Η κατηγορία των μίνι μοντέλων αποτελεί μια αρκετά δημοφιλή κατηγορία στην ελληνική αγορά. Η ευελιξία τους μέσα σε αστικά περιβάλλοντα, η εύκολη εύρεση θέση παρκαρίσματος και φυσικά η οικονομία στο καύσιμο είναι οι κύριοι λόγοι που οι αγοραστές επιλέγουν ένα αυτοκίνητο αυτής της κατηγορίας.
Εξάλλου τα τελευταία χρόνια η εξέλιξη της συγκεκριμένης κατηγορίας είναι ραγδαία. Εκεί που πριν λίγα χρόνια υπήρχαν μοντέλα μετρημένα στο δάχτυλα του ενός χεριού, πλέον στην αγορά θα βρείτε μοντέλα για όλα τα γούστα, αφού ανάμεσά τους θα συναντήσουμε μοντέλα διθέσια (smart fortwo), cabrio (Fiat 500c), ακόμα και 4Χ4 (Fiat Panda Cross, Suzuki Ignis), αλλά και πιο σπορ επιλογές, τις οποίες ωστόσο θα δούμε παρακάτω.
Στα σημαντικά όμως, πόσο καίνε στην πράξη αυτά τα μοντέλα; Όπως έδειξαν οι μετρήσεις μας σε περίπου 30 μίνι μοντέλα, είναι από τα πιο οικονομικά της αγοράς με την κατανάλωσή τους να κυμαίνεται από 5-6 λτ./100 χλμ. Πρωταθλητής οικονομίας σε αυτήν την κατηγορία αναδεικνύεται το Fiat Panda –που είναι και το πρώτο σε ταξινομήσεις- με τον 1,3 MTJ πετρελαιοκινητήρα των 95 ίππων (το μοναδικό diesel της κατηγορίας) με κατανάλωση 4,4 λτ./100 χλμ. Τέλος τα πιο δημοφιλή μοντέλα βάσει ταξινομήσεων για το 2017, Toyota Aygo και Ηyundai i10 στις μετρήσεις μας είχαν κατανάλωση 5,1 λτ/100 χλμ και 6,0 λτ/100 χλμ.(η βενζινοκίνητη έκδοση 1,2 λτ.) αντίστοιχα.
Οι πραγματικες καταναλωσεις ειναι σχετικες.Οι δικες σας δινουν μια εικονα κοντα στην πραγματικοτητα αλλα παιζουν πολλα ρολο οπως το φορτιο,οι καιρικες συνθηκες,η συντηρηση του αυτοκινητου,το ποσο βαρυ δεξι ποδι εχει ο καθενας,σε τι δρομους γινονται τα χλμ(πολη,επαρχια) κ.α. Εδω και 4 χρονια εχω το I20 1.1 CRDI και ποτε δεν ξεπερασα σε πραγματικα νουμερα τα 5 λιτρα.Το καλοκαιρι ειμαι στα 4,2 με 4,5 και το χειμωνα στα 4,7 με 5.Βεβαια η πλειοψηφια των χλμ ειναι επαρχιακα και τα 120 τα περναω ελαχιστες φορες.Οποτε ολα ειναι σχετικα.Επισης φιλος πωλητης με υπηρεσιακο αυτοκινητο megane 1.5dci με ηπια οδηγηση και αρκετα ταξιδια με ταχυτητα 130-140 σπανια βλεπει πανω απο 5 λιτρα.
Smart Forfour 0,9T 90ps με οδήγηση καθαρά εντός πόλης κάτω από 9λτ./100χλμ δε μου έχει πέσει! Το καλοκαίρι με κλιματισμό μπορεί να φτάσει και στα 12 λίτρα!
Τα υβριδικά θέλουν "προπόνηση" για να μάθει κάποιος να οδηγεί γρήγορα και με μικρή κατανάλωση. Οι περισσότεροι δημοσιογράφοι βγάζουν καταναλώσεις μεγαλύτερες από αυτές που επιτυγχάνει ο κάτοχος.
Οι πραγματικες καταναλωσεις ειναι σχετικες.Οι δικες σας δινουν μια εικονα κοντα στην πραγματικοτητα αλλα παιζουν πολλα ρολο οπως το φορτιο,οι καιρικες συνθηκες,η συντηρηση του αυτοκινητου,το ποσο βαρυ δεξι ποδι εχει ο καθενας,σε τι δρομους γινονται τα χλμ(πολη,επαρχια) κ.α. Εδω και 4 χρονια εχω το I20 1.1 CRDI και ποτε δεν ξεπερασα σε πραγματικα νουμερα τα 5 λιτρα.Το καλοκαιρι ειμαι στα 4,2 με 4,5 και το χειμωνα στα 4,7 με 5.Βεβαια η πλειοψηφια των χλμ ειναι επαρχιακα και τα 120 τα περναω ελαχιστες φορες.Οποτε ολα ειναι σχετικα.Επισης φιλος πωλητης με υπηρεσιακο αυτοκινητο megane 1.5dci με ηπια οδηγηση και αρκετα ταξιδια με ταχυτητα 130-140 σπανια βλεπει πανω απο 5 λιτρα.
Smart Forfour 0,9T 90ps με οδήγηση καθαρά εντός πόλης κάτω από 9λτ./100χλμ δε μου έχει πέσει! Το καλοκαίρι με κλιματισμό μπορεί να φτάσει και στα 12 λίτρα!
Τα υβριδικά θέλουν "προπόνηση" για να μάθει κάποιος να οδηγεί γρήγορα και με μικρή κατανάλωση. Οι περισσότεροι δημοσιογράφοι βγάζουν καταναλώσεις μεγαλύτερες από αυτές που επιτυγχάνει ο κάτοχος.
Κατανάλωση για το απλό Hyundai Tuscon 1,7 Diesel 115 HP υπάρχει παρακαλώ;