Το Opel Astra diesel δε στερείται δυναμισμού, με τις κλίσεις του αμαξώματος να είναι μικρές και το σύστημα διεύθυνσης να είναι άμεσο και ακριβές, ειδικά στη Sport λειτουργία.
Η οδική συμπεριφορά των 3 αυτοκινήτων είναι πρωτίστως ασφαλής, με το κάθε μοντέλο να επενδύει σε συγκεκριμένο τομέα αίσθησης. Λόγου χάρη, το Ford Focus είναι το πιο ευχάριστο στο δρόμο μικρομεσαίο της κατηγορίας. Για αυτό και λέμε ότι είναι ένα αυτοκίνητο που απευθύνεται κυρίως σε fun to drive οδηγούς. Η ST-Line έκδοση διαφοροποιείται από την «βασική» Titanium από την ελαφρώς χαμηλωμένη ανάρτησή της, η οποία εξυπηρετεί αυτόν που... ψάχνει περισσότερο. Ο οδηγός έχει σωστή θέση που τον βάζει με το «καλησπέρα» στην κατάλληλη διάθεση, το τιμόνι με την παχιά στεφάνη θα μεταφέρει απόλυτα όλη την πληροφόρηση, ενώ τα εξαιρετικά φρένα θα βάλουν STOP αν τύχει και το παρακάνεις.
Η εξαιρετική θέση οδήγησης και το τιμόνι-ποίημα με την παχιά στεφάνη συνθέτουν ένα εξαιρετικό οδηγικό πακέτο αίσθησης και πληροφόρησης για το Ford Focus, που έχει τον τίτλο του πιο ευχάριστου οδηγικά αυτοκινήτου της κατηγορίας.
Περισσότερο ισορροπημένη αίσθηση αποκομίζεις οδηγώντας το VW Golf που έχει το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα της πίσω ανάρτησης πολλαπλών συνδέσμων. Η ικανότητά της να ρυθμίζει με ανεξάρτητα τον τρόπο απόσβεσης στους πίσω τροχούς, εξασφαλίζει πολύ καλή απορροφητικότητα σε τυχόν κραδασμούς, που δύσκολα θα αντιληφθείς θόρυβο από τις λακκούβες του δρόμου. Αυτή η ποιότητα κύλισης αποτελεί σημείο αναφοράς για την κατηγορία, εξασφαλίζοντας μία αίσθηση αρχοντική για το γερμανικό μικρομεσαίο. Σε μια ορεινή διαδρομή, τώρα, το Golf έχει προβλέψιμες αντιδράσεις, με τα πολύ μεγάλα περιθώρια πρόσφυσης να επιτρέπουν το κάτι παραπάνω, με ασφάλεια και σιγουριά.
Τέλος, αποτελεσματικό και ευχάριστο με το δικό του τρόπο είναι και το Opel Astra, που σε σχέση με τα άλλα δύο αυτοκίνητα πλεονεκτεί στην ευκολία χρήσης λόγω αυτόματου κιβωτίου. Την ίδια στιγμή, όμως, είναι μισό «κλικ» πίσω στον τομέα της άνεσης, με τον πίσω ημιάκαμπτο άξονα να αντιδρά κάπως απότομα πάνω σε εγκάρσιες ανωμαλίες. Από εκεί και πέρα, σε μια διαδρομή με στροφές το Opel Astra diesel δε στερείται δυναμισμού, με το σύστημα διεύθυνσης να είναι άμεσο και ακριβές, ειδικά στη Sport λειτουργία.