Η μοντέρνα SUV φιλοσοφία «οφείλει» λίγο-πολύ την υπόστασή της στο προπομπό Toyota RAV4.
Η μοντέρνα SUV φιλοσοφία «οφείλει» λίγο-πολύ την υπόστασή της στο προπομπό Toyota RAV4, ένα επαναστατικό για την εποχή του αυτοκίνητο (1994) που συνδύαζε δυνατότητες off road 4X4 με κίνηση και άνεση σε αστικό περιβάλλον. Στην 5η του πλέον γενιά, το RAV4 προσφέρεται δικίνητο και τετρακίνητο σε βενζινοκίνητες, αυτοφορτιζόμενες υβριδικές αλλά και plug-in εκδόσεις. Με εξαιρετικά ποιοτικό, ευρύχωρο και πρακτικό εσωτερικό, άνεση και πολλές δυνατότητες το RAV4 είναι από τα πλέον ολοκληρωμένα μεσαία SUV.
Ειδική αναφορά πρέπει να κάνουμε στο σύστημα τετρακίνησης του RAV4 καθώς διαφέρει ανά έκδοση. Στις βενζινοκίνητες εκδόσεις (δείτε εδώ τη δοκιμή) είναι μηχανικό με ηλεκτρονικά ελεγχόμενο πολύδισκο συμπλέκτη, ενώ στις υβριδικές (εδώ η πλήρης δοκιμής), αλλά και στην plug-in (με κλικ εδώ θα μάθετε πως έχει 306 άλογα και κατανάλωση μόλις 6,0 λτ./100 χλμ.) υπάρχει ξεχωριστό ηλεκτρικό μοτέρ που κινεί τους πίσω τροχούς. Σε μια δύσκολη εκτός δρόμου διαδρομή υπάρχει «κλείδωμα» της 4κίνησης και μπορεί επίσης να φρενάρει επιλεκτικά τον τροχό που χάνει την πρόσφυσή, είτε λόγω ολισθηρής επιφάνειας ή και επειδή είναι στον αέρα. Σε όλα αυτά προσθέστε τις καλές γωνίες αναρρίχησης και τη μεγάλη απόσταση από το έδαφος, τα συμβατικά προγράμματα οδήγησης (Εco, Νοrmal και Sport), καθώς και τα «ειδικά» προγράμματα που επίσης διαθέτει, για κίνηση σε χιόνι, άμμο-λάσπη ή κακοτράχαλα τερέν.