Που είναι τα κιβώτια διπλού συμπλέκτη; Αν είναι τόσο καλά, γιατί δεν τα βλέπουμε παντού;
Το θυμάστε το πρώτο DSG που έφερε στην αγορά η VW πάνω από 10 χρόνια πριν; Εύκολο σαν αυτόματο; Με χαμηλή κατανάλωση σαν χειροκίνητο; Με γρήγορες αλλαγές σαν σειριακό. Ένα τόσο καλό κιβώτιο, πως δεν έγινε στάνταρ σε όλα τα αυτοκίνητα;
Οι προβλέψεις ήταν σίγουρες. Σε 5, σε δέκα χρόνια (από τότε) τα κιβώτια διπλού συμπλέκτη θα αντικαθιστούσαν τόσο τα παραδοσιακά αυτόματα όσο και τα μηχανικά. Η αποκλειστικότητα της VW στην τεχνολογία απαγόρεψε την γρήγορη εξάπλωσή της και σε άλλες μάρκες, και έτσι μέχρι να λήξει η ειδική σχέση της VW με την BorgWarner, τον κατασκευαστή των κιβωτίων, η αγορά είχε την επιλογή του διπλού συμπλέκτη μόνο στα γερμανικά μοντέλα του ομίλου.
Κιβώτια διπλού συμπλέκτη σήμερα φτιάχνουν πολλοί κατασκευαστές για λογαριασμό σχεδόν κάθε μάρκας. Από τη Ford μέχρι την Porsche και από την Hyundai μέχρι την Mercedes, το κιβώτιο διπλού συμπλέκτη είναι σχετικά κοινότυπο. Δεν είναι όμως δημοφιλές. Γιατί;
Πιθανώς γιατί η έμφαση έχει δοθεί στις επιδόσεις, και τα κιβώτια αυτά είναι αλήθεια ότι τις ευνοούν. Έτσι πολύς κόσμος τα θεωρεί αξεσουάρ επιδόσεων και δεν τα προτιμά για το δικό του, απλό μοντέλο.
Πιθανώς γιατί το κόστος παραμένει συγκρίσιμο με του αυτόματου και έτσι είναι υψηλό. Πιο πιθανό είναι όμως ότι ο περισσότερος κόσμος δεν ξέρει καν τη διαφορά μεταξύ του ενός και του άλλου «αυτόματου» κιβωτίου. Τι διπλός συμπλέκτης, τι μετατροπέας ροπής; Λίγοι ενδιαφέρονται για τις τεχνικές διαφορές. Όλες οι φήμες για τα αυτόματα, κακές, λάθος, παρωχημένες, παραμένουν και για του διπλού συμπλέκτη. Η αρνητικότητα πέρασε όπως ήταν.
Αυτό δεν σημαίνει πως τα κιβώτια αυτά δεν περπάτησαν. Την πενταετία 2012-2017 τα κιβώτια διπλού συμπλέκτη πήγαν 6 μονάδες πάνω παγκοσμίως, σχεδόν στο 9%, πάνω από διπλάσιο μερίδιο αγοράς. Την ίδια στιγμή τα αυτόματα συρρικνώθηκαν από το 36% στο 31%, δηλαδή 5 μονάδες, ενώ μείωση είδαν και τα χειροκίνητα έπεσαν 3 μονάδες.
Είναι εμφανές πως ο διπλός συμπλέκτης έφερε κάποιους οδηγούς στο «αυτόματο» από το χειροκίνητο, αλλά ήταν μάλλον οι οδηγοί του παραδοσιακού αυτόματου που πήγαν στο διπλό συμπλέκτη. Όμως το μέλλον δεν φαίνεται τόσο θετικό.
Η BMW, δια στόματος του επικεφαλής του τομέα M, φαίνεται να γυρίζει στο κλασσικό αυτόματο, ενώ τέτοιες κινήσεις βλέπουμε και από άλλες μάρκες, όπως η Kia στο καινούργιο Stinger αλλά και τα μεγαλύτερα Audi και οι Jaguar.
Τα νέα αυτόματα είναι πλέον πιο γρήγορα, πιο ήπια, πιο οικονομικά και μάλλον φθηνότερα από τα κιβώτια διπλού συμπλέκτη. Και έτσι φαίνεται πως θα προτιμηθούν.
Εσείς όμως; Τι προτιμάτε; Κλασσικό αυτόματο, διπλού συμπλέκτη, ή χειροκίνητο; Κι αν δε θέλετε τρίτο πεντάλ, θα πάτε σε κλασσικό ή σε κιβώτιο διπλού συμπλέκτη; Τι λέτε;
Είμαι δυστυχώς κάτοχος και χρήστης του dsg7 της vw. Στα 7 σχεδόν χρόνια χρήσης με μόλις 65000 χλμ το κιβώτιο έχει χαλάσει 3 φορές. Στο επόμενο μηχανικό, για να έχω το κεφάλι μου ήσυχο
Οδηγώ αυτόματο εδώ και 20 χρόνια (Micra CVT και Fiesta EST ημιαυτόματο). Είχα αλλάξει από χειροκίνητο, λόγω φλεγμονής στο αριστερό γόνατο, η οποία υποτροπίαζε από το συνεχές πάτημα του συμπλέκτη. Πέραν αυτού όμως, συστήνω το αυτόματο ανεπιφύλακτα : άνετη, πολιτισμένη, ενδιαφέρουσα και απολαυστική οδήγηση. Έχω οδηγήσει το DSG της VW και είναι ο ορισμός της οδηγητικής ηδονής, καταπληκτικό. Λόγω των προβλημάτων τους όμως, (διαπιστωμένα και καταγεγραμμένα), θα πήγαινα σε κλασσικό αυτόματο (μετατροπέα ροπής) και δευτερευόντως σε CVT (ιαπωνικής μάρκας, είναι δάσκαλοι σε αυτό - αν και όχι χωρίς προβλήματα), το οποίο είναι επίσης ιδιαιτέρως απολαυστικό.
Πόσοι επιλέγουν μοντέλο με βάση το είδος του κιβωτίου ταχυτήτων; Αν τα κιβώτια διπλού συμπλέκτη δεν περπατάνε, δεν οφείλεται στους καταναλωτές αλλά στους κατασκευαστές που δεν τα προσφέρουν στα μοντέλα τους.
Πολύ πρόσφατα επισκεπτόμενος αντιπροσωπεία της SKODA είχα την τυχη να μιλήσω με 2 επαγγελματίες οδηγούς ταξί που οδηγούσαν Octavia με DSG και δεν μου είπαν κάποιο αρνητικό. Μάλιστα ο ένας (ήταν πιο ομιλητικός) είχε διανύσει 600.000km με ένα κιβώτιο DSG και μετά το αντικατέστησε λόγω προβλήματος δίσκων (όχι mechatronic) με ένα άλλο μεταχειρισμένο το οποίο έως τη στιγμή της συνάντησης στο συνεργείο είχε διανύσει πολλά χιλιόμετρα επιπλέον. Η ερώτησή μου ήταν ακριβώς αυτή: "Αν βγάζει βλάβες, πόσο καλό είναι" και η απάντηση του οδηγού αφοπλιστική "Αν κάνεις τα service του όπως ακριβώς περιγράφει ο κατασκευαστής είναι απροβλημάτιστο! Αν όμως επισκέπτεσαι το κάθε συνεργείο και του βάζεις τις πιο φτηνές βαλβολίνες με 60€ π.χ. σε ένα μήνα θα το έχεις κάψει το κιβώτιο όπως πολλοί γνωστοί μου". Βέβαια εγώ προσωπικά δεν του δίνω γκάζια με 1η-2α αλλά προοδευτικά, αυτό όμως το κάνουν όλοι οι επαγγελματίες είτε με χειροκίνητο είτε με αυτόματο". Μετά από αυτά τα λόγια, δεν βλέπω το λόγο να μην το επιλέξει κάποιος...
Το έχω ξαναγράψει. Το καλύτερο κιβώτιο είναι το "μη κιβώτιο", δηλαδή αυτό της μιας σχέσης εμπρός και μιας όπισθεν, που διαθέτουν τα υβριδικά και τα ηλεκτρικά. Προς το παρόν, για χαμηλό κόστος χειροκίνητο, για άνεση το σύγχρονο αυτόματο (χωρίς μόνιμη ολίσθηση στον μετατροπέα). Στην τελευταία περίπτωση όμως, πολλά εξαρτώνται από τη φιλοσοφία διαχείρισής του από τα ηλεκτρονικά.
Είμαι δυστυχώς κάτοχος και χρήστης του dsg7 της vw. Στα 7 σχεδόν χρόνια χρήσης με μόλις 65000 χλμ το κιβώτιο έχει χαλάσει 3 φορές. Στο επόμενο μηχανικό, για να έχω το κεφάλι μου ήσυχο
ΚΆΝΈΊΣ ΔΕΝ ΆΝΆΦΈΡΈΤΆΊ ΣΤΉΝ ΠΌΛΎΠΛΌΚΌΤΉΤΆ ΚΆΘΕ ΤΗΝ ΈΝ ΓΈΝΈΊ ΆΞΊΌΠΊΣΤΊΆ ΤΌΤΕ ΣΥΣΤΉΜΑΤΌΣ ΔΊΠΛΌΎ ΣΥΜΠΛΈΚΤΗ ΣΈ ΒΆΘΌΣ ΧΡΌΝΌΎ.ΤΆ ΚΛΑΣΣΙΚΆ ΣΥΣΤΉΜΑΤΆ ΜΈ ΜΈΤΆΤΡΌΠΈΆ ΡΟΠΉΣ ΚΎΚΛΌΦΌΡΌΎΝ 70 ΧΡΌΝΙΑ..
Το DSG το έβγαλε η vw στην αγορά πριν 15 χρόνια (2003) με το VW Golf mk4 R32 το πρώτο αυτοκίνητο παραγωγής παγκοσμίος με DSG και όχι πριν 10...
@autotriti: ξεχάσατε να αναφέρετε τα CVT που προτιμούνται ευρέως από την Ιαπωνική σχολή...
Οδηγώ αυτόματο εδώ και 20 χρόνια (Micra CVT και Fiesta EST ημιαυτόματο). Είχα αλλάξει από χειροκίνητο, λόγω φλεγμονής στο αριστερό γόνατο, η οποία υποτροπίαζε από το συνεχές πάτημα του συμπλέκτη. Πέραν αυτού όμως, συστήνω το αυτόματο ανεπιφύλακτα : άνετη, πολιτισμένη, ενδιαφέρουσα και απολαυστική οδήγηση. Έχω οδηγήσει το DSG της VW και είναι ο ορισμός της οδηγητικής ηδονής, καταπληκτικό. Λόγω των προβλημάτων τους όμως, (διαπιστωμένα και καταγεγραμμένα), θα πήγαινα σε κλασσικό αυτόματο (μετατροπέα ροπής) και δευτερευόντως σε CVT (ιαπωνικής μάρκας, είναι δάσκαλοι σε αυτό - αν και όχι χωρίς προβλήματα), το οποίο είναι επίσης ιδιαιτέρως απολαυστικό.
Πόσοι επιλέγουν μοντέλο με βάση το είδος του κιβωτίου ταχυτήτων; Αν τα κιβώτια διπλού συμπλέκτη δεν περπατάνε, δεν οφείλεται στους καταναλωτές αλλά στους κατασκευαστές που δεν τα προσφέρουν στα μοντέλα τους.
Πολύ πρόσφατα επισκεπτόμενος αντιπροσωπεία της SKODA είχα την τυχη να μιλήσω με 2 επαγγελματίες οδηγούς ταξί που οδηγούσαν Octavia με DSG και δεν μου είπαν κάποιο αρνητικό. Μάλιστα ο ένας (ήταν πιο ομιλητικός) είχε διανύσει 600.000km με ένα κιβώτιο DSG και μετά το αντικατέστησε λόγω προβλήματος δίσκων (όχι mechatronic) με ένα άλλο μεταχειρισμένο το οποίο έως τη στιγμή της συνάντησης στο συνεργείο είχε διανύσει πολλά χιλιόμετρα επιπλέον. Η ερώτησή μου ήταν ακριβώς αυτή: "Αν βγάζει βλάβες, πόσο καλό είναι" και η απάντηση του οδηγού αφοπλιστική "Αν κάνεις τα service του όπως ακριβώς περιγράφει ο κατασκευαστής είναι απροβλημάτιστο! Αν όμως επισκέπτεσαι το κάθε συνεργείο και του βάζεις τις πιο φτηνές βαλβολίνες με 60€ π.χ. σε ένα μήνα θα το έχεις κάψει το κιβώτιο όπως πολλοί γνωστοί μου". Βέβαια εγώ προσωπικά δεν του δίνω γκάζια με 1η-2α αλλά προοδευτικά, αυτό όμως το κάνουν όλοι οι επαγγελματίες είτε με χειροκίνητο είτε με αυτόματο". Μετά από αυτά τα λόγια, δεν βλέπω το λόγο να μην το επιλέξει κάποιος...
Το έχω ξαναγράψει. Το καλύτερο κιβώτιο είναι το "μη κιβώτιο", δηλαδή αυτό της μιας σχέσης εμπρός και μιας όπισθεν, που διαθέτουν τα υβριδικά και τα ηλεκτρικά. Προς το παρόν, για χαμηλό κόστος χειροκίνητο, για άνεση το σύγχρονο αυτόματο (χωρίς μόνιμη ολίσθηση στον μετατροπέα). Στην τελευταία περίπτωση όμως, πολλά εξαρτώνται από τη φιλοσοφία διαχείρισής του από τα ηλεκτρονικά.