Μικρό είναι το μάτι σου: Το νέο Audi A1 είναι μικρό σε διαστάσεις, αλλά σε χαρακτήρα, ποιότητα και τεχνολογία θέτει νέα στάνταρ όντας πλέον μια πραγματικά premium επιλογή στην κατηγορία των supermini.
What is new
- 2η γενιά A1
- Mόνο ως 5θυρο Sportback
- 1,0 ΤSI με 116 ίππους
- Καίει 6.8 λτ./100 χλμ.
- Από 22.200 ευρώ (25.630 με S-Tronic)
Πριν από 8 χρόνια, η Audi θέλησε να βρει μια απάντηση στην εμπορική και συναισθηματική επιτυχία του MINI. Η πράξη των πωλήσεων έδειξε πως το πρώτο Α1 τα βρήκε ολίγον μπαστούνια μιας και δεν κατάφερε όσα οι άνθρωποι της φίρμας, με τους 4 τεμνόμενους κύκλους, περίμεναν.
Aχρωμη σχεδίαση, μέτρια ευρυχωρία, χαλαρό οδηγικά ταμπεραμέντο και υψηλή τιμή ήταν κυρίως τα στοιχεία, που δεν άφησαν το μικρό της Audi να δρέψει εμπορικές δάφνες, όταν μάλιστα ο εσωτερικός (από πλευράς μεγέθους) ανταγωνισμός των SΕΑΤ Ibiza, Skoda Fabia και VW Polo, πρόσφεραν ίδια τεχνολογία με πολύ παραπάνω πρακτικότητα και (ειδικά τα δύο πρώτα) σαφώς ελκυστικότερες τιμές. Η Audi δεν θα μπορούσε να μείνει με τα χέρια σταυρωμένα ή να διακόψει την παραγωγή του Α1, όπως έκανε με το Α2 κάποτε, το πρώτο εντελώς αλουμινένιο μικρό στην ιστορία της αυτοκίνησης.
Έτσι εξέλιξε το νέο A1, το οποίο δοκιμάζουμε στην Ελλάδα στην έκδοση 30 TFSI με 1.000άρη κινητήρα 115 ίππων και 7τάχυτο ημιαυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη S-Tronic.
Επέστρεψε με σχεδίαση που τα «σπάει»
Φυσικά, η δεύτερη γενιά του Audi A1 βασίζεται στην τρέχουσα πλατφόρμα MQB A0, ενώ η βάση του προκατόχου ήταν η παλαιότερη πλατφόρμα PQ 25. Αυτή τη φορά δεν θα είναι διαθέσιμο σε 3θυρη έκδοση, παρά μόνο σε 5θυρη Sportback, αφού στο προηγούμενο μοντέλο 80% των πωλήσεων αφορούσε αυτή. Μέχρι στιγμής, το Audi A1 κατασκευαζόταν στις Βρυξέλλες του Βελγίου, ωστόσο το νέο συναρμολογείται στο εργοστάσιο της SEAT στο Μαρτορέλ, πέριξ της Βαρκελώνης.
Αυτά δεν ενδιαφέρουν και πολύ όμως τον υποψήφιο αγοραστή σε αντίθεση με τον σχεδιασμό, που καλώς ή κακώς είναι το πρώτο που τραβάει το ενδιαφέρον σε ένα αυτοκίνητο. Και οι σχεδιαστές της Audi κατάφεραν να δώσουν στο νέο A1, αυτό που του έλειπε: Χαρακτήρα. Έχοντας μεγαλώσει αισθητά, το νέο A1 έχει φτάσει στα 4,029 μ. και σε συνδυασμό με τη νέα γραμμή σχεδίασης δείχνει πιο αιχμηρό από πριν, ειδικά στην έκδοση S-Line με τους επιθετικούς προφυλακτήρες.
Όλα τα λεφτά είναι η θεόρατη εξάγωνη μάσκα μπροστά, ενώ λατρέψαμε τις αναφορές στο Urquattro, όπως για παράδειγμα οι τρεις μικρές εισαγωγές μπροστά, κάτω από το καπό. Οι γρίλιες είναι τοποθετημένες χαμηλότερα από πριν, τα φτερά των τροχών εμφανίζονται τονισμένα, οι φαρδιές κολόνες C και η γραμμή οροφής θυμίζουν το τρέχον Q2. Το μυώδες πίσω μέρος «δένει» αρμονικά, ενώ όπως και στα μπροστινά έτσι και στα πίσω φώτα υπάρχει ένα γραφικό σε στυλ βέλους. Επιτέλους το A1 σε κάνει να το κοιτάξεις!
Από 22.200 ευρώ
Προς το παρόν, το νέο Audi A1 είναι διαθέσιμο μόνο στην έκδοση 30 TFSI (συνεχίζει να μας μπερδεύει η γερμανική φίρμα με τους αριθμούς που χρησιμοποιεί για να ονομάσει τις διάφορες εκδόσεις κινητήρα) σε επίπεδο εξοπλισμού Advanced ή S-Line με χειροκίνητο 6τάχυτο κιβώτιο ή 7άρι ημιαυτόματο διπλού συμπλέκτη S-Tronic. H βασική τιμή του A1 είναι τσουχτερή για τα λαϊκά στρώματα, αφού είναι στις 22.200 ευρώ, χωρίς μάλιστα ο εξοπλισμός να είναι αντίστοιχος. Ακόμα πιο αλμυρό γίνεται το Α1 με το S-Tronic κιβώτιο μιας και ανεβαίνει στα 25.630 ευρώ. Η χειροκίνητη έκδοση S-Line, η οποία έχει πιο σπορτίφ χαρακτηριστικά, κοστίζει 23.810 ευρώ, ενώ η αντίστοιχη S-Tronic φτάνει στα 25.890 ευρώ.
Οι τιμές ανεβαίνουν ακόμα υψηλότερα αν αρχίσει κανείς να αξιοποιεί το μεγάλο κατάλογο των έξτρα και τις πολλές δυνατότητες εξατομίκευσης. Δεν θα κάτσουμε να υπολογίσουμε, αλλά η Audi μιλάει για ένα εκατομμύριο ξεχωριστές δυνατότητες. Υπάρχουν διαθέσιμα οχτώ εξωτερικά χρώματα και δύο χρώματα αντίθεσης για την οροφή, οπτικά πακέτα και ούτω καθεξής, ενώ ολόκληρος ο εξοπλισμός στο εξωτερικό και στο εσωτερικό μπορεί τώρα να συνδυαστεί ελεύθερα.
Εξωτερικά πανέμορφο, εσωτερικά τα έκαναν θάλασσα... Αυτό το τεράστιο καλοριφέρ μπροστά στον συνοδηγό τι το ήθελαν? Όσο για τον χώρο αποσκευών... εντάξει μιλάμε ότι πέφτει πολύ δούλεμα... αν κρίνω απο τη φωτογραφία, ούτε 290 λίτρα!! Και φυσικά τιμή στο διάστημα... Βλέπεις είναι "Premium"
Συμφωνώ με τον Νίκο, εσωτερικό το βάσανο του ψυχαναγκαστικού, κι αν δεν είσαι, θα γίνεις με το να μπαίνεις κάθε μέρα και να βλέπεις αυτή την ανισορροπία των επίπεδων επιφανειών μπροστά σου. Και οι γρίλιες του αερισμού, το αποκορύφωμα. Αν το αφήνανε πιο απλό θα ήτανε καλύτερο. Για την τιμή, premium γαρ. Θα αγοραστεί από αυτούς που θέλουν audi.
Τα Audi είναι πραγματικά τέλεια αυτοκίνητα, προσφέρουν ταχύτητα και άνεση εγώ έχω πάρει το Audi A1 Sportback https://www.audi.gr/gr/web/el/models/a1/a1-sportback.html και ήταν η καλύτερη επιλογή που θα μπορούσα να είχα κάνει. Είναι ένα αμαξι που σίγουρα αξίζει τα λεφτά του.
335 λίτρα είναι πάνω από τον μέσο όρο της κατηγορίας χώρου πίσω! Και ο άλλος το βγάλε με το μάτι 290 πριν διαβάσει καν! Καφενειακη κριτικη δλδ. Όσο για τους αεραγωγούς και την ασυμετρια, ο άλλος λέει θα μπαινεις και θα παθαίνεις! Πολύ γέλιο. Εσείς μπείτε σε όλα τα άλλα που είναι φωτοτυπίες.Ε το ζόρι να βρούν αρνητικά επειδή ξέρουν ότι δε θα πάρουν ποτέ! Ελαφρώς μεταχειρισμένο στα 15 χιλιάρικα και λίγο παραπάνω σε 2 χρονάκια η μόνη επιλογή το A1...
Εξωτερικά πανέμορφο, εσωτερικά τα έκαναν θάλασσα... Αυτό το τεράστιο καλοριφέρ μπροστά στον συνοδηγό τι το ήθελαν? Όσο για τον χώρο αποσκευών... εντάξει μιλάμε ότι πέφτει πολύ δούλεμα... αν κρίνω απο τη φωτογραφία, ούτε 290 λίτρα!! Και φυσικά τιμή στο διάστημα... Βλέπεις είναι "Premium"
Συμφωνώ με τον Νίκο, εσωτερικό το βάσανο του ψυχαναγκαστικού, κι αν δεν είσαι, θα γίνεις με το να μπαίνεις κάθε μέρα και να βλέπεις αυτή την ανισορροπία των επίπεδων επιφανειών μπροστά σου. Και οι γρίλιες του αερισμού, το αποκορύφωμα. Αν το αφήνανε πιο απλό θα ήτανε καλύτερο. Για την τιμή, premium γαρ. Θα αγοραστεί από αυτούς που θέλουν audi.
Τα Audi είναι πραγματικά τέλεια αυτοκίνητα, προσφέρουν ταχύτητα και άνεση εγώ έχω πάρει το Audi A1 Sportback https://www.audi.gr/gr/web/el/models/a1/a1-sportback.html και ήταν η καλύτερη επιλογή που θα μπορούσα να είχα κάνει. Είναι ένα αμαξι που σίγουρα αξίζει τα λεφτά του.
335 λίτρα είναι πάνω από τον μέσο όρο της κατηγορίας χώρου πίσω! Και ο άλλος το βγάλε με το μάτι 290 πριν διαβάσει καν! Καφενειακη κριτικη δλδ. Όσο για τους αεραγωγούς και την ασυμετρια, ο άλλος λέει θα μπαινεις και θα παθαίνεις! Πολύ γέλιο. Εσείς μπείτε σε όλα τα άλλα που είναι φωτοτυπίες.Ε το ζόρι να βρούν αρνητικά επειδή ξέρουν ότι δε θα πάρουν ποτέ! Ελαφρώς μεταχειρισμένο στα 15 χιλιάρικα και λίγο παραπάνω σε 2 χρονάκια η μόνη επιλογή το A1...