Γιατί η μάρκα με μεγάλα γράμματα στο πίσω μέρος επιστρέφει;
Κοροιδεύαμε, αλλά πόσο «μπροστά» ήταν η Toyota ή η Datsun όταν όλα τους τα αγροτικά έγραφαν με καμάρι τη μάρκα στην καρότσα;
Πόσο «μπροστά» ήταν η Toyota ή η Datsun που έγραφαν ολόκληρο το όνομά τους πίσω;
Τι μάρκα είναι το αμάξι μπροστά σου; Αν πρέπει να προσπαθήσεις να δεις το σηματάκι για να καταλάβεις, μη στενοχωριέσαι. Το πρόβλημα λύνεται, αφού όλο και περισσότερες μάρκες βάζουν ολόκληρο το όνομα με μεγάλα γράμματα στο πίσω μέρος. Γιατί;
Κοροιδεύαμε τα αγροτικά που στην καρότσα έγραφαν τη μάρκα με μεγάλα γράμματα απ’άκρη σ’άκρη. Όμως έτσι έγινε γνωστή η Datsun (σήμερα Nissan), έτσι έγινε γνωστή και η Tουότα (σήμερα Toyota), πριν τέσσερις δεκαετίες, όταν ακόμη πολλοί «ξίνιζαν» στο άκουσμα ιαπωνικών κατασκευαστών, και οι μάρκες της άπω ανατολής ήταν άγνωστες.
Και για τον ίδιο λόγο η μάρκα στο πίσω μέρος επιστρέφει. Όχι για το «ξίνισμα» αλλά για να γίνει γνωστή. Βέβαια το περίεργο τώρα είναι πως οι μάρκες που βλέπουμε όλο και περισσότερο να γράφουν από άκρη σ’άκρη το όνομά τους είναι ήδη γνωστές. Άρα γιατί το κάνουν;
Βλέπεις όλες οι μάρκες είναι γνωστές για αυτό που ήταν μέχρι σήμερα. Δηλαδή μάρκες που έχουν η καθεμιά την ιστορία της. Με μοντέλα που έχει το καθένα το παρελθόν του και έχει δημιουργήσει την παράδοση και το κοινό του. Όμως από αύριο αυτά αλλάζουν. Η ηλεκτροκίνηση δεν είναι μόνο το ξεκίνημα μιας νέας τεχνολογίας, αλλά και μιας νέας σχεδιαστικής γλώσσας.
Πάρε τη Lexus για παράδειγμα. Η μάρκα δεν βιάζεται να γίνει ηλεκτρική. Έχει το προβάδισμα στα υβριδικά, και άνετα καρπώνεται τη θέση ισχύος που της παρέχει η ιστορία της, έναντι του ανταγωνισμού. Όμως η Lexus είναι η μάρκα που πιο πρόσφατα προσχώρησε στην λογική του ονόματος με μεγάλα γράμματα στο πίσω μέρος. Γιατί;
Γιατί παρότι η Lexus δεν συμμετέχει αυτή τη στιγμή στην κούρσα των ηλεκτρικών, δεν μπορεί να αγνοήσει πως εκτός από την κινητήριο δύναμη, έχει αλλάξει και η σχεδίαση. Η ηλεκτροκίνηση επέτρεψε στους κατασκευαστές, νέους και παλιούς, να κάνουν ένα μεγάλο βήμα στη σχεδίαση. Δες για παράδειγμα το νέο Kia EV6. Πρέπει να γράφει Kia με μεγάλα γράμματα για να καταλάβεις ότι είναι μοντέλο της μάρκας.
Μια τέτοια αλλαγή στη σχεδίαση σημαίνει πως όλες οι μάρκες κάνουν τη δική τους σχεδιαστική επανάσταση, άσχετα με την τεχνολογία κίνησης. Και η ρήξη με το παρελθόν είναι τέτοια που τα νέα σχήματα έχουν ανάγκη να (ξανα)πουν στον κόσμο τι μάρκα είναι.
Και έτσι η μάρκα στο πίσω μέρος με μεγάλα γράμματα επιστρέφει. Πειράζει; Και τελικά έχει καμία σχέση με τα αγροτικά του παρελθόντος;
Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »