To Clio προσφέρει στον οδηγό του τη δυνατότητα να επιλέξει το καύσιμο που χρησιμοποιεί. Στην περίπτωση του υγραερίου καταναλώνει 5,5 ευρώ/100 χλμ..
Με επίκεντρο την οικονομία…
120.333 Επισκέψεις στο άρθρο (6/6/2020)
Ανεξάρτητα από τον διαφορετικό δρόμο που ακολουθούν στην τεχνολογία των κινητήρων τους, είναι ξεκάθαρος ο οικονομικός στη χρήση χαρακτήρας και στα τρία μοντέλα.
Το υβριδικό Yaris που χρησιμοποιεί βενζίνη όταν δεν υπάρχει ενέργεια στις μπαταρίες του συστήματός του αλλά και όταν απαιτείται επιπλέον δύναμη για την κίνησή του, καταναλώνει σύμφωνα με την Toyota μόλις 2,9λτ./100 χλμ. Αυτό μεταφράζεται σε μόλις 3,82 ευρώ κόστος για κάθε 100 χλμ. (με τιμή βενζίνης στα 1,319 ευρώ/λίτρο) σε μεικτές συνθήκες οδήγησης, αλλά και ακόμα λιγότερο κόστος αν μιλάμε για αστικό κύκλο κίνησης, εκεί όπου χρησιμοποιεί περισσότερο το υβριδικό σύστημα κίνησής του. Σαφές πλεονέκτημα έναντι των άλλων δύο τεχνολογιών είναι φυσικά το γεγονός πως βενζίνη διαθέτουν όλα τα πρατήρια.
Το Renault Clio LPG σε αυτή την έκδοση διπλού καυσίμου (LPG-βενζίνης) καταναλώνει σύμφωνα με την εταιρεία 5,4 λτ./100 χλμ. αν επιλεχθεί ως καύσιμο η βενζίνη και 7,7 λτ. αντίστοιχα αν επιλεχθεί ως καύσιμο το υγραέριο, ανάλογα με την επιθυμία του οδηγού του. Αυτό συνεπάγεται πως στην πρώτη περίπτωση χρειάζεται 7,1 ευρώ/100 χλμ. ενώ παρά την μεγαλύτερη κατανάλωση υγραερίου, η χαμηλότερη τιμή του ως καύσιμο (0,710 ευρώ/λίτρο), ορίζει κόστος κάτι λιγότερο από 5,5 ευρώ για κάθε 100 χλμ. Το πλεονέκτημα του Clio LPG είναι πως μπορεί να λειτουργεί με όποιο καύσιμο επιθυμεί ο οδηγός του, ενώ αν και ως καύσιμο διατίθεται σε λιγότερα πρατήρια από τη βενζίνη, αυτό δεν συνιστά σημαντικό πρόβλημα.
Το Polo TGI καταναλώνει αρχικά το φυσικό αέριο που βρίσκεται στις δεξαμενές του και όταν αυτό τελειώσει τότε περνάει αυτόματα στη βενζίνη. Αυτό σημαίνει πως είναι απαραίτητος ο ανεφοδιασμός του με φυσικό αέριο, αφού με 9 λίτρα ρεζερβουάρ βενζίνης, η χρήση της αποκτά έναν βοηθητικό ρόλο και χάνεται το μεγάλο του πλεονέκτημα που είναι σαφώς η ιδιαίτερα χαμηλή κατανάλωση. Πιο συγκεκριμένα, η VW αναφέρει πως το Polo TGI χρειάζεται 3,3 κιλά CNG για κάθε 100 χλμ. που με βάση την τιμή του (0,834 ευρώ/κιλό) σημαίνει πως απαιτεί μόλις 2,75 ευρώ/100 χλμ. και είναι έτσι το πιο οικονομικό μεταξύ των τριών μοντέλων. Στην εξίσωση πάντως πρέπει να μπει και το γεγονός πως οι σταθμοί ανεφοδιασμού φυσικού αερίου είναι λίγοι (8 στην Αττική και 14 συνολικά στην επικράτεια) ωστόσο με 400+ χλμ. αυτονομίας που προσφέρει με αυτό το καύσιμο, χρειάζεται απλά ένα σωστό πλάνο επισκέψεων σε αυτά.