Μετά το σκάνδαλο Dieselgate, τα προβλήματα με το λογισμικό και την απαιτητική μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση, η Volkswagen ετοιμάζεται για μια νέα εποχή. Από τα αμιγώς ηλεκτρικά ID.1, Trinity και ID. 7 μέχρι το τρίτης γενιάς VW Tiguan, η γερμανική μάρκα ετοιμάζει την δική της «αναγέννηση».
Υπάρχει κανείς που δεν γνωρίζει πως το 1886 δημιουργήθηκε το πρώτο αυτοκίνητο; Στις 29 Ιανουαρίου εκείνης της χρονιάς ο Καρλ Μπεντζ κατοχύρωσε με δίπλωμα ευρεσιτεχνίας το δημιούργημά του, «Benz Patent-Motorwagen». Στην συνέχεια, η γυναίκα του Μπέρτα πήρε την σκυτάλη και αγόρασε βενζίνη για να κινηθεί το όχημα των 0,8 ίππων και της τελικής ταχύτητας των 16 χλμ./ώρα. Η ιστορία είχε ξεκινήσει να γράφεται και κανείς δεν μπορούσε να αντιληφθεί το μεγαλείο και τις προοπτικές εκείνης της ανακάλυψης.
Σίγουρα δεν θα φανταζόταν πως 135 χρόνια μετά η βενζίνη δεν θα είναι απαραίτητη για την κίνηση των σύγχρονων αυτοκινήτων, καθώς το ηλεκτρικό ρεύμα είναι το καύσιμο του μέλλοντος. Κορυφαίες μάρκες αποδέχτηκαν την πρόκληση στροφής στην αμιγώς ηλεκτροκίνηση, ορισμένες εκ των οποίων έχουν ήδη καταθέσει τα διαπιστευτήριά τους (Renault, BMW). Άλλες κινούνται σε πιο αργούς ρυθμούς, ωστόσο στα project που δουλεύουν οι καινοτομίες περισσεύουν. Μία τέτοια περίπτωση είναι η Volkswagen της οποίας η «αναγέννηση» βρίσκεται προ των πυλών.
Η δεύτερη άνοιξη της γερμανικής μάρκας συνδυάζεται με την φιλοσοφία της να γίνει νούμερο «1» μάρκα στον χώρο των αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων, αφήνοντας πίσω την δύσκολη περίοδο με το σκάνδαλο Dieselgate και όχι μόνο. Ο CEO της Volkswagen, Ralf Brandstätter, έχει ήδη ανακοινώσει τις αλλαγές στο οργανόγραμμα του κεντρικού πυλώνα του VW Group. Όπως στην Audi, έτσι και στην δική της περίπτωση, δεν θα αναπτυχθούν νέοι κινητήρες εσωτερικής καύσης. Αυτό δεν σημαίνει απαραίτητα το άμεσο «τέλος εποχής» για τα μοτέρ βενζίνης και diesel. Οι υπάρχοντες κινητήρες θα εξελιχθούν για να πληρούν τις προδιαγραφές ρύπων Euro7. Επί του παρόντος στην γκάμα των ηλεκτροκίνητων μοντέλων δεσπόζει η δημοφιλής αρθρωτή πλατφόρμα MEB. Η συγκεκριμένη πλατφόρμα έχει σχεδιαστεί για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα του Volkswagen Group και έχει ήδη χρησιμοποιηθεί στα ID.3, ID.4, Skoda Enyaq και Audi Q4 e-tron.