- Η DS έχει μόνο μικρό SUV, το DS 3
- Εκτός του ξεπερασμένου Α1 δεν υπάρχει άλλο premium μικρό
- Το προηγούμενο DS 3 έγινε ανάρπαστο
- Τώρα ένα DS 2 μπορεί να καταφέρει το ίδιο!
To DS 3, όπως το ξέραμε ως μικρό, σίγουρα λείπει από την αγορά!
Πως θα ήταν η DS σήμερα αν το μικρό της μοντέλο συνέχιζε με έναν κανονικό αντικαταστάτη; Αν το DS 3, όπως το ξέραμε, ήταν ακόμη διαθέσιμο, πέραν του νέου μικρού SUV; Μήπως είναι ώρα για την DS να το ξανασκεφτεί;
Το DS3 ήταν με διαφορά το πιο δημοφιλές μοντέλο της DS. Ένας γνήσιος συνεχιστής του Citroen C2, μοντέλο με το οποίο δεν μοιραζόταν παρά μόνο το σήμα, στην αρχή της ζωής του, αλλά και όλη την ουσία του πως πρέπει να είναι ένα μικρό γαλλικό μοντέλο.
Η DS τώρα βρίσκεται στη δεύτερη γενιά μοντέλων της, χωρίς μικρό, όπως συμβαίνει με όλες τις premium μάρκες, εκτός της Audi που έχει το A1 περισσότερο για να... υπάρχει. Όμως για την DS, ένα «κανονικό» DS 3, θα ήταν ίσως η καλύτερη σκέψη.
Βλέπεις στις χώρες όπου η αγορά έχει ξεστραβωθεί και δε θεωρεί μόνο τα γερμανικά αυτοκίνητα ως premium, η DS πάει καλά. Το νέο DS 3 έχει μερίδιο σε μία πίτα με μόνο ανταγωνιστή το Audi Q2, που βρίσκεται ένα βήμα πριν την απόσυρση χωρίς αντικαταστάτη. Η Audi αφήνει την κατηγορία, όμως για την DS τα μικρά SUV έχουν μεγαλύτερη αξία. Γιατί η DS είναι γαλλική, και τα μικρά μπορούν να είναι premium όταν είναι γαλλικά. Όμως προς το παρόν, το DS 3 είναι μόνο SUV. Και η απουσία της μάρκας από τα μικρά είναι αισθητή. Μια ματιά στους δρόμους, στην Ελλάδα και αλλού, δείχνει πόσο δημοφιλές ήταν το πρώτο DS 3. Ίσως το πιο δημοφιλές premium μικρό, το προηγούμενο DS 3 λείπει, και λείπει πολύ.
Λείπει από την αγορά που έχει πραγματικά ανάγκη από ένα premium μικρό. Κάτι που εμφανώς μόνο οι Γάλλοι μπορούν να κάνουν, όπως μόνο οι Ιταλοί μπορούν να κάνουν στη μίνι κατηγορία με το 500. Το κενό το συμπληρώνει και πάλι γαλλικό μοντέλο, με το 208 ίσως πιο κοντά στη φιλοσοφία, όμως ένα μικρό DS, θα μπορούσε να προσφέρει περισσότερα.
Σαφώς με τεχνολογία και μηχανικά μέρη από τα 208/Corsa, ένα μικρό DS, ένα DS 2, θα μπορούσε να είναι και βιώσιμο εμπορικά. Ναι, η μικρή κατηγορία έχει ελάχιστα περιθώρια κέρδους, κάτι που έχει σπρώξει πολλούς κατασκευαστές εκτός, όμως με τις οικονομίες κλίμακας στον όμιλο Stellantis, ίσως να ήταν εφικτό. Αυστηρά 2πορτο, να ξεχωρίσει από οτιδήποτε κυκλοφορεί, και να μείνει πιστό σε αυτό που έκανε το πρώτο DS 3 ανάρπαστο.
Για την DS πέρα από τις πωλήσεις, θα σήμαινε μεγαλύτερη παρουσία στις χώρες που ακόμη δεν μπορούν να δουν πως το premium δεν είναι μόνο γερμανικό, κάτι που θα άνοιγε το δρόμο και για τα άλλα μοντέλα της μάρκας, όσο η αγορά «εκπαιδεύεται» και ανοίγεται περισσότερο.
Τι λες όμως εσύ; Λείπει ένα μικρό DS; Είναι η επιτυχία του πρώτου DS 3 δείγμα ότι θα πετύχαινε και ένα νέο μικρό από τη γαλλική μάρκα; Ή είναι η σκιά του γερμανικού ανταγωνισμού τόσο μεγάλη, ακόμη και στα μικρά, ακόμη κι αν δεν υπάρχει ανταγωνιστικό μοντέλο; Τι λες;