ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Από το υδραυλικό στο «ηλεκτρικό» τιμόνι του σήμερα. Πόσο διαφέρουν;

 Σχολιάστε 
120.046 Επισκέψεις στο άρθρο
Από το υδραυλικό στο «ηλεκτρικό» τιμόνι του σήμερα. Πόσο διαφέρουν;
4 Φωτογραφίες »

- Πρώτα είχαμε το μηχανικό τιμόνι που ήταν βαρύ & δύσχρηστο
- Το υδραυλικό τιμόνι έφερε επανάσταση, όμως έχει πολλά μέρη & «τραβάει» ισχύ από τον κινητήρα
- Μετά ήρθε η ηλεκτρική υποβοήθηση που δε χρειάζεται ιμάντα από το στρόφαλο για να δουλέψει και άρα κερδίζει άλογα & κατανάλωση
- Υπάρχει και νέο σύστημα χωρίς κολόνα τιμονιού που αλλάζει στροφές αναλόγως αν πηγαίνεις αργά ή γρήγορα

Από την κολώνα του τιμονιού στα μέρη της κρεμαγιέρας, τα ακρόμπαρα & τα ημίμπαρα


Πως μεταφέρεται η κίνηση αυτή στους τροχούς; Τι γίνεται από τη στιγμή που τα χέρια μας στρίβουν το τιμόνι προς μια κατεύθυνση;

Πως μεταφέρεται η κίνηση αυτή στους τροχούς; Τι γίνεται από τη στιγμή που τα χέρια μας στρίβουν το τιμόνι προς μια κατεύθυνση;

Μπορεί ο κινητήρας, το κιβώτιο ταχυτήτων ή οι αναρτήσεις να «τραβούν» το ενδιαφέρον των φίλων της αυτοκίνησης, αλλά ένας μηχανισμός που κακώς δεν έχει «κερδίσει» την προσοχή πολλών είναι το σύστημα διεύθυνσης και τα τεράστια άλματα που έχουν γίνει στην τεχνολογία του. Αυτή τη φορά θα ασχοληθούμε τόσο με τη δομή του συστήματος διεύθυνσης, όσο και με τις διάφορες τεχνολογίες υποβοήθησης που έχουν παρουσιαστεί κατά καιρούς. Πώς από το στρίψιμο του τιμονιού η κίνηση μεταφέρεται στους τροχούς; Τι άλλαξε και πλέον η στάθμευση και η αλλαγή πορείας του αυτοκινήτου έγιναν «παιχνιδάκι»; Για να γίνουν όλα αυτά κατανοητά, ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή. 

Ένα «ταξίδι» ξεκινά

Ο οδηγός ασκεί δύναμη προς μία κατεύθυνση στο τιμόνι και οι τροχοί «υπακούν». Πώς γίνεται κάτι τέτοιο; Ακριβώς πίσω από το τιμόνι βρίσκεται ένα σύστημα αξόνων, γνωστό και ως κολώνα τιμονιού, η οποία με τη σειρά της αναλαμβάνει τη μεταφορά της περιστροφικής κίνησης του τιμονιού.

Στο τέλος αυτής της κολώνας υπάρχει ένα ελικοείδες γρανάζι, το οποίο ονομάζεται «πινιόν» και περιστρεφόμενο προς τη φορά του τιμονιού δίνει κίνηση σε έναν «οδοντωτό κανόνα». Πρόκειται για ένα από τα βασικότερα μέρη της κρεμαγιέρας και στην αριστερόστροφη κίνηση του πινιόν μετατοπίζεται δεξιά και αντιστρόφως με την δεξιόστροφη κίνηση του πινιόν μετατοπίζεται αριστερά . Από εκεί και πέρα, ο οδοντωτός κανόνας κινεί ημίμπαρα και ακρόμπαρα προς την ίδια κατεύθυνση και φτάνουμε, τελικά στην περιστροφική κίνηση των τροχών. Πρόκειται ουσιαστικά για ένα «ταξίδι» που ξεκινά με την περιστροφική κίνηση του τιμονιού, συνεχίζεται με την γραμμική κίνηση του οδοντωτού κανόνα και ολοκληρώνεται με την επίσης περιστροφική κίνηση των τροχών.
Σελίδα 2Υδραυλική διάταξη υποβοήθησης
Σελίδα 3Αμιγώς ηλεκτρική υποβοήθηση
Σελίδα 4Κάτι κερδίζεις, κάτι χάνεις!
Mercedes
LINGLONG VS GOODYEAR