ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Κινητήρες-Κατανάλωση: Πώς «καίνε» γύρω στα 5,5 λτ./100 χλμ.;

9.256 Επισκέψεις στο άρθρο (29/3/2023)
Το σύστημα e-Hybrid της Fiat αποτελείται από έναν 1.500άρη βενζινοκινητήρα και ένα έξτρα ηλεκτρικό μοτέρ 20 ίππων, ενσωματωμένο στο αυτόματο κιβώτιο 7 σχέσεων.
2 Φωτογραφίες »

Το σύστημα e-Hybrid της Fiat αποτελείται από έναν 1.500άρη βενζινοκινητήρα και ένα έξτρα ηλεκτρικό μοτέρ 20 ίππων, ενσωματωμένο στο αυτόματο κιβώτιο 7 σχέσεων.

Με turbo κινητήρες 125+ ίππων, 7άρι αυτόματο κιβώτιο και ήπια υβριδικό κύκλωμα 48V, τα δύο SUVάκιa στοχεύουν στην μειωμένη κατανάλωση καυσίμου. Και σύμφωνα με τις εργοστασιακές μετρήσεις το καταφέρνουν, με τις Fiat και Ford να κάνουν λόγο για μέση κατανάλωση 5,4 λτ./100 χλμ.. Πώς το πετυχαίνουν;


Ο 1,0 EcoΒoost των 125 ίππων από μόνος του καταφέρνει και έχει εύρωστη λειτουργία σε μεγάλο φάσμα περιστροφής, ωστόσο το σημαντικότερο είναι πως τραβάει γερά από χαμηλά με αρωγό την ήπια υβριδική τεχνολογία της Ford.
2 Φωτογραφίες »

Ο 1,0 EcoΒoost των 125 ίππων από μόνος του καταφέρνει και έχει εύρωστη λειτουργία σε μεγάλο φάσμα περιστροφής, ωστόσο το σημαντικότερο είναι πως τραβάει γερά από χαμηλά με αρωγό την ήπια υβριδική τεχνολογία της Ford.

 
Στην περίπτωση του Fiat 500X έχουμε το νέο e-Hybrid σύστημα του Ομίλου Stellantis με την ήπια υβριδική τεχνολογία που έχουμε δει σε Jeep και Alfa Romeo. Βασικός πρωταγωνιστής είναι ένας 1.500άρης turbo βενζινοκινητήρας κύκλου Miller στον οποίο η βαλβίδα εισαγωγής παραμένει ανοιχτή περισσότερο από ότι σε έναν κινητήρα με κλασσικό κύκλο Otto). «Βγάζει» 130 ίππους και 240 Nm ροπής (μόλις στις 1.500 σ.α.λ.) και συνδυάζεται με ένα επίσης νέο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων, μέσα στο οποίο βρίσκεται και ο ηλεκτροκινητήρας απόδοσης 15 kW και (20 ίπποι). Έξτρα βλέπουμε και έναν  ηλεκτροκινητήρα BSG (Belt Starter Generator), όπως σε όλα τα ήπια υβριδικά που αναλαμβάνει τη φόρτιση της μπαταρίας των 48V και την ομαλή επανεκκίνηση του βενζινοκινητήρα. Στην πράξη, ο βασικός ηλεκτροκινητήρας μπορεί να κινεί από μόνος του το Fiat 500X στις εκκινήσεις, στα φανάρια ή στο παρκάρισμα/ξεπαρκάρισμα. Στην πόλη, δηλαδή, έχει μπόλικη... δουλειά, με το αντίστοιχο mild hybrid του Jeep Renegade να «καίει» 7,2 λτ./100 σύμφωνα με το AutoΤρίτη Test Center.
 
Ο πολυβραβευμένος 1.000άρης EcoBoost είναι το θερμικό μοτέρ που βρίσκουμε κάτω από το καπό του Ford Puma με την ήπια υβριδική τεχνολογία 48V. Μαζί με τα 125 βενζινοκίνητα άλογα το SUVάκι της Ford επωφελείται από ένα δεύτερο ηλεκτρικό μοτέρ ισχύος 16 ίππων (11,5 kW) και 50 Nm ροπής για έξτρα boost στις χαμηλές στροφές. Σε μία αερόψυκτη μπαταρία ιόντων λιθίου 0,38 kWh αποθηκεύεται η ενέργεια που ανακτάται από το φρενάρισμα, η οποία και χρησιμοποιείται για την τροφοδοσία των περιφερειακών ηλεκτρικών συστημάτων (π.χ. κλιματισμός). Κάπως έτσι το θερμικό μοτέρ απαλλάσσεται από ένα έξτρα μέρος φορτίων, για αυτό και η εργοστασιακή κατανάλωση των 5,4 λτ.. Στο AutoΤρίτη Test Center το αυτόματο Ford Puma των 125 «καίει» 7,2 λτ./100 χλμ..
 

Σελίδα 1Ποιο αυτόματο SUVάκι για να «καις» 5,5 λτ.; Fiat 500X ή Ford Puma;
Σελίδα 2Σχεδίαση, Εσωτερικό & Χώροι
Σελίδα 3Κινητήρες-Κατανάλωση: Πώς «καίνε» γύρω στα 5,5 λτ./100 χλμ.;
Σελίδα 4Οδική συμπεριφορά & η γνώμη μας
Σελίδα 5Μετρήσεις, τεχνικά χαρακτηριστικά & τιμές
Mercedes
AVON VS LINGLONG