Μπορεί τα ηλεκτρικά συστήματα υποβοήθησης να υστερούν σε πληροφόρηση, αλλά η πρόοδος είναι τεράστια τα τελευταία χρόνια με αποτέλεσμα η συγκεκριμένη τεχνολογία να υιοθετείται ακόμα και από οδηγοκεντρικά μοντέλα.
Σήμερα, η τεχνολογία της ηλεκτρικής υποβοήθησης κερδίζει όλο και μεγαλύτερο έδαφος «στέλνοντας» την υδραυλική διάταξη σιγά-σιγά στο χρονοντούλαπο της ιστορίας. Τα οφέλη είναι αρκετά γι` αυτό και επιλέγεται από τους κατασκευαστές. Αρχικά, μειώνεται το βάρος του οχήματος, μιας και είναι μια λύση που δεν απαιτεί εξαρτήματα όπως το υδραυλικό κύκλωμα και η αντλία. Επίσης δεν έχει χωροταξικές απαιτήσεις λόγω του ότι αποτελείται ουσιαστικά μόνο από έναν αισθητήρα και έναν ηλεκτροκινητήρα. Το σημαντικότερο όφελος, όμως, είναι ότι δεν «κόβει» ισχύ από τον κινητήρα, αφού η υποβοήθηση δεν συνδέεται με ιμάντα στον στροφαλοφόρο άξονα, όπως συμβαίνει στην υδραυλική. Κάτι τέτοιο έχει άμεσο αποτέλεσμα στην αύξηση της απόδοσης, στη μείωση της κατανάλωσης και των εκπομπών ρύπων. Το μεγαλύτερο αρνητικό που θα μπορούσαμε να αναφέρουμε για την ηλεκτρική υποβοήθηση έχει να κάνει με την αίσθηση του τιμονιού και την πληροφόρηση που λαμβάνει ο οδηγός από αυτό, αφού δεν είναι τόσο άμεση και «γραμμική» η ανταπόκριση όπως στα υδραυλικά κυκλώματα. Αυτός είναι και ο λόγος που ακόμα και σήμερα αρκετοί μηχανικοί κορυφαίων supercars, όπως το Ford GT, χρησιμοποιούν την υδραυλική υποβοήθηση για να προκύψει ένα καλύτερο σε αίσθηση τιμόνι.
Τέλος, υπάρχει και μια νέα τεχνολογία στα συστήματα διεύθυνσης, αυτή του τιμονιού χωρίς κολόνα, των Toyota-Lexus.
Ξέρετε ότι;
- Στην προσπάθειά τους να δημιουργήσουν ένα υδραυλικό σύστημα διεύθυνσης που να είναι «μαλακό» στις μανούβρες της πόλης, αλλά να παραμένει «σφικτό» σε μεγάλες ταχύτητες, οι μηχανικοί επινόησαν τα συστήματα μεταβλητής υποβοήθησης. Έτσι πέτυχαν τη χρυσή τομή ανάμεσα στην εντός πόλης ευκολία και την αίσθηση στιβαρότητας σε μεγάλες ταχύτητες.
- Πρώτη η Honda, με το σύστημα «VGS», κατάφερε να δημιουργήσει σύστημα διεύθυνσης μεταβλητής σχέσης μετάδοσης προκειμένου να μην αλλάζει βίαια η διεύθυνση του οχήματος στις μικρές κινήσεις, αλλά ταυτόχρονα να μειωθούν οι στροφές του τιμονιού από τη μία άκρη στην άλλη.
- Σε αντίθεση με την υδραυλική, στην ηλεκτρική υποβοήθηση όταν δεν στρίβουμε το τιμόνι, το ηλεκτρικό μοτέρ δεν λειτουργεί συμβάλλοντας στην εξοικονόμηση ενέργειας.
Τέλος, υπάρχει και μια νέα τεχνολογία στα συστήματα διεύθυνσης, αυτή του τιμονιού χωρίς κολόνα, των Toyota-Lexus.
Ξέρετε ότι;
- Στην προσπάθειά τους να δημιουργήσουν ένα υδραυλικό σύστημα διεύθυνσης που να είναι «μαλακό» στις μανούβρες της πόλης, αλλά να παραμένει «σφικτό» σε μεγάλες ταχύτητες, οι μηχανικοί επινόησαν τα συστήματα μεταβλητής υποβοήθησης. Έτσι πέτυχαν τη χρυσή τομή ανάμεσα στην εντός πόλης ευκολία και την αίσθηση στιβαρότητας σε μεγάλες ταχύτητες.
- Πρώτη η Honda, με το σύστημα «VGS», κατάφερε να δημιουργήσει σύστημα διεύθυνσης μεταβλητής σχέσης μετάδοσης προκειμένου να μην αλλάζει βίαια η διεύθυνση του οχήματος στις μικρές κινήσεις, αλλά ταυτόχρονα να μειωθούν οι στροφές του τιμονιού από τη μία άκρη στην άλλη.
- Σε αντίθεση με την υδραυλική, στην ηλεκτρική υποβοήθηση όταν δεν στρίβουμε το τιμόνι, το ηλεκτρικό μοτέρ δεν λειτουργεί συμβάλλοντας στην εξοικονόμηση ενέργειας.
Σελίδα 1 | Από το υδραυλικό στο «ηλεκτρικό» τιμόνι του σήμερα. Πόσο διαφέρουν; |
Σελίδα 2 | Υδραυλική διάταξη υποβοήθησης |
Σελίδα 3 | Αμιγώς ηλεκτρική υποβοήθηση |
Σελίδα 4 | Κάτι κερδίζεις, κάτι χάνεις! |