Ο 1,5 dCi αποτελεί μια ιδιαίτερη περίπτωση κινητήρα σε ό,τι αφορά τις βαλβίδες γιατί έχει συνολικά 8, μία εισαγωγής και μία εξαγωγής ανά κύλινδρο. Αυτή η επιλογή έχει σαν άμεση συνέπεια την χρήση μόνο ενός εκκεντροφόρου επικεφαλής αφού δεν απαιτείται κάτι περισσότερο για τον έλεγχο των 8 βαλβίδων. Αυτό σαν αποτέλεσμα έχει την μείωση της πολυπλοκότητας που θα συνεπαγόταν η ύπαρξη 16 βαλβίδων σε συνδυασμό με έναν δεύτερο εκκεντροφόρο.
Σε ότι αφορά την γεωμετρία του, είναι τυπικά υποτετράγωνη με διάμετρο εμβόλου 76 χλστ. και διαδρομή 80,5 χλστ. γεωμετρία που χρησιμοποιείται καθολικά σε κινητήρες πετρελαίου και σχεδόν καθολικά σε υπερπληρωμένους κινητήρες βενζίνης, επιλογή που ευνοεί την ανάπτυξη ροπής και τον θερμικό βαθμό απόδοσης με μόνο μειονέκτημα την ανάπτυξη στροφών η οποία όμως δεν έχει καμία σημασία σε κινητήρες πετρελαίου.
Αναφορικά με την επιλογή των υλικών του κινητήρα, το σώμα του είναι κατασκευασμένο από χυτοσίδηρο με την κεφαλή των κυλίνδρων από αλουμίνιο, ενώ υπάρχει και ειδική επίστρωση DLC (diamond like carbon) στα σημεία επαφής των εκκέντρων αυξάνοντας σημαντικά την αντοχή και την αξιοπιστία.