Ο 1.500άρης κινητήρας diesel της Renault αποτελεί έναν από τους πιο δημοφιλείς κινητήρες χαμηλομεσαίου κυβισμού παγκοσμίως, αφού χρησιμοποιείται από 5 κατασκευαστές αυτοκινήτων με μεγάλη επιτυχία.
Είθισται στη σύγχρονη εποχή να αλλάζουμε συνεχώς αντικείμενα στην αέναη αναζήτηση να έχουμε πάντοτε το πιο καινούργιο και πιο σύγχρονο. Κάτι αντίστοιχο συμβαίνει και με τους κινητήρες των αυτοκινήτων όπου οι κατασκευαστές τους συχνά παρουσιάζουν καινούργιες εκδόσεις με τεχνολογίες αιχμής.
Ωστόσο, υπάρχει και η περίπτωση του «αν κάτι δουλεύει μην το πειράζεις». Σε αυτήν ανήκει ο κινητήρας 1,5 dCi της Renault μιας και κατασκευάζεται από το 2001, αλλά συνεχίζει με τεράστια επιτυχία μέχρι και σήμερα. Φυσικά, δεν έχει μείνει ίδιος στο πέρασμα του χρόνου, αλλά έχουν γίνει ριζικές βελτιώσεις ώστε να πληροί τις προδιαγραφές εκπομπών ρύπων ενσωματώνοντας ασφαλώς διάφορες τεχνολογικές εξελίξεις.
Απόδειξη, συνεχίζει και αποτελεί έναν best seller κινητήρα σε αυτά το εύρος κυβισμού κινώντας πολλά μοντέλα και εκδόσεις στην σύγχρονη αυτοκίνηση. Χρησιμοποιείται τόσο από την Renault, όσο και από άλλα μοντέλα της συνεργασίας με τη Nissan, με αποτέλεσμα να βρίσκεται -για παράδειγμα- τόσο κάτω από το καπό του Clio, όσο και του Nissan Qashqai, ενώ απόρροια της συνεργασίας του Renault-Nissan Group με την Mercedes, κινεί μέχρι και την Mercedes A-Class!
Μετά από όλα τα παραπάνω, λοιπόν, ας τον δούμε πιο αναλυτικά…