ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους
9 φωτογραφίες »

Κινητήρες, οδική συμπεριφορά & η γνώμη μας

161.017 Επισκέψεις στο άρθρο (30/8/2021)

Κινητήρες: Υβριδικό με 116 PS ή 1.500άρι με 125 PS

Αν σου άρεσε: Kοινοποίησε το »
Σχολίασε το, στη σελίδα μας στο Facebook »

Αναφορικά με την γκάμα των κινητήριων συνόλων η Toyota έχει απλοποιήσει τα πράγματα και, όπως και στο Yaris, το Yaris Cross διατίθεται είτε με έναν ατμοσφαιρικό 1.500άρη κινητήρα 125 ίππων (με χειροκίνητο ή CVT κιβώτιο), είτε με το τελευταίας γενιάς υβριδικό σύστημα των 116 ίππων (207 Nm ροπή) που αντλεί ρεύμα από 48 στοιχεία συνολικής χωρητικότητα 4,3 kW. Αυτό προφανώς θα είναι και το δημοφιλέστερο από πλευράς πωλήσεων καθώς αποτελεί στοιχείο που το διαφοροποιεί από τον ανταγωνισμό.

Η κατανάλωση αυτού του μοτέρ σύμφωνα με την εταιρεία είναι 4,4 λτ./100 χλμ., το 0-100 ολοκληρώνεται σε 11,2 δλ., η τελική ταχύτητα σταματάει στα 170 χλμ./ώρα και οι εκπομπές ρύπων ξεκινάνε από τα 100 γρ. CO2/χλμ. που σημαίνει ότι και αυτό το Toyota δεν πληρώνει τέλη κυκλοφορίας. Στην πράξη, εμείς κατά την οδηγική επαφή με το μοντέλο στο Βέλγιο πετύχαμε χωρίς να οδηγάμε κυνηγάμε την οικονομία 4,6 λτ./100 χλμ., άρα σε κανονική χρήση το νούμερο που ανακοινώνει η Toyota είναι αληθινό. Αν μάλιστα κινείστε αρκετά μέσα στην πόλη, τότε θα πετύχετε και χαμηλότερο νούμερο αφού θα κινείστε για περισσότερη ώρα ηλεκτρικά (ακόμη και κατά 70% συνολικά). Αλλωστε, αυτός είναι και ο προσανατολισμός του μοντέλου για αυτό και δεν έχουμε σοβαρή ένσταση για τις ράθυμες επιδόσεις του.
 
Περί τετρακίνητης έκδοσης (AWD-i)
Ένα σημαντικό στοιχείο που διαφοροποιεί το Yaris Cross απέναντι στον ανταγωνισμό είναι όπως είπαμε το γεγονός ότι βγαίνει ως 4κίνητο. Ωστόσο, μην φανταστείτε μία 4κίνηση που παίρνει κίνηση από τον κινητήρα μέσω άξονα μετάδοσης. Δεν υπάρχουν τέτοια πράγματα γιατί απλά έχει εγκατασταθεί ένας μικρός ηλεκτροκινητήρας 5 ίππων (3,9 kW) και 52 Nm στον πίσω άξονα (+90 κιλά σε σχέση με το 2κίνητο), ο οποίος εμπλέκεται όταν οι συνθήκες το απαιτούν, π.χ. στο χιόνι, στο σαθρό έδαφος ή σε εκκίνησης σε ανηφόρα. Αρα μην περιμένετε σκληροτράχηλες off-road ικανότητες, αλλά μία αισθητή βελτίωση της οδικής συμπεριφοράς εκεί που πρέπει (σ.σ. στην πράξη έχει αποτέλεσμα), αν και τα 17 εκατοστά απόστασης από το έδαφος και οι γωνίες προσέγγισης/ράμπας/φυγής (20/19/35 μοίρες αντίστοιχα) υπόσχονται ότι το Yaris Cross μπορεί να αφήσει εύκολα την άσφαλτο και να κινηθεί και στο χώμα.
 
Στο δρόμο: Στιβαρό, ευχάριστο και ευέλικτο
Τι ζητάς από ένα urban SUV οδηγικά; Να είναι ευέλικτο στην πόλη, ψηλό για να βλέπεις στις διασταυρώσεις, ασφαλές και ευχάριστο οδηγικά. Τι είναι στην πράξη το Yaris Cross; Όλα τα παραπάνω στον υπερθετικό. Κατά την οδηγική μας επαφή με το ιαπωνικό μοντέλο στις Βρυξέλες αρχικά μείναμε ευχαριστημένοι με το πάτημά του και την στιβαρότητα κατασκευής. Το πλαίσιο είναι δεμένο, η πλατφόρμα GA-B εξασφαλίζει ανάλαφρο πάτημα και το τιμόνι αν και ελαφρύ είναι καλό σε αίσθηση πληροφορώντας έτσι τον οδηγό για το τι κάνει και που βρίσκεται το αυτοκίνητο. Ok, συνολικά δεν είναι σούπερ απολαυστικό ή κοφτερό όσο π.χ. ένα Puma, Juke ή 2008, όμως το Yaris Cross σίγουρα δεν θα σε αφήσει παραπονεμένο. Η ανάρτηση από την άλλη χωρίς να είναι πολύ μαλακή τα καταφέρνει με τις ανωμαλίες του δρόμου, αν και κάποιες ένεκα των τροχών των 18 ιντσών με το 50άρι προφίλ περνούσαν στην καμπίνα.

Σε πιο σβέλτους ρυθμούς οι κλίσεις του αμαξώματος είναι περιορισμένες, το ψηλότερο κέντρο βάρους σε σχέση με το Yaris δεν επηρεάζει αρνητικά (ίσα ίσα στην υβριδική έκδοση οι μπαταρία συμβάλλει στο να διατηρηθεί αυτό χαμηλά), και το μόνο που θα ζητούσες είναι λιγότερο γρέζι από το κιβώτιο στο απότομο kickdown. Όμως, όπως είπαμε, πρόκειται για ένα urban SUV και σε αυτό το πεδίο δράσης το Yaris Cross τα καταφέρνει περίφημα. Το αυτόματο κιβώτιο είναι αγχολυτικό στην πόλη, η ορατότητα προς τα εμπρός και πίσω καλή, ενώ πολύ εύκολο είναι το αυτοκίνητο και στους ελιγμούς δικαιώνοντας έτσι την Toyota στο να κρατήσει compact τις εξωτερικές διαστάσεις του. Στα συν τέλος και η αίσθηση από το πεντάλ του φρένου δεδομένης της υβριδικής φύσης και τη λειτουργία ανάκτησης ενέργειας.
 
Η γνώμη μας
Ο ανταγωνισμός στην κατηγορία των B-SUV είναι αδυσώπητος, όμως το Yaris Cross έχει κάθε λόγο να κοιτάει ψηλά. Και αυτό όχι λόγω ονόματος, αλλά επειδή έχει τα φόντα. Σημαντικά πλεονεκτήματά του θεωρούμε πως είναι η υβριδική έκδοση, το high-tech προφίλ, o πλούσιος εξοπλισμός από τη βασική έκδοση Active και η τιμή εκκίνησης. Μας άρεσε επίσης η ευελιξία του και η οδική του συμπεριφορά, θα θέλαμε λίγο μεγαλύτερη ευρυχωρία, ενώ ανάλογα την περίσταση θα κοιτάζαμε και την 4κίνητη έκδοση αν και ανεβάζει το budget.

Προηγούμενη

Αν σου άρεσε: Kοινοποίησε το »
Σχολίασε το, στη σελίδα μας στο Facebook »

Mercedes
SEAT KATOXOS