Ο απολαυστικός οδηγικός χαρακτήρας του Ford Puma, ακόμη και στις εκδόσεις Titanium χωρίς το πιο σπορτίφ set-up αναρτήσεων της έκδοσης ST-Line, παραμένει το νο.1 ανταγωνιστικό του πλεονέκτημα, με το κοφτερό και ακριβές τιμόνι να κάνει το μπροστινό μέρος υπάκουο σε κάθε εντολή.
Το Ford είναι το πιο οδηγοκεντρικό μικρό SUV, άνετο στο δρόμο & με ελαφρύ τιμόνι το Suzuki
Στο δρόμο, τα περιθώρια πρόσφυσης του Suzuki Vitara είναι καλά, οι αντιδράσεις προβλέψιμες, τα φρένα ικανοποιητικά και η μαλακή ανάρτηση κάνει τη δουλειά της απέναντι στις ανωμαλίες του δρόμου αλλά και σε μία off-road διαδρομή.
Τέλος, έχουμε την οδική συμπεριφορά, η οποία μπορούμε να πούμε πως εκφράζει τη γενικότερη φιλοσοφία κάθε μάρκας. Για παράδειγμα η Ford έχει συνδέσει το όνομά της περισσότερο με το fun-to-drive, δηλαδή με αυτοκίνητα που φημίζονται για την ευχαρίστηση που προσφέρουν στο χρήστη του. Και το Ford Puma εκφράζει στο 100% τη συγκεκριμένη λογική. Η No.1 επίδοση στο Elk Test (77 χλμ./ώρα) και η ικανότητά του να στρίβει με αποτελεσματικότητα, ακόμη και στο όριο, του χαρίζουν τον τίτλο του πιο ευχάριστου στο δρόμο μικρού SUV.
Ωστόσο, το ενδιαφέρον στην περίπτωση του Ford Puma είναι ότι τα καταφέρνει ικανοποιητικά και εκτός δρόμου γιατί βοηθιέται από τους κοντούς προβόλους και την σφικτή ανάρτηση. Αυτή δηλαδή δεν τερματίζει όταν πρόκειται να περάσεις χιαστί μεγάλα νεροφαγώματα, ενώ παρότι σφικτή δουλεύει καλά στον ήπιο χωματόδρομο χωρίς να συντονίζει και χωρίς να περνάνε κραδασμοί στο τιμόνι.
Έπειτα, είναι το Suzuki Vitara, που από τα πρώτα χρόνια του έβαζε σε πρώτο πλάνο την εκτός δρόμου οδήγηση. Μπορεί η τρέχουσα γενιά του μοντέλου να μην έχει τον σκληροτράχηλο χαρακτήρα των πρώτων γενιών του, όμως η καλή απόσταση από το έδαφος (17,5 εκ.), οι πρόβολοι και το γενικότερο στήσιμο του αυτοκινήτου θα σε βοηθήσει και με το παραπάνω να αξιοποιήσεις το ελαφρύ τιμόνι και τη άνετη ανάρτησή του, πάνω σε κροκάλες και νεροφαγώματα. Απλά στην άσφαλτο, που θα κάνεις τα περισσότερα χιλιόμετρα, το Vitara δεν θα σε προδιαθέσει για πιο γρήγορη οδήγηση στο επαρχιακό δίκτυο ή στην εθνική θα έχεις περισσότερη φασαρία στην καμπίνα σε σχέση με το Puma.