ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Γιατί η VW φτιάχνει άλλη γκάμα για τα ηλεκτρικά;

2.856 Επισκέψεις στο άρθρο (20/9/2019)

Γιατί θέλει η VW νέα γκάμα με ηλεκτρικά, αντί απλά να λανσάρει αυτή που έχει με ηλεκτροκίνηση;


Ποιος κατασκευαστής δεν ζηλεύει μια γκάμα όπως της VW; Από το Up μέχρι το Touareg και από το Passat μέχρι το T-Roc η VW έχει πλήρη γκάμα, με επιτομή της φυσικά το Golf. Και όμως, για χάρη της ηλεκτροκίνησης τα σβήνει όλα και αρχίζει από το μηδέν. Γιατί;

Το λανσάρισμα του νέου ID3 στη Φρανκφούρτη σηματοδότησε την επανεκκίνηση της μάρκας για χάρη της ηλεκτροκίνησης. Η VW, η μάρκα με μερικά από τα πιο διάσημα μοντέλα της αγοράς, αντί να κάνει χρήση αυτής της της θέσης στην αγορά, προτίμησε να ξεκινήσει από λευκή κόλλα χαρτί.

Και έτσι έχουμε τον «αντικαταστάτη» του Golf με το όνομα ID3. Γιατί; Πόσο απλό θα ήταν για την VW να πάρει το Golf, να του αλλάξει μοτέρ, να το φορτώσει μπαταρίες και να το βγάλει ως ηλεκτρικό;
Θα κέρδιζε έτσι αμέσως την αγορά που έχει και θα την μετέφερε στην ηλεκτρική της γκάμα. Το ίδιο θα μπορούσε να κάνει με όλα τα υπόλοιπα μοντέλα. Δεν θα ήταν έτσι η μετάβαση πιο ομαλή, πιο εύκολη; Ξέρεις το Golf, το είχες ίσως παλιότερα, το αγοράζεις ξανά. Το μόνο που διαφέρει είναι πως έχει ηλεκτροκινητήρα.

Το βασικό πρόβλημα είναι το τεχνικό. Κανένα από τα μοντέλα της συμβατικής γκάμας της μάρκας δεν είναι σχεδιασμένο για ηλεκτρικό. Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα χρειάζονται χώρο για τις μπαταρίες. Και δεν μπορούν απλά να τις φορτώσουν όλες στο πορτ μπαγκάζ. Πρέπει να είναι όσο πιο απλωμένες γίνεται για την κατανομή του βάρους, και όσο πιο χαμηλά γίνεται για το κέντρο βάρους.

Και έτσι όμως, η VW αλλάζει πλατφόρμες κάθε 12 χρόνια. Θα μπορούσε απλά στο νέο πάτωμα όπου μπαταρίες και μηχανικά κάθονται όπως πρέπει για την ηλεκτροκίνηση, να χτίσει ένα μοντέλο, εμφανώς διάδοχο του Golf. Δηλαδή την επόμενη γενιά του. Και όμως, ούτε αυτό έκανε. Γιατί;
Γιατί από τη μία τα δύο μοντέλα θα έχουν περίοδο συνύπαρξης και στην ίδια πλατφόρμα δεν γίνεται να έχεις και συμβατικό και ηλεκτρικό κινητήρα. Από την άλλη ακόμη και να γινόταν, κανείς κατασκευαστής δεν θέλει άμεσες συγκρίσεις, κυρίως σε τιμή. Και τέλος σίγουρα το νέο πουλάει καλύτερα όταν κάνει εντύπωση. Έτσι όσοι θέλουν ηλεκτρικό, θέλουν να το δείχνουν. Θέλουν επίσης και την όλη φρέσκια κουλτούρα που κουβαλάει, τη σχεδίαση, ειδικά μέσα, και το στυλ συνολικά.

Εσείς όμως τι θα θέλατε; Θα προτιμούσατε την ίδια γκάμα με ηλεκτροκίνηση; Ή προτιμάτε απλά να δείτε νέα σειρά μοντέλων όπως το κάνει η VW τώρα; Και από τους άλλους κατασκευαστές; Την ίδια λογική; Ή να συνεχίσουν με τα ίδια μοντέλα, απλά ηλεκτροκίνητα;

Mercedes
6 WET