Η McLaren ανέπτυξε ένα σύστημα αεροδυναμικής που κάνει το εμπρός παρμπρίζ αχρείαστο ακόμα και σε υψηλές ταχύτητες. Δείτε το νέο δημιούργημα της βρετανικής φίρμας.
To πρώτο της open-cockpit αυτοκίνητο, χωρίς οροφή και μπροστινό παρμπρίζ δηλαδή αποκάλυψε η McLaren δίνοντάς του την ονομασία Εlva. Πρόκειται ουσιαστικά για το roadster της σειράς Ultimate της φίρμας και παράλληλα είναι το πιο ελαφρύ μοντέλο που έχει κατασκευάσει ποτέ η μάρκα με έδρα το Woking.
H ισχύς πηγάζει από έναν V8 twin-turbo κινητήρα χωρητικότητας 4,0 λίτρων που αποδίδει 815 άλογα και 800 Νm ροπής σε συνεργασία με ένα 7τάχυτο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη που δίνει την δυνατότητα στην Elva να πετυχαίνει το 0-100χλμ./ώρα σε λιγότερο από 3 δευτερόλεπτα. Τo roadster χρειάζεται επίσης μόλις 6,7 δευτερόλεπτα για το 0-200, κάτι που την κάνει πιο γρήγορη ακόμη και από την Senna.
H νέα McLaren Elva είναι το πρώτο μοντέλο που θα εξοπλιστεί με το σύστημα Active Air Management System (AAMS) που στέλνει τον αέρα από τον πρόβολο κατευθείαν πάνω από τα κεφάλια των επιβατών, ώστε ουσιαστικά να τους προστατεύσει από τις δυνάμεις του αέρα. Οι επιβάτες μπορούν να φορούν κράνος εάν το επιθυμούν, ωστόσο η McLaren ισχυρίζεται πως δεν είναι απαραίτητο. Η φίρμα θα προσφέρει πάντως προαιρετικά και μια έκδοση με σταθερό εμπρός παρμπρίζ. Στο πίσω μέρος την παράσταση κλέβει η ενεργή αεροτομή που προσαρμόζεται σε ύψος και γωνία για να βελτιώσει την αεροδυναμική ισορροπία του αυτοκινήτου σε όλες τις συνθήκες.
Η κατασκευή της Elva έγινε για να τιμήσει η φίρμα τα σπορ M1A, M1B και M1C αυτοκίνητα της δεκαετίας του 1960 που στηρίχθηκαν πάνω στα αγωνιστικά Group 7 της φίρμας. Η παραγωγή θα περιοριστεί στα 399 αυτοκίνητα με το καθένα από αυτά να τιμάται στα 1,69 εκατομμύρια δολάρια ή τα 1,53 εκατ. ευρώ. Οι πρώτες παραδόσεις θα ξεκινήσουν στα τέλη του 2020.