2 Φωτογραφίες »
Το χαμηλής αδράνειας turbo του Honda 1.5 VTEC.
Από turbo πως πάμε;
135.673 Επισκέψεις στο άρθρο
Σε αυτό το μοτέρ η Honda έκανε χρήση ενός χαμηλής αδράνειας turbo για εξαιρετική απόκριση και χαμηλή υστέρηση (turbo lag), μονής διόδου εισαγωγής (single-scroll). Η ενσωμάτωση twin scroll θα βοηθούσε περαιτέρω ενδεχομένως την ελαστικότητα του κινητήρα, αλλά η Honda έκρινε πως δεν χρειάζεται. Η wastegate ελέγχεται μέσω ενός μικρού ηλεκτροκινητήρα εξασφαλίζοντας ακαριαία απόκριση και ελέγχοντας με μεγάλη ακρίβεια την πίεση υπερπλήρωσης.
Το παραδοσιακό μειονέκτημα των turbo κινητήρων που είναι η ανάγκη για εμπλουτισμό του μείγματος προκειμένου να βελτιωθεί η ψύξη του κινητήρα, έχει αντιμετωπιστεί από την Honda με 2 τρόπους: Ο πρώτος είναι κάνοντας την πολλαπλή εξαγωγής και την κυλινδροκεφαλή ένα κομμάτι. Έτσι, η πολλαπλή εξαγωγής ψύχεται από το ψυκτικό κύκλωμα της κυλινδροκεφαλής ρίχνοντας τις θερμοκρασίες, ενώ επίσης οι 8 βαλβίδες εξαγωγής διαθέτουν επίστρωση από νάτριο το οποίο φημίζεται για την θερμική του αγωγιμότητα (χρησιμοποιείται ακόμα και σε πυρηνικούς αντιδραστήρες), συνεπώς δεν χρειάζεται εμπλουτισμός του μείγματος για την ψύξη τους. Η μείωση της ανάγκης για εμπλουτισμό του μείγματος, έχει ως τελικό αποτέλεσμα την μείωση της κατανάλωσης καυσίμου.
Το παραδοσιακό μειονέκτημα των turbo κινητήρων που είναι η ανάγκη για εμπλουτισμό του μείγματος προκειμένου να βελτιωθεί η ψύξη του κινητήρα, έχει αντιμετωπιστεί από την Honda με 2 τρόπους: Ο πρώτος είναι κάνοντας την πολλαπλή εξαγωγής και την κυλινδροκεφαλή ένα κομμάτι. Έτσι, η πολλαπλή εξαγωγής ψύχεται από το ψυκτικό κύκλωμα της κυλινδροκεφαλής ρίχνοντας τις θερμοκρασίες, ενώ επίσης οι 8 βαλβίδες εξαγωγής διαθέτουν επίστρωση από νάτριο το οποίο φημίζεται για την θερμική του αγωγιμότητα (χρησιμοποιείται ακόμα και σε πυρηνικούς αντιδραστήρες), συνεπώς δεν χρειάζεται εμπλουτισμός του μείγματος για την ψύξη τους. Η μείωση της ανάγκης για εμπλουτισμό του μείγματος, έχει ως τελικό αποτέλεσμα την μείωση της κατανάλωσης καυσίμου.
Σελίδα 1 | Όταν η Honda «πάντρεψε» VTEC & turbo και το αποτέλεσμα το ζηλεψαν όλοι |
Σελίδα 2 | Από turbo πως πάμε; |
Σελίδα 3 | Επιμέρους τεχνικά |
Σελίδα 4 | Απόδοση-Συνεργασία με κιβώτια |