Ανέβηκε σε κυβισμό το Focus ST, το οποίο χρησιμοποιεί πλέον τον τετρακυλινδρο βενζινοκινητήρα των 2,3 λίτρων, ένα μοτέρ το οποίο εμπιστεύεται η φίρμα για πολλές τέτοιες αποστολές. Η ισχύς έχει οριστεί στους 280 ίππους και η μέγιστη τιμή της ροπής είναι 420 Nm στις 3.000 σ.α.λ., με ένα πολυ μεγάλο ποσοστό αυτής να είναι διαθέσιμο από πολυ πιο χαμηλά βέβαια. Φυσικά και υπάρχει άμεσος ψεκασμός και τούρμπο με όσο το δυνατόν μικρότερη αδράνεια ενώ το «παρών» δίνει και το φίλτρο σωματιδίων. Η έκδοση ντίζελ είναι δίλιτρη με 190 ίππους και 400 Nm ροπή στρέψης στις 2.000 σ.α.λ.. Και στις δύο περιπτώσεις η μετάδοση γίνεται μέσω χειροκίνητου κιβωτίου έξι σχέσεων, με ένα αυτόματο εφτάρι να προστίθεται αργότερα στη λίστα με τις επιλογές διαμόρφωσης. Σε ό,τι αφορά το πέρασμα της δύναμης, υπάρχει ηλεκτρονικά ελεγχόμενο διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης με υδραυλικούς συμπλέκτες να ανοιγοκλείνουν και να μεταφέρουν τη ροπή στον τροχό με την καλύτερη πρόσφυση. Αυτά για τη βενζίνη, διότι για την ΕcoBlue έκδοση, η επιλογή είναι λιγότερο σοφιστικέ, με ηλεκτρονικό σύστημα κατανομής της ροπής το οποίο φρενάρει όσο πρέπει τον εσωτερικό τροχό. Στην πράξη και σε ό,τι αφορά στη βενζίνη, στην οποία στεκόμαστε περισσότερο, αυτό που εισπράττει ο οδηγός είναι μια μοναδική αίσθηση άμεσης απόκρισης, με το μοτέρ να «αρπάζει» από πολύ χαμηλά, να σε ενθουσιάζει με τον πλούτο του κυβισμού και να στροφάρει ελεύθερα μέχρι τα πιο ψηλά επίπεδα του στροφόμετρου. Πολύ ευχάριστος, μπάσος και έντονος είναι ο ήχος και αισθητά και τα σκαλοπάτια των αλλαγών στα χαρακτηριστικά του μοτέρ, ανάλογα με το πρόγραμμα οδήγησης που έχει επιλεχθεί.