ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

New Vs Old: Τo νέο Lexus RZ απέναντι στο προηγούμενο

1.123 Επισκέψεις στο άρθρο (21/3/2025)
New Vs Old: Τo νέο Lexus RZ απέναντι στο προηγούμενο | autotriti.gr
9 Φωτογραφίες »

New Vs Old: Τo νέο Lexus RZ απέναντι στο προηγούμενο | autotriti.gr

Έχει μεγαλύτερη μπαταρία (77 kWh) και 100 χλμ. περισσότερη αυτονομία.
Με στάνταρ 22άρη φορτιστή (από 11 kW). Λίγα αυτοκίνητα βγαίνουν με τέτοιο φορτιστή.
Τιμόνι σε σχήμα Formula 1 και χωρίς κρεμαγιέρα αλλά με καλώδια, δηλαδή σαν… playstation.
Τα ηλεκτρικά έχουν αυτόματο κιβώτιο με 1 σχέση. Το νέο RZ έχει 8 σαν βενζινοκίνητο, όπως το Hyundai Ioniq N.

autotriti team

Ψηφιακή Έκθεση: «Τώρα που τα Ηλεκτρικά γίνονται φθηνότερα από τα βενζινοκίνητα...»

Έχει μεγαλύτερη μπαταρία (77 kWh) και 100 χλμ. περισσότερη αυτονομία

Η ανανέωση του Lexus RZ, του μεσαίου ηλεκτρικού SUV της Lexus, το πριμοδοτεί με μια νέα μπαταρία, η οποία έχει αυξήσει τη χωρητικότητά της από τις 71 στις 77 kWh. Μάλιστα, παρότι το μοντέλο έχει αυξήσει την ιπποδύναμή του (δες αναλυτικά πιο κάτω) και άρα οι ηλεκτροκινητήρες απαιτούν περισσότερη ενέργεια, η μεγαλύτερη μπαταρία προσφέρει έως και 100 χλμ. περισσότερη αυτονομία (σ.σ. έως 575 χλμ. στη βασική έκδοση RZ 350e).

Αυτό επιτεύχθηκε από την αύξηση του αριθμού των κυψελών της μπαταρίας, του αναβαθμισμένου συστήματος διαχείρισης της ενέργειας, του νέου συστήματος ψύξης της αλλά και από τη μείωση των απωλειών των αξόνων των ηλεκτρικών μοτέρ (eAxle).

Αυτό που δεν άλλαξε όμως σε σχέση με το προηγούμενο RZ του 2023, είναι η εγγύηση της μπαταρίας, που ανέρχεται στα 11 χρόνια και είναι η μεγαλύτερη της αγοράς μαζί με της Toyota φυσικά και της KGM Motors.

Φορτίζει πιο γρήγορα, έχοντας στάνταρ 22άρη φορτιστή (από 11 kW πριν)

Η Lexus είναι έτοιμη να υποδεχθεί την ανάπτυξη των υποδομών για την ταχύτερη φόρτιση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, έχοντας ενσωματώσει στο ανανεωμένο RZ φορτιστή AC 22 kW σε αντίθεση με τον 11άρη on board charger που διέθετε το προηγούμενο (σ.σ. 11άρη on boad charger έχουν τα περισσότερα σημερινά ηλεκτρικά).

Σε συνδυασμό με ένα νέο σύστημα προετοιμασίας της μπαταρίας που βελτιστοποιεί τη θερμοκρασία της πριν την έναρξη της φόρτισης, αυτό έχει ως αποτέλεσμα ο χρόνος φόρτισης να μειώνεται κατά περίπου 30 λεπτά της ώρας σε σχέση με πριν, έχοντας πάντα ως δεδομένο πως μιλάμε για ένα μοντέλο με μεγαλύτερη κατά 5,6 kWh μπαταρία. Έτσι, το ανανεωμένο RZ αναμένεται να φορτίζει σε περίπου 6 ώρες από σταθμό ΑC, ενώ σε περίπου μισή ώρα και με δυνατότητα φόρτισης έως 150 kW, το RZ θα μπορεί να ανακτήσει το 80% της ενέργειας της μπαταρίας του.

Τιμόνι σε σχήμα Formula 1 και χωρίς κρεμαγιέρα αλλά με καλώδια

Ένα από τα πιο ξεχωριστά στοιχεία του ανανεωμένου Lexus RZ, είναι το τιμόνι. Εκτός από τη σχεδίαση αλα Formula 1 με το πάνω μέρος της στεφάνης να απουσιάζει, το σύστημα διεύθυνσης steer-by-wire που έχει αναπτύξει η Lexus οδηγεί τους εμπρός τροχούς του RZ χωρίς την κλασική μηχανική σύνδεση της κολώνας τιμονιού και χρησιμοποιεί καλωδίωση. Μέσω ηλεκτρικών σημάτων μεταφέρει την απαραίτητη αίσθηση στον οδηγό για τη θέση των τροχών και την προσομοίωση του δρόμου, προσφέροντας μια νέα οδηγική εμπειρία, με ομαλή, εύκολη και πιο διαισθητική λειτουργία, ειδικά σε δρόμους με στροφές. Είναι επίσης εστιασμένο στο να προσφέρει άμεση απόκριση και ανατροφοδότηση στον οδηγό, χωρίς ανεπιθύμητους κραδασμούς.

Τα ηλεκτρικά έχουν αυτόματο κιβώτιο με 1 σχέση. Το νέο RZ έχει πολλές

Το ανανεωμένο Lexus RZ ενσωματώνει στην κορυφαία έκδοση F Sport και το σύστημα Interactive Manual Drive της Lexus, το οποίο επιτρέπει στον οδηγό μια βαθύτερη αλληλεπίδραση με το όχημα, επιτρέποντάς του να ελέγχει την απόδοση ισχύος μέσω χειριστηρίων αλλαγής ταχυτήτων, όπως γίνεται δηλαδή σε ένα χειροκίνητο κιβώτιο, κάτι που έχουμε δει και στην περίπτωση του Ioniq 5 N της Hyundai.

To εικονικό κιβώτιο της Lexus, έχει 8 σχέσεις με τη ροπή της κάθε μιας από αυτές να υπολογίζεται από τη θέση του γκαζιού και την ταχύτητα κίνησης του αυτοκινήτου. Προκειμένου να έχει επίδραση στην οδηγική εμπειρία, το σύστημα αναπαράγει τους ήχους του κινητήρα και ενσωματώνει και περιοριστή στροφών ούτως ώστε ο οδηγός να αλλάζει ταχύτητες από τα paddles πίσω από το τιμόνι, ενώ υπάρχει και ένδειξη στον πίνακα οργάνων για την τέλεια αλλαγή.

Νέα γκάμα με πιο ισχυρές εκδόσεις

Η γκάμα του ανανεωμένου Lexus RZ έχει αναπροσαρμοστεί διαθέτοντας πλέον 3 εκδόσεις (από 2 του προηγούμενου), οι οποίες είναι και πιο ισχυρές. Η βασική έκδοση RZ 350e που αντικαθιστά την έκδοση 300e του προηγούμενου είναι προσθιοκίνητη και έχει απόδοση 224 ίππων (+20 PS), ενώ η δεύτερη έκδοση είναι πλέον η 500e που αντικαθιστά με τη σειρά της την 450e του προηγούμενου. Η απόδοση είναι αυξημένη κατά 68 ίππους (381 έναντι 313 PS του προηγούμενου) και όπως και αυτή είναι τετρακίνητη, ενώ στην κορυφή της γκάμας του νέου Lexus RZ τοποθετείται η έκδοση 550e F-Sport η οποία δεν υπήρχε στο παρελθόν του μοντέλου και αποδίδει 408 ίππους. Αυτή η έκδοση είναι και η πιο σπορτίφ αισθητικά αλλά και οδηγικά έκδοση του ανανεωμένου RZ και όπως και η μικρότερη τετρακίνητη χρησιμοποιεί το αναβαθμισμένο σύστημα ηλεκτρικής τετρακίνησης DIRECT4 της Lexus.
 
Lexus RZ Απόδοση (PS) 0-100 χλμ./ώρα (δλ.). Αυτονομία (χλμ.)
RZ 300e (old) 204 8,0 479
RZ 350e 224 7,5 575
RZ 450e (old) 313 5,3 406
RZ 500e 381 4,6 500
RZ 550e F-Sport 408 4,4 450

Συνέχεια του άρθρου >>>
Autotriti.gr
ALFA ROMEO