
Δεν έχω οδηγήσει πιο καλοτάξιδο SUV, και έχω νοικιάσει πολλά, πριν αγοράσω αυτό.
Σημαντικό επίσης, το γεγονός ότι η Ford δίνει 8 χρόνια εγγύηση, τη μεγαλύτερη της αγοράς σε όλα τα μέρη. 4ο Ford επίσης, το παλαιότερο το έχω ακόμα, ένα Fusion του 2003, που ξεχνάω να αλλάξω λάδια, οπότε κάτι λέει για την ποιότητα κατασκευής.
Ελπίζω να σας βοήθησα.
Από τα 3 μόνο το Kuga δικαιολογεί τη φήμη του. Το Qashqai είναι μέτριο οδηγικά, κακή ποιότητα βαφής (πολύ φανοποιείο θα το δείτε), και τετρακίνηση μόνο στο diesel. Η καλύτερη έκδοση βενζίνης είναι προσθιοκίνητη και πολύ πιο ακριβή από το τετρακίνητο, αυτόματο Kuga βενζίνης, με υπερπλούσιο εξοπλισμό. Το Toyota, είναι άκυρο στη σύγκριση εδώ, καθώς είναι μικρότερης κατηγορίας SUV, και θα συγκρινόταν μόνο με το Ecosport και το Juke. Το Kuga και το Qashqai συγκρίνονται μόνο με το RAV4, καθώς αυτή είναι η σωστή κατηγορία για την Toyota. Μιας και το συγκρίνατε, το Toyota όταν έψαχνα για SUV για την Ελλάδα, δε με συγκίνησε, καθώς οδηγικά είναι ελαφρώς ψόφιο, έχει μικρούς χώρους για 4μελή οικογένεια και είναι αρκετά εφετζίδικο μέσα για τον μέσο 40άρη και πιστεύω απευθύνεται σε νεότερο κοινό. Συμπέρασμα και καθώς κοίταξα πολλά SUV της κατηγορίας και πριν πάρω(Peugeot, Nissan, Huyndai, Kia, Opel, Renault, Suzuki), κατέληξα ότι value for money, οδηγικά απολαυστικό, εργονομικό, ποιοτικό και στιβαρό σαν σύνολο χαρακτηριστικών είναι μόνο το Kuga, τόσο από αυτά τα 3, όσο και από πολλά άλλα. Π.χ. και το Tiguan είναι μια καλή λύση αλλά πρέπει να πας στα 40+ αν θέλεις να πλησιάσεις τον εξοπλισμό του Kuga ST-Line. Το ίδιο και σε πολλά άλλα. Χώροι επίσης στο Kuga είναι μεγαλύτεροι και των 3, καθώς τα πίσω καθίσματα μετακινούνται από ελαφρώς επικλινούμενα σε όρθια οπότε ο χώρος των αποσκευών πάει στα 460 ενώ το Qashqai έχει 430. Αγόρασα το Kuga ST-Line βενζίνη, αυτόματο, τετρακίνηση 182 άλογα. Εκπληκτικό σε όλα, εκτός από την κατανάλωση που η Ford κοροιδεύει αβέρτα. Μέση κατανάλωση ταξιδίου 9.5 με 120χλμ και μέσα στην πόλη ανάλογα με την περιοχή, ανηφόρες κλπ, έως και 14 κύκλος πόλης. Αν το παραβλέψετε και είστε αποφασισμένοι όπως και εγώ, είναι η καλύτερη αγορά στην κατηγορία των SUV, εξαιρουμένων των SUV της premium κατηγορίας (BMW, Mercedes, Volvo, Audi κλπ). Δεν έχω οδηγήσει πιο καλοτάξιδο SUV, και έχω νοικιάσει πολλά, πριν αγοράσω αυτό. Σημαντικό επίσης, το γεγονός ότι η Ford δίνει 8 χρόνια εγγύηση, τη μεγαλύτερη της αγοράς σε όλα τα μέρη. 4ο Ford επίσης, το παλαιότερο το έχω ακόμα, ένα Fusion του 2003, που ξεχνάω να αλλάξω λάδια, οπότε κάτι λέει για την ποιότητα κατασκευής. Ελπίζω να σας βοήθησα.