Στο δρόμο: Κορυφαία αίσθηση και αστραπιαία αμεσότητα
30.022 Επισκέψεις στο άρθρο (9/7/2019)
Όπως συνέβη με το Fiesta, έτσι και με το Focus ST το αποτέλεσμα οφείλει πολλά στις αρχικές επιλογές που έγιναν και για τα πιο απλά μοντέλα. Στο τοπ μικρομεσαίο λοιπόν, εκτιμάς ξανά το χαμηλό κέντρο βάρους, τα ανοιχτά μετατρόχια και το επακόλουθο αρχοντικό πάτημα, την ωραία ζυγισμένη μάζα, τη θέση οδήγησης, την τέλεια απόσταση από το τιμόνι κλπ. Όλα τα υπόλοιπα έχουν πάει κάποια βήματα πιο μακριά: τα σπορ καθίσματα σε στηρίζουν ωραία, η ανάρτηση έχει αλλάξει σχεδόν όλα τα περιφερειακά της, ενώ σε μερικά σημεία όπως οι πλήμνες του εμπρός άξονα, έχει αλλάξει και η γεωμετρία. Φυσικά τα αμορτισέρ έχουν νέες ρυθμίσεις ενώ πίσω έχει πάρει τη θέση του, αναμφισβήτητος πρωταγωνιστής, ο άξονας πολλαπλών συνδέσμων. Το τιμόνι είναι για μια ακόμα φορά απολαυστικό. Αν για παράδειγμα για την προηγούμενη γενιά Focus ST λέγαμε ότι ήταν γρήγορο και κοφτερό, σκεφτείτε τι κάνει εδώ, οπού η βαριά και γεμάτη επικοινωνία συνοδεύεται από μόλις δύο στροφές από άκρη σε άκρη.
Στο δρόμο, είναι εντυπωσιακή η αισθηση ότι δεν υπάρχει η παραμικρή υποδιαίρεση της δύναμης, η οποία θα πάει χαμένη και δε θα περάσει στην άσφαλτο. Στις συγκεκριμένες ορεινές γωνιές της Γαλλίας βέβαια, το τερέν αγγίζει την τελειότητα (εξάλλου το έχουμε δει στεγνό, βρεγμένο, χειμερινό, ανοιξιάτικο και όπως αλλιώς επιθυμείτε) και έδωσε τη δυνατότητα στο Focus ST να ξεδιπλώσει όλες τις αρετές του και να βγάλει μια εκπληκτική ουδετερότητα και ακρίβεια. Εκτιμούμε όμως ότι, και στην Ελλάδα η εικόνα δε θα είναι πολύ διαφορετική.
Το δε ηλεκτρονικό σύστημα που «παίζει»με τις παραμέτρους, έρχεται να εμπλέξει κι άλλο τον οδηγό στα δρώμενα. Το Track είναι όντως κάτι που σπρώχνει τα όρια λίγο πιο μακριά, χωρίς να γίνεται «αβίωτο» για καθημερινή χρήση. Ωστόσο, η επιλογή Sport είναι αυτή θα επιλέξεις πιο συχνά ως την πιο αποτελεσματική κι ισορροπημένη. Είναι βλέπετε κι αυτή η απευθείας πρόσβαση στο εν λόγω πρόγραμμα, με δικό του μπουτόν πάνω στο τιμόνι, και το χεράκι πηγαίνει αβίαστα εκεί, με την πρώτη ευκαιρία.
Τα δυνατά και μοναδικής ομοιγένειας φρένα και ο γρήγορος και ακριβέστατος ο επιλογέας έρχονται να συμπληρώσουν ένα εξαιρετικό πακέτο, το οποίο το νιώθεις πλέον πολύ γεμάτο και από πλευράς δύναμης. Και κάτι ακόμα: επιτέλους το Focus ST έχει και την αισθητή ηχητική ταυτότητα που του αρμόζει.