Είτε με το συμβατικό, είτε με το… διαστημικό «One motion Grip Steer-by-Wire» σύστημα διεύθυνσης, ο οδηγός του Lexus RZ 450e έχει στη διάθεσή του μια πλήρη γκάμα προηγμένων συστημάτων ασφάλειας και υποβοήθησης οδήγησης συν την λειτουργία Safe Exit Assist της Lexus. Αυτή εμποδίζει το άνοιγμα των θυρών στην πορεία οχημάτων και δικυκλιστών που πλησιάζουν το όχημα από την πίσω του πλευρά.
Στο δρόμο: Με διαστημικό τιμόνι και κορυφαία κύλιση
Αυτό που κάνει το Lexus RZ 450e να ξεχωρίζει από το υπόλοιπο ανταγωνισμό είναι το ιδιαίτερο τιμόνι του, το οποίο εμπορικά διαθέσιμο θα είναι το 2025. Η πρώτη μας επιλογή για οδήγηση ήταν η συγκεκριμένη έκδοση, αν και προπαραγωγής. Η συγκεκριμένη τεχνολογία ονομάζεται «One motion Grip Steer-by-Wire» και ουσιαστικά πρόκειται για ένα εκπληκτικά άμεσης μετάδοσης σύστημα διεύθυνσης που δεν συνδέεται μηχανικά με το τιμόνι, αλλά μόνο μέσω ηλεκτρικών καλωδίων και ηλεκτρονικών σημάτων. Όπως η τιμονιέρα του… playstation.
Η πληροφόρηση από το τιμόνι είναι τεχνητή, αλλά σωστή επιτρέποντας του να ακολουθήσει αποφασιστικά τη στροφή. Ήταν εμφανής η απουσία κάθε κραδασμού στον οδηγό κάτι λογικό, αφού δεν υπάρχει μηχανική σύνδεση
Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »
Από τα πρώτα κιόλας μέτρα έγινε φανερό πως το RZ 450e κινείται ευχάριστα και άνετα. H επιτάχυνση δεν είναι βίαιη (μιλάμε για πάνω από 2 τόνους μάζας παρά την ευρεία χρήση αλουμινίου στα αμάξωμα και στο πάτωμα), ωστόσο δείχνει εξαιρετικά γραμμική και σταθερή κάτι που «μετράει» περισσότερο στους αγοραστές των SUV από μια εντυπωσιακή εκκίνηση στο φανάρι. Εξαιρετική ποιότητα κύλισης, με την καμπίνα να είναι «εκκλησία» και τις μαλακές αναρτήσεις να απορροφούν καλά τους όποιους κραδασμούς, παρά τους τροχούς των 20 ιντσών.
Όλα τα λεφτά όμως είναι το τιμόνι. Στην αρχή μας ξένισε πως σε μικρές ταχύτητες πρέπει να στρίψεις σχεδόν στο τέρμα το τιμόνι (φτάνει μέχρι τις 150 μοίρες) για να αλλάξει πορεία. Ουσιαστικά το μεταβαλλόμενο σύστημα μετατρέπει την αναλογία του 1:1 που συναντάμε σε υψηλές ταχύτητες, σε 1:15 στις χαμηλές (προσεγγίζοντας την αίσθηση ενός συμβατικού), απαιτώντας να το συνηθίσεις. Όταν όμως κινείται γρήγορα, τότε τα πράγματα αλλάζουν άρδην. Το αυτοκίνητο αντιδρά γρήγορα, με την κάμερα να διαβάζει το δρόμο και το αυτόματο σύστημα αναγνώρισης στροφής να προσαρμόζει υποδειγματικό το σύστημα διεύθυνσης στον δρόμο. Η πληροφόρηση στον οδηγό είναι τεχνητή, αλλά σωστή επιτρέποντας του να ακολουθήσει αποφασιστικά τη στροφή. Ήταν εμφανής η απουσία κάθε κραδασμού στον οδηγό κάτι λογικό, αφού δεν υπάρχει μηχανική σύνδεση.
Το Lexus RZ 450e κρύβει το βάρος και το μέγεθός του, με την ηλεκτρονικά ελεγχόμενη μετάδοση να αλλάζει άμεσα τα δεδομένα σε κάθε τροχό ξεχωριστά και να εξασφαλίζει ουδέτερο κράτημα. Σε κάθε περίπτωση η αυτονομία δε μας άγχωσε, κινούμενοι με κανονικούς ρυθμούς χάρη στην καλή ανάκτηση ενέργειας.
Οδηγήσαμε και την έκδοση με κανονικό στρογγυλό τιμόνι και συμβατικό σύστημα διεύθυνσης. Η αίσθηση στο τιμόνι ήταν ανάλογη, αλλά εδώ νιώθαμε κάποιο κραδασμό όταν ο μπροστινός τροχός έβρισκε μια λακκούβα. Από την άλλη, η άνεση από την ανάρτηση ήταν καλύτερη μιας και πατούσαμε σε τροχούς 18 ιντσών, ενώ μεγαλύτερη ήταν και η αυτονομία. Σε αυτή την έκδοση, πίσω από το τιμόνι υπήρχαν και paddles για την ρύθμιση σε 4 επίπεδα της ανάκτησης ενέργειας, που σε κάθε περίπτωση είναι αποτελεσματική και βοηθά στην αυτονομία του μοντέλου.
Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »