Η πρώτη αμιγώς ηλεκτρική Porsche είναι γεγονός και εντυπωσιάζει. Με έως 761 άλογα μέσω Overboost, η Turbo S μπορεί να κάνει το 0-100 σε μόλις 2,8 δευτερόλεπτα. Γνωρίστε την αναλυτικά.
Tις Τaycan Turbo και Τurbo S παρουσίασε η Porsche κάνοντας λόγο πως οι λιγότερο ισχυρές εκδόσεις του μοντέλου θα ακολουθήσουν αργότερα μέσα στο 2019, πριν το ντεμπούτο της Cross Turismo το επόμενο έτος.
Ξεκινώντας με το κομμάτι του κινητήριου συνόλου που φυσικά αντλεί το μεγαλύτερο ενδιαφέρον και οι δύο εκδόσεις εξοπλίζονται με δύο ηλεκτρικά μοτέρ (ένα σε κάθε άξονα) συνολικής απόδοσης 625 ίππων. Εκεί όμως οι ομοιότητες σταματούν καθώς μέσω του Overboost, η απόδοση της Turbo αυξάνεται στα 671 άλογα και τα 850 Nm ροπής ενώ αυτή της Τurbo S «εκτοξεύεται» στα 761 άλογα και τα, κρατηθείτε, 1.050 Nm ροπής.Όπως καταλαβαίνει κανείς οι επιδόσεις τρομάζουν αφού η πρώτη χρειάζεται 3,2 δευτερόλεπτα για να πετύχει το 0-100 και η δεύτερη μόλις 2,8 δλ πάντα με το Launch Control ενεργοποιημένο. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει το γεγονός πως η Porsche τοποθέτησε στον πίσω άξονα ένα καινοτόμο κιβώτιο δύο σχέσεων, με την πρώτη ταχύτητα να αφορά περισσότερο την επιτάχυνση του αυτοκινήτου και την δεύτερη να εστιάζει στην καλύτερη απόδοση και την διατήρηση υψηλών αποθεμάτων ενέργειας στην μπαταρία.
Όσον αφορά την αυτονομία (σύμφωνα με τα WLTP τεστ), και οι δύο εκδόσεις εξοπλίζονται με μια μπαταρία λιθίου 93,4 kWh που επιτρέπει στην Turbo να κινείται ηλεκτρικά για έως 450 χιλιόμετρα και στην Turbo S για 412 χλμ. ενώ η διάρκεια φόρτισης ανάλογα την πηγή ποικίλει από τα 22 και κάτι λεπτά έως τις 11 ώρες (για το 80%).
Το μήκος της Τaycan ορίζεται στα 4.963 χλστ., το πλάστος στα 1.966 χλστ.(2,144 με καθρέπτες) και το μεταξόνιο στα 2.900 χλστ. Υπάρχουν δύο πορτ-μπαγκάζ, ένα εμπρός στα 81 λίτρα και ένα πίσω στα 366 λίτρα. Η εξωτερική της εμφάνιση δεν μπορεί να περάσει απαρατήρητη και σίγουρα υιοθετεί την κλασική σχεδιαστική ταυτότητα της μάρκας που κάνει το μοντέλο αμέσως αναγνωρίσιμο. Η Porsche ωστόσο δεν θέλησε να προσφέρει ένα ακόμη όμορφο αυτοκίνητο αλλά κάνει λόγο πως ο αεροδυναμικός συντελεστής είναι μόνο 0.22, γεγονός που βοηθά το μοντέλο να πετυχαίνει τις επιδόσεις και την ηλεκτρική αυτονομία που αναφέραμε παραπάνω .
Ο τεχνολογικός εξοπλισμός της είναι τεράστιος και περιλαμβάνει μεταξύ άλλων ένα κέντρο ελέγχου και προσαρμογής της ανάρτησης με τα συστήματα Porsche Active Suspension Management, Porsche Dynamic Chassis Control Sport και Porsche Torque Vectoring Plus να δίνουν το παρών. Τέλος, για την καλύτερη οδηγική εμπειρία, ο οδηγός μπορεί να επιλέξει μέσα από 5 modes (Normal, Sport, Sport Plus ,Range και Individual).
Αν σας αρέσουν οι οθόνες στην καμπίνα ενός αυτοκινήτου, τότε η νέα Porsche Taycan θα σας καλύψει πλήρως. Χωρίς να απομακρύνεται από την κλασική οριζόντια σχεδίαση των 911, το ταμπλό της Taycan έχει για πρώτη φορά οθόνη ακόμα και μπροστά από τον συνοδηγό, ανεβάζοντας τον αριθμό των monitor στις 5, με το συνολικό τους μέγεθος να αγγίζει τις 53 ίντσες! Tο βλέμμα τραβά αμέσως η τεράστια 16,8 ιντσών κυρτή οθόνη πίσω από το τιμόνι. Αυτή λειτουργεί ως ψηφιακός πίνακας οργάνων, αλλά προσφέρει και την δυνατότητα ελέγχου διαφόρων λειτουργιών, από τα φώτα και τα συστήματα ευστάθειας, μέχρι την ρύθμιση της ανάρτησης και την απόσταση του οχήματος από το έδαφος, μέσω των κουμπιών αφής που την περιβάλλουν.
Λίγο πιο δεξιά βρίσκεται η κεντρική οθόνη αφής των 10,9 ιντσών για το infotainment, ενώ ακριβώς δίπλα της βρίσκεται άλλη μια αντίστοιχου μεγέθους που στέκεται ακριβώς μπροστά από τη θέση του συνοδηγού, που αποτελεί επίσης μέρος του νέου infotainment που χρησιμοποιεί η Porsche στην Taycan. Στην περίπτωση των δύο αυτών monitor, όταν είναι σβηστά προσαρμόζονται απόλυτα και διακριτικά με το υπόλοιπο ταμπλό. Η τέταρτη οθόνη αφής 8,4 ιντσών βρίσκεται λίγο πιο χαμηλά, και λειτουργεί κυρίως για τον έλεγχο του κλιματισμού ή την ένδειξη του επιπέδου της μπαταρίας κατά τη φόρτιση, ενώ στο κάτω μέρος της ενσωματώνει και ένα εξελιγμένο απτικό touchpad. Στο όλο σύστημα υπάρχει και υποστήριξη φωνητικών εντολών ενός εικονικού βοηθού που ενεργοποιείται λέγοντας «Hey Porsche», όπως συμβαίνει και στις Mercedes. Η 5η και τελευταία οθόνη βρίσκεται στα πίσω καθίσματα μεγέθους 5,9 ιντσών, μέρος του προαιρετικού τετραζωνικού συστήματος κλιματισμού.
Όσο για το κόστος κτήσης, οι πρώτες πληροφορίες κάνουν λόγο πως για την αγορά της Αμερικής η τιμή ορίζεται κοντά 185.000 δολάρια για την Turbo S και στα 150.000 δολάρια για την Turbo.