Πόσα λίτρα πορτ-μπαγκάζ έχουν τα μικρά;
68.398 Επισκέψεις στο άρθρο (4/1/2020)
Πόσα λίτρα πορτ-μπαγκάζ έχουν στην πραγματικότητα τα μικρά; Ήρθε η ώρα της μέτρησης του πορτ μπαγκάζ 10 δημοφιλών μικρών της ελληνικής αγοράς. Διαβάστε ποια είναι η πραγματική χωρητικότητα και πόσο βολικό και εύκολο είναι να χωρέσουν μέσα οι αποσκευές.
Μετά τα μικρομεσαία, τα μικρομεσαίαcrossover/SUV και τα μικρά crossover/SUV, σειρά για τη μέτρηση της πραγματικής χωρητικότητας του πορτ μπαγκάζ τους έχουν τα μοντέλα της δημοφιλούς κατηγορίας των μικρών. Συνολικά μετρήσαμε το χώρο αποσκευών σε 8 δημοφιλή μοντέλα. Πως;
Υιοθετώντας τη μέθοδο «Ταμερλάνος», όπου μετράμε την ποσότητα ειδικού υλικού που χωράει ο χώρος αποσκευών του καθενός εκ των 8 αυτοκινήτων, μέχρι το ύψος της εταζέρας. Θυμίζουμε πως η έμπνευση για τη μέθοδο αυτή ήρθε από τον Μόγγολο αυτοκράτορα Ταμερλάνο! Αυτός, είχε μια τεράστια μπανιέρα γεμάτη με ένα φρουτοχυμό που έμοιαζε με αίμα και πριν από την μάχη έδινε σε κάθε στρατιώτη του να πιει από μια «τζούρα». Το ίδιο έκανε και όταν επέστρεφαν. Ανάλογα λοιπόν με τους πόντους που είχε κατέβει η στάθμη του χυμού στην μπανιέρα, ήξερε πόσους στρατιώτες του έχασε στη μάχη.
Μετρήσεις κατασκευαστών (κατά VDA και ISO 3832)
Η μέθοδος VDA χρησιμοποιείται από την Verbund Die Automobilindustrie που ουσιαστικά, είναι η ένωση αυτοκινητοβιομηχανιών της Γερμανίας. Η τιμή μέτρησης κατά τη μέθοδο VDA γίνεται με πλήρωση του χώρου αποσκευών με παραλληλεπίπεδα διαστάσεων 200x100x50 χλστ. και όγκου 1 dm3 ή 1 λίτρου. Η καταμέτρηση των μπλοκ που χρησιμοποιήθηκαν στο χώρο αποσκευών μας δίνει την τιμή της μέτρησης κατά VDA ή ISO 3832 και είναι η τιμή που αναγράφεται στους πίνακες χαρακτηριστικών κάθε αυτοκινήτου για να υπάρχει ένα μέτρο σύγκρισης.
Μετρήσεις AutoΤρίτη
Η μέθοδος «Ταμερλάνος» που χρησιμοποιούμε στο AutoΤρίτη για την μέτρηση του χώρου αποσκευών, βασίζεται στην σταθερή χωρητικότητα ενός ογκομετρητή με διαστάσεις (100 Χ 100 Χ 80 μέτρα) το οποίο είναι γεμάτο με ειδικό υλικό και στις άκρες του υπάρχει ένας χάρακας όπως στις δεξαμενές πετρελαίου. Από αυτόν τον ογκομετρητή αντλούμε την ανάλογη ποσότητα υλικού ώστε να γεμίσουμε το χώρο αποσκευών μέχρι το ύψος της εταζέρας, διαδικασία που φυσικά γίνεται από το εσωτερικό της καμπίνας του αυτοκινήτου. Η ποσότητα του υλικού που λείπει μετριέται σε εκατοστά τα οποία σύμφωνα με τις διαστάσεις του ογκομετρητή μας «δίνουν» τα κυβικά μέτρα (dm3) ή λίτρα (1 dm3= 1 lt).
Παράλληλα με τη μέθοδο «Ταμερλάνος» όμως, σημαντικές είναι οι μετρήσεις σχετικά με τις διαστάσεις που αφορούν έναν χώρο αποσκευών.
Υιοθετώντας τη μέθοδο «Ταμερλάνος», όπου μετράμε την ποσότητα ειδικού υλικού που χωράει ο χώρος αποσκευών του καθενός εκ των 8 αυτοκινήτων, μέχρι το ύψος της εταζέρας. Θυμίζουμε πως η έμπνευση για τη μέθοδο αυτή ήρθε από τον Μόγγολο αυτοκράτορα Ταμερλάνο! Αυτός, είχε μια τεράστια μπανιέρα γεμάτη με ένα φρουτοχυμό που έμοιαζε με αίμα και πριν από την μάχη έδινε σε κάθε στρατιώτη του να πιει από μια «τζούρα». Το ίδιο έκανε και όταν επέστρεφαν. Ανάλογα λοιπόν με τους πόντους που είχε κατέβει η στάθμη του χυμού στην μπανιέρα, ήξερε πόσους στρατιώτες του έχασε στη μάχη.
Μετρήσεις κατασκευαστών (κατά VDA και ISO 3832)
Η μέθοδος VDA χρησιμοποιείται από την Verbund Die Automobilindustrie που ουσιαστικά, είναι η ένωση αυτοκινητοβιομηχανιών της Γερμανίας. Η τιμή μέτρησης κατά τη μέθοδο VDA γίνεται με πλήρωση του χώρου αποσκευών με παραλληλεπίπεδα διαστάσεων 200x100x50 χλστ. και όγκου 1 dm3 ή 1 λίτρου. Η καταμέτρηση των μπλοκ που χρησιμοποιήθηκαν στο χώρο αποσκευών μας δίνει την τιμή της μέτρησης κατά VDA ή ISO 3832 και είναι η τιμή που αναγράφεται στους πίνακες χαρακτηριστικών κάθε αυτοκινήτου για να υπάρχει ένα μέτρο σύγκρισης.
Μετρήσεις AutoΤρίτη
Η μέθοδος «Ταμερλάνος» που χρησιμοποιούμε στο AutoΤρίτη για την μέτρηση του χώρου αποσκευών, βασίζεται στην σταθερή χωρητικότητα ενός ογκομετρητή με διαστάσεις (100 Χ 100 Χ 80 μέτρα) το οποίο είναι γεμάτο με ειδικό υλικό και στις άκρες του υπάρχει ένας χάρακας όπως στις δεξαμενές πετρελαίου. Από αυτόν τον ογκομετρητή αντλούμε την ανάλογη ποσότητα υλικού ώστε να γεμίσουμε το χώρο αποσκευών μέχρι το ύψος της εταζέρας, διαδικασία που φυσικά γίνεται από το εσωτερικό της καμπίνας του αυτοκινήτου. Η ποσότητα του υλικού που λείπει μετριέται σε εκατοστά τα οποία σύμφωνα με τις διαστάσεις του ογκομετρητή μας «δίνουν» τα κυβικά μέτρα (dm3) ή λίτρα (1 dm3= 1 lt).
Παράλληλα με τη μέθοδο «Ταμερλάνος» όμως, σημαντικές είναι οι μετρήσεις σχετικά με τις διαστάσεις που αφορούν έναν χώρο αποσκευών.
Σελίδα 2 | Citroen C3: 305 λίτρα |
Σελίδα 3 | Ford Fiesta: 295 λίτρα |
Σελίδα 4 | Ηonda Jazz: 342 λίτρα |
Σελίδα 5 | Hyundai i20: 300 λίτρα |
Σελίδα 6 | SEAT Ibiza: 325 λίτρα |
Σελίδα 7 | Suzuki Swift: 282 λίτρα |
Σελίδα 8 | Toyota Yaris: 310 λίτρα |
Σελίδα 9 | VW Polo: 311 λίτρα |
Σελίδα 10 | Πίνακας: Και όμως χωράνε πολλά |
Πολύ χρήσιμο συγκριτικό! Θέλει λοιπόν ο υποψήφιος αγοραστής να επιλέξει ένα Super Mini. Διαβάζει για το Yaris ότι έχει 286 λίτρα σύμφωνα με τον κατασκευαστή. Βλέπει δίπλα στο φυλλάδιο της VW το Polo με 351 λίτρα και λέει "μα καλά 65 λίτρα διαφορά σε παρόμοιες εξωτερικές διαστάσεις? Ευκαιρία!". Μπράβο στους Γερμαναράδες! Φοβερή εκμετάλλευση χώρων! Έρχεται τελικά ο ταμερλάνος και εξισορροπεί την διαφορά στο 1 λίτρο μόνο! Τι μετράνε τελικά οι κατασκευστές? Ακόμα και εκεί μας κοροϊδεύουν? Τι πρότυπα μέτρησης εφαρμόζουν? Χρόνια πολλά σε όλες / όλους!
Πολυ ενδιαφέρον και χρήσιμο άρθρο. Δυο παρατηρήσεις: 1. Επειδή οι αποσκευές έχουν συγκεκριμένη γεωμετρία η μέθοδος των κατασκευαστών (που μετράει τον όγκο με τούβλα ενός λίτρου) είναι πιο ρεαλιστικη και τα αποτελέσματά της πιο κοντά στην πραγματικότητα από την δικιά σας. 2. Το νέο Clio γιατί λείπει από το συγκριτικό; Είναι το πιο αμφιλεγόμενο μικρό όσον αφορά τον όγκο του πορτ μπαγκάζ