Η τρίτη γενιά του Ford Fiesta ST είναι πλέον γεγονός και για πρώτη φορά συναντάμε σε μοντέλο Ford Performance τρικύλινδρο κινητήρα. Πιστοί στη φιλοσοφία EcoBoost, οι μηχανικοί της αμερικάνικης φίρμας δημιούργησαν έναν ολοκαίνουριο υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα τριών κυλίνδρων, χωρητικότητας 1,5 λίτρων και απόδοσης 200 ίππων. Για την κατασκευή του χρησιμοποιήθηκε αποκλειστικά αλουμίνιο, ενώ η πολλαπλή εξαγωγής είναι ενσωματωμένη στον κορμό του κινητήρα, ώστε να επιτυγχάνεται μέγιστη εκμετάλλευση της ενέργειας των καυσαερίων.
Επίσης, ο νέος EcoBoost τροφοδοτείται από ένα σύστημα παροχής καυσίμου υψηλής πίεσης και συνδυάζει άμεσο με έμμεσο ψεκασμό, με αποτέλεσμα να επιτυγχάνεται υψηλή αποδοτικότητα και μειωμένες εκπομπές ρύπων. Από το νέο κινητήρα δε θα μπορούσε να λείπει η ήδη επιτυχημένη συνταγή του συστήματος διπλού μεταβλητού χρονισμού των βαλβίδων για να εξασφαλίζεται σωστή καύση του μείγματος σε όλο το εύρος στροφών, αλλά και η απενεργοποίηση του ενός κυλίνδρου για μέγιστη εξοικονόμηση καυσίμου.
Το αποτέλεσμα είναι ο νέος τρικύλινδρος EcoBoost να αποδίδει 200 ίππους και 290 Nm ροπής, επιτρέποντας στο νέο Ford Fiesta ST να επιταχύνει από στάση μέχρι τα 100 χλμ/ώρα σε μόλις 6,7 δεύτερα. Πρόκειται, άραγε, για έναν κινητήρα που «τιμά» το όνομα EcoBoost; Μην περιμένετε από εμάς την απάντηση. Τα 200 άλογα και τα 114 γραμμάρια διοξειδίου του άνθρακα ανά χιλιόμετρο «μιλούν» μόνα τους!
Αυτός ο τρομερός κινητήρας πώς κάνει το χρονισμό βαλβίδων; με καδένα ή ιμάντα όπως φαίνεται στις φωτό; Είναι σημαντικό να έχει καδένα γιατί οι ιμάντες αυτοι σπάνε και μετά πας για ρεκτιφιε...
Αυτός ο τρομερός κινητήρας πώς κάνει το χρονισμό βαλβίδων; με καδένα ή ιμάντα όπως φαίνεται στις φωτό; Είναι σημαντικό να έχει καδένα γιατί οι ιμάντες αυτοι σπάνε και μετά πας για ρεκτιφιε...