Μέσα στο 2024 το τιμόνι χωρίς κολόνα στα μοντέλα της Lexus
- Επιβεβαιώθηκε η έλευση του steer-by-wire στα ευρωπαϊκά Toyota-Lexus.
- Μέσα στο 2024 στα Lexus, με πρώτο το RZ.
- Από το 2025 στα Toyota.
- Τιμόνι χωρίς κολόνα σε σχήμα «πεταλούδας».
Επιβεβαιώθηκε η έλευση του steer-by-wire στα ευρωπαϊκά Toyota-Lexus
Η Lexus θα προσφέρει στα μοντέλα της, στην Ευρώπη, το τιμόνι χωρίς κολόνα steer-by-wire μέσα στο 2024, ενώ το 2025 θα ακολουθήσουν και αυτά της Toyota. Το Lexus RZ θα είναι εκείνο που θα ανοίξει το... χορό, ενώ για την Toyota πιθανότατα να το δούμε στο bZ4X, για να ακολουθήσουν στη συνέχεια και άλλα μοντέλα.
Μέσα στο 2024 στα Lexus, με πρώτο το RZ
Όπως επιβεβαίωσε η premium μάρκας της Toyota, τα μοντέλα της με το τιμόνι steer-by-wire στην Ευρώπη θα έχουν φτάσει μέχρι τα τέλη του επόμενου έτους. Η Lexus δεν έγινε πιο συγκεκριμένη αναφορικά με το χρονοδιάγραμμα, είπε όμως πως η αρχή θα γίνει με το crossover RZ.
Από το 2025 στα Toyota
Το νέο τιμόνι χωρίς κολόνα θα είναι φυσικά διαθέσιμο και για τα αυτοκίνητα της Toyota. Αυτά με τη σειρά του θα φτάσουν στην Ευρώπη μέσα στο 2025. Το πρώτο Toyota με την τεχνολογία αυτή θα είναι κατά πάσα πιθανότητα το bZ4X, το «αδερφάκι» του Lexus RZ. ¶λλωστε τόσο το bZ4X όσο και το Lexus RZ 450e ήταν τα μοντέλα μέσω των οποίων παρουσιάστηκε η εν λόγω τεχνολογία.
Τιμόνι χωρίς κολόνα σε σχήμα «πεταλούδας»
Για όσους δεν είναι καλά μυημένοι στην τεχνολογία steer-by-wire, να θυμίσουμε πως πρόκειται για ένα τιμόνι χωρίς κολόνα. Το συγκεκριμένο τιμόνι δεν έχει μηχανική σύνδεση, ενώ λάμπει δια της απουσίας της και η παραδοσιακή κολόνα τιμονιού που γνωρίζουμε μέχρι σήμερα. Αντίθετα, χρησιμοποιείται μια ηλεκτρική σύνδεση για την αποστολή της πληροφόρησης από το τιμόνι και τους τροχούς. Η τεχνολογία μπορεί να μεταβάλει την αναλογία διεύθυνσης ανάλογα με την ταχύτητα του οχήματος, με το αποτέλεσμα να είναι η άμεση απόκριση και ο ακριβέστερος έλεγχος του αυτοκινήτου με λιγότερη προσπάθεια από τον οδηγό. Τέλος, το τιμόνι steer-by-wire της Lexus έρχεται με ολοκαίνουργιο σχεδιασμό. Οι άνθρωποι της Toyota διαμόρφωσαν ένα τιμόνι σε σχήμα «πεταλούδας» που περισσότερο θυμίζει αυτά των μονοθεσίων της F1, παρά ένα συμβατικό τιμόνι τυπικού ΙΧ.